CASE STUDY

Websitecreatie voor Vakgroep Huisartsgeneeskunde Maastricht

Persona’s bieden een unieke mogelijkheid om de opleiding en de regio goed te presenteren en te promoten.

Uitzicht over Maastricht


De medewerkers van The Creative Hub van Canon beschouw ik als externe collega’s. Door de jarenlange samenwerking kennen we elkaar goed. Zij doen een deel van ons werk, waarvoor wij niet de specifieke deskundigheid hebben. Je kan snel schakelen en alles bespreken.

Babette Doorn, Projectmanager, Vakgroep Huisartsgeneeskunde, Maastricht University

Meer dan alleen een opleiding

De Vakgroep Huisartsgeneeskunde Maastricht is onderdeel van de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences van de Universiteit Maastricht. De vakgroep behoort tot de school Care and Public Health Research Institute en is onderdeel van het Maastricht UMC+. Onder de vakgroep valt naast de opleiding huisartsgeneeskunde o.a. ook ouderengeneeskunde, onderzoek en nascholing.

De Vakgroep en Canon hebben al jarenlang een relatie, waarbij The Creative Hub van Canon de creatieve dienstverlening in de breedte verzorgt voor de Vakgroep. Zo wordt The Creative Hub ingezet om mee te denken met de jaarlijkse campagnes om elk jaar weer nieuwe studenten te werven voor de opleidingen, zowel online als offline. Ook wordt al jarenlang het vakgroep tijdschrift ‘Op één Lijn’ verzorgt, dat 3 keer per jaar naar meer dan 2.000 adressen wordt verzonden.

Vakgroep Huisartsgeneeskunde Maastricht

Werven van nieuwe huisartsen

De Vakgroep Huisartsgeneeskunde heeft door The Creative Hub een nieuwe website laten ontwikkelen. Reden voor deze nieuwe website was om zowel de opleiding en daarmee het werven van huisartsen te stimuleren, als ook om de regio Maastricht goed op te kaart te zetten. Veel huisartsen hebben een voorkeur voor een opleiding en baan in de regio Randstad om verschillende redenen, dus het was ook zaak om naast de opleiding, ook de regio Maastricht aan te prijzen.

Katerina, een van de persona’s van Vakgroep Huisartsgeneeskunde Maastricht

De oplossing van The Creative Hub

De nieuwe website is ontzettend persoonlijk gemaakt. Door te werken met persona's, echte personen die gekoppeld zijn aan de opleiding en die vanuit hun ervaringen vertellen, wordt de informatie toegankelijk en persoonlijk gemaakt. Deze persona’s zijn ook daadwerkelijk te bereiken via hun sociale kanalen, wat in de praktijk ook gebeurt. Het belangrijkste resultaat is dat de opleiding helemaal is gevuld.

De website is helemaal op maat gemaakt en er is een maandelijks contact tussen klant en The Creative Hub over mogelijke verbeteringen en statistieken. Het unieke aan het brede dienstenpakket van The Creative Hub is dat naast de creatie van de website ook alle benodigde fotografie is verzorgd.

Gerelateerde oplossingen

Ontdek meer

Nice to meet you! Heb je vragen over onze dienstverlening of kunnen we je wellicht al direct helpen met een communicatie-uiting?