CASE STUDY

Toekomstbestendige documentdienstverlening voor Arcadis

Continue ontwikkeling in repro-, post- en creatieve dienstverlening.

Download de Case Study (PDF)

Arcardis1_1440x550-c6e0ab58-c593-11ea-a506-b083fea007f2


De toenemende digitalisering leidt tot dalende printvolumes en minder post. Met Canon kijken wij hoe een toekomstbestendige dienstverlening ons verder helpt.

Jaap Wilbrink, Contractmanager Procurement, Arcadis Nederland

Ingenieurs van een leefbare omgeving

Arcadis is wereldwijd een toonaangevende advies- en ingenieursorganisatie voor de gebouwde en natuurlijke omgeving. De uitgebreide advies- en ontwerpdiensten vereisen een grote variëteit aan documenten. Dit varieert van bouwtekeningen, projectdocumentatie, aanbestedingen, voorstellen en rapporten tot posters, banieren, flyers, circulaires en uitnodigingen. Veel informatie moet tijdig en accuraat gedeeld worden met opdrachtgevers en ketenpartners. Dat maakt beschikbaarheid op het juiste moment essentieel. Arcadis heeft al vroeg de keuze gemaakt om diensten zoals print, repro en post aan een specialist op dat gebied uit te besteden.

Arcadis Nederland

Toename in capaciteit; minder on-site

Door de steeds krachtigere apparatuur van Canon is het mogelijk om repro’s kleiner van opzet te maken met minimaal dezelfde capaciteit en professionele kwaliteit. Vrijgekomen vierkante meters zijn hierdoor ingezet als vergaderruimte. Last-minute opdrachten kan Arcadis in-huis opleveren evenals producties met vertrouwelijke inhoud. Ook hebben de repro’s servicebalies waar medewerkers binnenlopen voor advies en hulp bij de opmaak, vormgeving en vervaardiging van hun documenten. Inmiddels is ook productie toegevoegd via een shared service center voor piekvolumes en grote opdrachten. Door productie uit-huis is er steeds meer mogelijk met minder capaciteitsbeslag.

Repro Arcadis Nederland

Creative toepassingen en online werkwijzen

The Creative Hub van Canon ondersteunt Arcadis met vormgeving en huisstijlbewaking waardoor een professionele uitstraling wordt neergezet. Het gaat hierbij om de creatie van diverse promotiematerialen, fotografie en editing van video's. Er vindt hierin een verschuiving plaats van de opmaak van printuitingen naar dynamischere communicatie-uitingen met veel beeld. Arcadis ziet daarbij ook allerlei nieuwe mogelijkheden om informatie via beeld te delen, denk hierbij aan narrowcasting, vlogs en video.

The Creative Hub

Visie op toekomstbestendige ondersteuning

De terugloop in fysieke post is kenmerkend voor de toenemende digitalisering. Bij Arcadis is 95% van de inkoopfacturen digitaal en er is nog veel meer mogelijk via bijvoorbeeld een digitale postkamer. Zo wordt er nu ook gekeken naar de digitalisering van het fysieke archief in Arnhem, een behoorlijke uitdaging met ruim 5,5 kilometer documentatie.

Daarnaast onderzoekt Arcadis met Canon nu de online mogelijkheden voor dienstverlening op de repro’s via een bestelportal in een eigen online omgeving, evenals de bezorging van het groeiende aantal pakketten via een lockersysteem wat Canon ook bij andere grote organisaties heeft geïmplementeerd.

Jaap Wilbrink, Contractmanager Procurement Arcadis Nederland


Voor ons is Canon een solide partner. Er is veel vertrouwen over en weer, wat maakt dat wij open zijn en kennis uitwisselen. Ik kijk uit naar de volgende fase van de samenwerking!

Jaap Wilbrink, Contractmanager Procurement Arcadis Nederland

Gerelateerde oplossingen

Ontdek meer

Benieuwd of wij met onze oplossingen ook u kunnen helpen?
Privacybeleid

Praat met een expert tijdens kantooruren

Heeft u een vraag of bent u op zoek naar informatie? Voer hieronder uw gegevens in en een van onze experts neemt tijdens kantooruren* contact met u op.

* Ook wanneer er niemand beschikbaar is, kunt u een terugbelverzoek indienen. Onze experts nemen de volgende werkdag contact met u op.

Klik hier voor technische ondersteuning voor uw Canon-product

  • Zo snel mogelijk
  • 10:00 - 11:00
  • 11:00 - 12:00
  • 12:00 - 13:00
  • 13:00 - 14:00
  • 14:00 - 15:00
  • 15:00 - 16:00
  • 16:00 - 17:00
  • +31

Heeft u verder nog informatie voor ons, die onze expert kan helpen

Dank u wel

Eén van onze experts neemt telefonisch contact met u op

[TIME]

Graag tot ziens

Sorry

Fout