Bezoekers meenemen in het verhaal van ’s werelds meest circulaire landingsbaan
Heijmans is een toonaangevend Nederlands bouwbedrijf dat werkt aan duurzame leefomgevingen. In mei 2025 werd samen met Schiphol gestart met het groot onderhoud van de Buitenveldertbaan (09-27), dat in een periode van twintig weken moest resulteren in de meest circulaire start- en landingsbaan ter wereld. Om bezoekers en stakeholders mee te nemen in dit unieke project, richtten Heijmans en Schiphol een bezoekerscentrum in. The Creative Hub ontwikkelde hiervoor alle communicatiematerialen – van thematiek en infographics tot wanden en folders – om dit inspirerende verhaal zo helder en krachtig mogelijk te vertellen.
Niet alleen informeren maar ook inspireren
Complexiteit toegankelijk maken
Een thematiek die verbindt
The Creative Hub ontwikkelde de thematiek ‘Hier krijgen we circulaire ambities samen van de grond’ als overkoepelende kapstok. Vanuit dit concept gaven we acht wanden voor het bezoekerscentrum vorm, voorzien van infographics met circulaire facts & figures, een heldere tijdlijn met alle mijlpalen en thematische visuals. Voor de medewerkers ontwikkelden we een projectfolder in dezelfde look & feel, met werkinstructies, veiligheidsregels en achtergrondinformatie. Door ook hierin de circulaire ambities een prominente plek te geven, droegen we bij aan trots en betrokkenheid.
‘Mooie ideeën zijn er altijd, maar vaak ontbreekt de tijd en creativiteit om ze daadwerkelijk uit te werken. The Creative Hub heeft ons die zorg uit handen genomen door onze gedachten en plannen te vertalen naar een helder en samenhangend geheel. Dankzij hun aanpak hebben wij niet alleen een sterk eindresultaat, maar ook het gevoel dat onze ideeën écht tot hun recht zijn gekomen.’
Trots en betrokkenheid
Gerelateerde oplossingen
The Creative Hub
Het beste van een in-huis studio en extern bureau ineen.
The Creative Hub helpt u te voldoen aan de nieuwe WCAG-richtlijnen.
Sinds 28 juni 2025 zijn de nieuwe WCAG-regels van kracht. Ook úw online documenten en videocontent moeten vanaf dan zo toegankelijk mogelijk zijn voor mensen met een beperking. The Creative Hub helpt u hierbij.
Canon Business Services
Ontdek onze oplossingen voor efficiënter werken en hoe deze uw business transformeren.
Bekijk ook deze cases
Verleidelijk voorlichtingsmateriaal over verslavingsproblematiek
The Creative Hub ontwikkelde samen met het Trimbos-instituut een nieuwe visuele identiteit voor het voorlichtingsprogramma "Helder Opvoeden," gericht op ouders, met een frisse en toegankelijke uitstraling.
Van leslokaal tot expositieruimte
Door gebruik te maken van fotografie, video en slimme opstellingen, transformeerde The Creative Hub twee leslokalen van Hanzehogeschool Groningen tot een ruimte die zowel informeert als inspireert.
Een overstapcampagne waar mkb’ers energie van krijgen
Om mkb’ers te activeren heeft The Creative Hub een creatief en impactvol campagneconcept ontwikkeld voor Eneco die zou opvallen tussen de vele energieaanbieders én perfect aansluit op de lopende merkcampagne.