ARTIKEL

Stilstand is achteruitgang – omarm verandering voor succes op de lange termijn

Bescherm uw bedrijfsresultaten in tijden van verandering

Stilstand is achteruitgang – omarm verandering voor succes op de lange termijn

Man jumping between rocks, sunset background

Mogelijkheden voor grafisch drukwerk: reflecteer en floreer

Commerciële drukkerijen vormen het grootste marktsegment van de printindustrie en maken een enorm scala aan producten, van boeken en direct mail tot brochures, handleidingen en tijdschriften. Maar de printwereld verandert en klanten eisen steeds kleinere oplagen en snellere doorlooptijden. En die brengen hogere kosten met zich mee.

Het gaat niet meer alleen om kostenbeheersing of pogingen om oude bedrijfsmodellen efficiënter te maken. De toekomst draait om aanpassingsvermogen en nieuwe manieren om meerwaarde te creëren. Maar om te weten hoe u dit doet, moet u eerst de klant begrijpen. En, minstens zo belangrijk, u hebt de steun van intelligente processen nodig om te kunnen leveren.

Dus welke stappen kunt u nemen om de veranderende verwachtingen van uw klanten te vervullen en tegelijk uw bedrijfsresultaten te beschermen? Door besluitvaardig te handelen, kunt u de nodige veranderingen invoeren om het fundament voor langetermijnsucces te leggen. Hier volgen drie adviezen om u te helpen in de toekomst te floreren:

Overtuig klanten met kwaliteit, niet met prijzen

Online printservices met een uiterst efficiënte productie concurreren met u om elke printopdracht. Voor de meeste commerciële drukkerijen is het niet haalbaar om op de lange termijn de laagste prijzen te bieden.

De huidige economische achteruitgang betekent dat veel marketingbudgetten worden herzien en gekort. Printmarketing loopt dus het risico een lager prioriteit te krijgen als u het nut ervan niet overtuigend kunt aantonen.

Een manier om in de toekomst zo succesvol mogelijk te zijn, is het bieden van meerwaarde in de vorm van adviesdiensten. Dit begint met het begrijpen van de behoeften van uw klanten, hun commerciële ambities en de uitdagingen die voor hen staan. Wanneer u weet wat ze willen bereiken, hebt u een geweldige kans om te laten zien hoe ze print in hun campagnes kunnen integreren of geprint materiaal kunnen benutten in een gevarieerde contentmix.

En wanneer print zijn waarde heeft bewezen, wordt de prijs veel minder belangrijk en zullen klanten terugkomen voor uw expertise. Dat geeft u de mogelijkheid uw verkoopcijfers en organisatie te laten groeien.

Employees reviewing prints in meeting.

Blijf flexibel in uw technologische productielijn

Vanwege steeds kleinere oplagen en snellere doorlooptijden zijn flexibiliteit en wendbaarheid belangrijke eigenschappen voor de moderne drukkerij. Hoewel offsettechnologie een kosteneffectieve oplossing is voor grote oplagen, hebben veel printleveranciers er baat bij hun productie-installatie uit te breiden met digitale workflows.

Het belangrijkste voordeel hiervan is toegevoegde waarde, niet meer volume. Dankzij een technologische productielijn die digitaal printen mogelijk maakt, bent u veel flexibeler en kunt u zo ongeveer op elke klantuitdaging inspelen, met een voor u redelijke marge. Voor uw klanten is het belangrijk dat het printmateriaal in hun marketingmix snel, aanpasbaar en, steeds vaker, persoonlijk is.

De combinatie van digitale inkjet en software om workflows te automatiseren maakt aanzienlijke winstgroei mogelijk dankzij verbeterde efficiëntie en levertijden, en ook dankzij de productie van printmateriaal dat, op basis van gegevens en inzichten, indruk maakt en aangepast, uiterst persoonlijk en bovenal effectief is.

Wees bereid om u aan te passen aan marktveranderingen

Niemand had de invloed van de pandemie op de commerciële printindustrie en de economie in bredere zin kunnen voorspellen. De situatie heeft gefungeerd, en fungeert nog steeds, als een praktijkles over het belang van wendbaarheid en flexibiliteit. Drukkerijen die op de lange termijn willen floreren, zouden de investering in flexibele en geautomatiseerde digitale technologieën een hoge prioriteit moeten geven.

Canon onderscheidt vier algemene bedrijfsmodellen in de commerciële printindustrie, gebaseerd op de inzet van digitaal printen: procesoptimalisatie, marktuitbreiding, services met toegevoegde waarde en naadloos printen. In de gids reTHINK Commercial Print wordt hierop dieper ingegaan om uit te leggen hoe elk van deze gebieden commerciële drukkerijen kan helpen zich snel te herpositioneren en hun organisatie te ontwikkelen met gebruik van digitale printtechnologie.

Download de gids hier voor informatie over de veranderende commerciële printwereld, over hoe u processen kunt optimaliseren met end-to-end oplossingen en hoe u uw klanten meerwaarde kunt bieden.

reTHINK Commercial Print - nu is het moment

Canon Camera

Gids reTHINK Commercial Print

Hoe u uw commerciële drukkerij klaarstoomt voor de toekomst

Gerelateerde producten en oplossingen

Ontdek meer

Als u graag meer wilt weten

Privacybeleid

Praat met een expert tijdens kantooruren

Heeft u een vraag of bent u op zoek naar informatie? Voer hieronder uw gegevens in en een van onze experts neemt tijdens kantooruren* contact met u op.

* Ook wanneer er niemand beschikbaar is, kunt u een terugbelverzoek indienen. Onze experts nemen de volgende werkdag contact met u op.

Klik hier voor technische ondersteuning voor uw Canon-product

Voornaam

Achternaam

Emailadres

  • Zo snel mogelijk
  • 10:00 - 11:00
  • 11:00 - 12:00
  • 12:00 - 13:00
  • 13:00 - 14:00
  • 14:00 - 15:00
  • 15:00 - 16:00
  • 16:00 - 17:00
  • +31

Heeft u verder nog informatie voor ons, die onze expert kan helpen

Dank u wel

Eén van onze experts neemt telefonisch contact met u op

[TIME]

Graag tot ziens

Sorry

Fout