ARTIKEL

Dit is het moment om uw digitale transformatie-strategie te verfijnen

Nu de behoefte aan werken op afstand snel toeneemt, is het tijd om uw processen te verfijnen om de toekomst van uw organisatie veilig te stellen.

Download het whitepaper

Digitale transformatie: een leidraad voor succes

Lees Canon's whitepaper om te ontdekken hoe u uw digitale transformatie tot een succes maakt

Download het whitepaper

The digital transformation journey

De huidige wereldwijde situatie heeft een impact die niemand van ons had kunnen voorzien. Het heeft veel organisaties gedwongen om korte termijn-oplossingen te implementeren voor werken op afstand. De mate waarin dit snel gerealiseerd kon worden, hing af van de mate waarin de digitale transformatie binnen een organisatie was doorgevoerd. Wat uw situatie ook is, werken op afstand zal voor ons allemaal een lange termijn-realiteit worden. Naarmate overheidsbeperkingen over de hele wereld veranderen, wordt de behoefte aan flexibiliteit in uw werkmethoden steeds belangrijker. U moet er dus voor zorgen dat uw infrastructuur voldoet aan deze behoeften op de langere termijn.

Daarbij moet u niet alleen nadenken over de technologie die u gebruikt, maar ook over hoe die technologie een positieve invloed kan hebben op de bedrijfsvoering en de manier waarop uw medewerkers en klanten ermee omgaan. Het streven is om een stroom van steeds efficiëntere en productievere processen te creëren die de basis leggen voor continue groei door flexibelere manieren van werken.

Optimaliseer uw processen voor een bloeiende bedrijfscontinuïteit

Waar moet u beginnen? Met plannen en prioriteiten stellen. Realiseer dat digitale transformatie een traject is, geen eindbestemming. U hebt gewoonlijk niet de tijd of middelen om uw hele organisatie in één keer te transformeren. Dat hoeft ook niet want dit is niet de succesvolle methode gebleken. De meeste adhoc-oplossingen om werken op afstand mogelijk te maken, zijn waarschijnlijk gericht op basiscommunicatie, samenwerking en toegang tot documenten. Nu is het tijd om uw meest bedrijfskritische processen, zoals uw financiële en juridische processen onder de loep te nemen.

Hoe gaat u, nu u op meerdere locaties werkt, om met taken zoals het onboarden van nieuwe werknemers of klanten, het controleren van contracten of het afhandelen van betalingen? Tot welke apparatuur heeft uw team toegang om deze processen te activeren? Uw medewerkers moeten in staat zijn om documenten te scannen en te uploaden naar de cloud, evenals goedkeuringen te geven en belangrijke documenten, zoals facturen en contracten, te verwerken, waar zij zich ook bevinden. Kijk dus eens naar uw workflows en de technologie die u biedt om die workflows mogelijk te maken. Kunt u een deel van of al deze processen digitaliseren of automatiseren om beheer op alle locaties te vereenvoudigen? Op welke punten kunt u handmatig beheer verminderen en tijd vrijmaken voor meer lonende taken met een hogere waarde? Kunt u huidige systemen stroomlijnen? Kunt u digitale protocollen activeren, zodat u zowel de beveiliging van uw bedrijfsinformatie kunt verbeteren als uw team meer inzicht kunt geven in de gegevens die u bezit om compliant te blijven?

Er is veel om te overwegen, maar als u erover nadenkt vanuit de beleving van uw klanten en medewerkers op elk contactpunt, moet u iets kunnen ontwerpen dat de eerste keer goed werkt. Innovatie is optimalisatie, en de optimalisatie van bedrijfsprocessen en de ervaring van de klant moeten hand in hand gaan. Processen moeten intuïtief en aanpasbaar zijn om de informatiestromen soepel te laten verlopen en uw medewerkers tevreden en productief te houden. U wilt het uw team gemakkelijk maken om hun werk zo efficiënt en effectief mogelijk uit te voeren. Dit betekent dat er minder kans is op menselijke fouten en dat er meer aandacht aan klantenservice wordt besteed.

Optimaal gebruikmaken van uw gegevens: De sleutel tot bedrijfsgroei

De voordelen van het optimaliseren van uw processen zijn niet alleen het resultaat van productiviteit en efficiëntie. Zodra u echt grip hebt op het beheer van uw bedrijfskritieke informatie, richt u zich niet langer op documenten, maar ontsluit u het potentieel van data. De introductie van digitale cloudtools betekent dat gegevens niet alleen kunnen worden opgeslagen, maar ook kunnen worden ingezet voor zakelijk inzicht.

Met meer inzichten en analyses over uw organisatie kunt u uw manieren van werken voortdurend verbeteren en weloverwogen beslissingen nemen over uw strategische richting. U kunt nog meer kennis over de klant vergaren en uw aanbod afstemmen op hun behoeften. Dit betekent niet alleen dat de algehele prestaties van uw organisatie verbeteren, maar ook dat u beschikt over de flexibiliteit en schaalbaarheid om snel in te spelen op toekomstige veranderingen.

Maak uw digitale transformatie tot een succes met Canon

Gerelateerde oplossingen

Ontdek meer

Ontdek samen met Canon hoe u uw digitale transformatie tot een succes maakt

CONTACT met een specialist