Een overstapcampagne waar mkb’ers energie van krijgen
Eneco vervult als grootste groene energieleverancier van Nederland een voortrekkersrol in de energietransitie. Dit doet het bedrijf door klanten te helpen omschakelen naar 100% duurzame energie en door te investeren in (eigen) zonne- en windmolenparken, in mogelijkheden voor energieopslag en in slimme oplossingen voor consumenten en bedrijven. Vanuit onze studio in Eneco World in Rotterdam verzorgt The Creative Hub met een dedicated team van zes communicatiespecialisten alle mogelijke projecten op het gebied van vormgeving, copy, conceptontwikkeling, video en fotografie.
Mkb’ers activeren met een impactvol campagneconcept
Een onderscheidende propositie die verder gaat dan korting alleen
Een campagnethema met urgentie én relevantie: Wintertijd Overstaptijd
We ontwikkelden het overkoepelende campagnethema Wintertijd Overstaptijd. Een pakkende insteek die perfect inspeelt op de zorgen van mkb’ers die hun energieverbruik zien stijgen naarmate de dagen korter worden. Binnen dit thema creëerden we visuele en tekstuele inhakers rondom herkenbare wintermomenten, zoals de kortste dag van het jaar, warme truiendag, de jaarwisseling en natuurlijk het ingaan van de wintertijd als start van de campagne. Zo werd urgentie gecreëerd én relevantie toegevoegd. Bovendien zat de kracht van de campagne niet alleen in het concept, maar ook in de brede middelenuitrol. The Creative Hub werkte de campagne uit in een breed pakket van middelen, van e-mailings en displaybanners tot LinkedIn-videos en POS-materiaal voor de externe salesagents. Voor deze laatste groep ontwikkelden we zelfs een toepasselijke attentie in campagnestijl: een stormparaplu met de tekst ‘Hou je vast voor een storm aan nieuwe klanten!’
‘De samenwerking verliep erg prettig: er was vanaf het begin een duidelijke planning en ik werkte samen met fijne, betrokken collega’s. Wat ik bovendien erg waardeerde, was hun flexibiliteit. Ze konden snel schakelen en inspelen op de wisselende soorten copy die gedurende de campagne nodig waren. Dat gaf vertrouwen en zorgde voor een soepel proces.’
45.000 unieke bezoekers en 160 nieuwe klanten
Gerelateerde oplossingen
The Creative Hub
Het beste van een in-huis studio en extern bureau ineen.
The Creative Hub helpt u te voldoen aan de nieuwe WCAG-richtlijnen.
Op 28 juni 2025 gaan de nieuwe WCAG-regels in. Ook úw online documenten en videocontent moeten vanaf dan zo toegankelijk mogelijk zijn voor mensen met een beperking. The Creative Hub helpt u hierbij.
Ontdek onze slimme standaard voor duurzame signing en promotie
Bewegwijzering, reclameborden, informatiezuilen, etagères, lessenaars en statafels… met de Inhaker kun je letterlijk en figuurlijk alle kanten op. Lees meer over de mogelijkheden.
Bekijk ook deze cases
Verleidelijk voorlichtingsmateriaal over verslavingsproblematiek
The Creative Hub ontwikkelde samen met het Trimbos-instituut een nieuwe visuele identiteit voor het voorlichtingsprogramma "Helder Opvoeden," gericht op ouders, met een frisse en toegankelijke uitstraling.
Gereedschap om financiële gezondheid bespreekbaar te maken
The Creative Hub ontwikkelde een communicatie ‘toolbox’ voor Nationale-Nederlanden die het gesprek over financiële gezondheid makkelijker maakt én meteen praktische handvatten biedt. De toolbox focust zich op mensen van 27 jaar en ouder die werken binnen een mkb-organisatie.
Hoe zet je een rampenplan een beetje leuk op de kaart?
Om bekendheid te genereren voor het ZiROP (Ziekenhuis Rampen Opvang Plan) heeft The Creative Hub een succesvolle videoproductie gerealiseerd, van concept tot executie voor het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ).
Van leslokaal tot expositieruimte
Door gebruik te maken van fotografie, video en slimme opstellingen, transformeerde The Creative Hub twee leslokalen van Hanzehogeschool Groningen tot een ruimte die zowel informeert als inspireert.