Hero image

Productreparatie

Hier vind u alles wat u moet weten over het verzenden van uw product ter reparatie. Dit bevat het vinden van een geautoriseerde Servicepartner, de te volgen stappen voor een reparatie en een selectie veelgestelde vragen om uw eventuele vragen te beantwoorden.

Coronavirus

In deze buitengewone tijden staan de bescherming en voorzorg van onze klanten en medewerkers bij ons hoog in het vaandel. Dit omvat ook het aanpassen van onze manier van werken op sommige gebieden. We doen er alles aan om ons voor te bereiden op mogelijke verstoringen en diens impact zo laag mogelijk te houden.
 
Hierdoor werken de service- en reparatiecentra van Canon met minder personeel. Sommige werknemers werken in deze periode van thuis uit om het risico op infectie te beperken. Op dit moment geven onze Canon service- en reparatiecentra de voorkeur aan het toezenden van producten per pakketdienst. Maar om onze klanten, waar nodig, passende ondersteuning te kunnen bieden, kunnen we producten nu ook persoonlijk, met inachtneming van de richtlijnen voor social distancing van de lokale overheid, aan de ontvangstbalie accepteren. Er kunnen en zullen vertragingen optreden betreffende de reparatietijden en we weten nog niet wanneer we weer op het normale serviceniveau kunnen komen.
 
Onze geautoriseerde Canon Servicepartners staan voor vergelijkbare uitdagingen. We raden u daarom aan contact op te nemen met onze Servicepartners voordat u uw product opstuurt voor reparatie.
 
Houd hier alstublieft rekening mee en overweeg of uw reparatie dringend is, aangezien sommige koeriersdiensten mogelijk ook verminderde capaciteit hebben. Onze excuses voor eventueel ongemak en hartelijk dank voor uw begrip en ondersteuning. We blijven de situatie beoordelen en op veranderingen reageren. Hebt u hulp nodig? Telefonische oproepen en e-mails worden normaal behandeld. Aarzel dus niet om contact met ons op te nemen. Wij houden u op de hoogte van eventuele ontwikkelingen in de situatie.
 
 

COVID-19 - Advies voor het reinigen van uw Canon-apparaten

 
Als onderdeel van onze voortdurende supportservice zullen onze technici trachten het apparaat van de klant grondig te reinigen nadat ze klaar zijn met hun werk. 
Vervolgens raden wij u aan de reinigingsrichtlijnen in de handleiding bij het apparaat te volgen. (Handleidingen kunnen worden gedownload van de Canon-supportsite

Tijdens de huidige COVID-19-situatie vragen veel klanten advies over de veiligste manier om de meest aangeraakte gebieden van hun apparaten te reinigen. Daarom raadt Canon de onderstaande reinigingsinstructies aan. 

Let op: deze reinigingsrichtlijnen bieden geen garantie voor de uitschakeling van het coronavirus op uw apparaten. De effectiviteit van reinigingsmiddelen op alcoholbasis dient te worden gecontroleerd bij de fabrikant. 

  • Volg het vereiste uitschakelingsproces en koppel het apparaat los van de netvoeding voordat u het gaat schoonmaken.
  • Gebruik een zachte doek met een op alcohol gebaseerd reinigingsmiddel voor ontsmetting. Veeg de onderdelen van het apparaat waarmee gebruikers in contact kunnen komen schoon, zoals de numerieke toetsen op bedieningspanelen, aanraakschermen, kappen en handgrepen.
  • Spuit nooit alcohol of andere desinfecterende middelen rechtstreeks op gebieden waar vloeistoffen in het apparaat kunnen dringen, zoals de randen van touchscreens of numerieke toetsen. Mors geen vloeistoffen op deze gebieden.
  • Afhankelijk van het type alcohol of de gebruikte reinigingsmethode, kan de buitenkant van de printer verkleuren of zijn kleur verliezen, maar de werking van de printer wordt daardoor niet beïnvloed.
  • Houd er rekening mee dat sommige commerciële producten zoals vochtige doekjes mogelijk een niet op alcohol gebaseerde samenstelling hebben en daarom niet worden aanbevolen voor gebruik.
  • Canon beveelt geen merk of producent van reinigingsproducten op alcoholbasis aan. Het wordt echter wel aangeraden om een reinigingsmiddel met daarin minimaal 60% alcohol te gebruiken. Houd er rekening mee dat alcohol een brandbare vloeistof is en daarom nooit mag worden gebruikt in de buurt van open vuur.
  • Gebruik reinigingsproducten op alcoholbasis niet op beeldsensoren van camera's of videolenzen; deze hebben namelijk een externe coating die kan worden beschadigd.

Geautoriseerde Servicepartners

Selecteer uw product met behulp van de zoekfilters om ervoor te zorgen dat u het juiste geautoriseerde Servicepartner vindt voor het herstellen uw Canon-product.

Vervolgens kunt u uw product direct naar de geautoriseerde Servicepartner brengen of voor levering aanbieden. Bekijk het reparatieproces voor meer informatie.



Opmerking – afhankelijk van uw land, komt u mogelijk in aanmerking voor on-site-garantieservice, als u een imageRUNNER C1225iF, PIXMA PRO-1, imagePROGRAF PRO-1000 of een geselecteerde MAXIFY- of i-SENSYS-printer hebt. Als uw printer onder het Canon Europees Garantie Systeem (EWS) valt, controleert u eerst de beschikbaarheid en neemt u indien u in aanmerking komt rechtstreeks contact op met Canon om de on-site-garantieservice te regelen. Als u niet in aanmerking voor on-site-service kunt u hieronder een geautoriseerde Servicepartner vinden.



Reparatieproces

Mijn Canon-product werkt niet – Wat moet ik doen?

In de eerste instantie willen wij u graag verwijzen naar onze Ondersteuning voor consumentenproducten. Hier kunt u informatie vinden die nuttig kan zijn bij het oplossen van het probleem. Nadat u uw product hebt geselecteerd, krijgt u toegang tot de veelgestelde vragen, gebruikershandleidingen, drivers, software- en firmwaredownloads. Daarnaast vindt u ook andere nuttige informatie zoals hoe u contact met ons kunt opnemen via de telefoon of e-mail.

Mocht u het probleem niet op deze manier kunnen oplossen en uw product moet worden gerepareerd, volg dan de stappen hieronder. Gebruik de country selector (landenkiezer) om het land waarin u woonachtig bent te selecteren. De stappen kunnen namelijk per land verschillen.

Mijn Canon-apparaat moet worden gerepareerd. Wat zijn de volgende stappen?

1 - Druk het Canon-reparatieformulier af en stuur het ingevuld mee met uw product

Op dit formulier kan Canon alle benodigde informatie vinden om het probleem met uw product te onderzoeken, om het eventueel te repareren en om u op de hoogte te houden van de reparatie. Als u het formulier niet kunt printen, zet de vereiste informatie dan in een brief en stuur deze met uw product mee.

2- Zoek de dichtstbijzijnde geautoriseerde Servicepartner

Gebruik de functie reparatiecentrum zoeken voor de gegevens van uw dichtstbijzijnde geautoriseerde Servicepartner.

3 - Zorg ervoor dat u alle benodigde informatie met het product meestuurt

Als u een reparatie onder de garantie claimt, dient u ook een aankoopbewijs met datum mee te sturen. Canon kan geen reparaties onder garantie uitvoeren zonder de toepasselijke ondersteunende documentatie.

4 - Zorg ervoor dat het apparaat stevig is verpakt voor vervoer

Canon aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies of beschadiging die optreedt tijdens het vervoer, daarom is het raadzaam uw product veilig en stevig te verpakken. Afhankelijk van de waarde van het product, kunt u ook overwegen de zending te verzekeren.

U kunt een product ook persoonlijk naar een geautoriseerde Servicepartner brengen. De openingstijden, het adres en andere relevante informatie vindt u door op de bovenstaande koppeling 'Repair Contacts' (contactpunten voor reparatie) te klikken.


Wat gebeurt er nadat ik mijn product ter reparatie heb verzonden?

Zodra het product wordt ontvangen door een geautoriseerde Servicepartner, wordt uw product op het systeem van Canon geregistreerd en krijgt u een bericht ter bevestiging van de ontvangst.

Indien u een reparatie onder de garantie claimt voor uw product, wordt er een onderzoek van het product en de ondersteunende documentatie uitgevoerd om te bevestigen dat de garantie van toepassing is. Als de reparatie onder de garantie valt, wordt uw product gerepareerd volgens het standaard reparatieproces van Canon. Na voltooiing wordt het product naar u verzonden of klaargezet zodat u het kunt ophalen.

Als om welke reden dan ook wordt vastgesteld dat een reparatie onder garantie niet van toepassing is, wordt u hiervan op de hoogte gesteld en kan er een kostenraming worden gemaakt voor een betaalde reparatie. Er wordt mogelijk een nominale vergoeding in rekening gebracht voor deze kostenraming. Canon neemt van tevoren echter contact met u op om u te vragen of u hiermee akkoord gaat. Op de kostenraming wordt duidelijk aangegeven of de reparatie onder de 'reparaties tegen vaste prijs' van Canon valt. Als dit niet het geval is, krijgt u een kostenraming op basis van de geschatte benodigde reserveonderdelen en arbeidskosten.

Klanten kunnen kostenramingen van Canon accepteren of afwijzen door de toepasselijke geautoriseerde Servicepartner op de hoogte te stellen van hun beslissing. Als u een kostenraming weigert, wordt het product geretourneerd door Canon. Als u een kostenraming accepteert, wordt uw product gerepareerd volgens het standaard reparatieproces van Canon. Na voltooiing wordt het product naar u verzonden of klaargezet zodat u het kunt ophalen.

Canon vindt de bescherming van uw privacy belangrijk. Persoonlijke gegevens die u aan ons verstrekt worden uitsluitend gebruikt voor het reparatieproces. Uw persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld door Canon en worden niet gebruikt voor eventuele verdere doeleinden. Sommige informatie in deze categorie wordt niet beschouwd als persoonlijke informatie (bv. Instellingen). Canon zal deze gegevens verwerken om producten en services te bieden, onderhouden, beveiligen, verbeteren en om nieuwe producten en services te ontwikkelen. Voor meer informatie over het privacybeleid van Canon, zie de Voorwaarden en bepalingen.

Hier vindt u een lijst van veelgestelde vragen die u kunnen helpen als uw product moet worden gerepareerd.

Terug naar boven



Veel gestelde vragen over Reparaties en Service

De vragen hebben alleen betrekking op Canon Consumenten Producten.


V: Moet ik altijd onderzoekskosten betalen?

A: Indien blijkt dat uw product niet onder de garantievoorwaarden gerepareerd kan worden ontvangt u een prijsopgave. Indien u niet akkoord gaat met deze prijsopgave en uw product ongerepareerd terug wilt ontvangen, zult u de onderzoekskosten moeten betalen. Deze onderzoekskosten kunnen per geautoriseerde Servicepartner verschillend zijn. Als u akkoord gaat met de prijsopgave zullen de onderzoekskosten vervallen.



V: Moet ik terug naar de dealer in het geval dat mijn Canon product defect raakt binnen de garantie termijn?

A: In het geval dat uw Canon product defect raakt adviseren wij u om het product naar de geautoriseerde Servicepartner te sturen. Een tweede mogelijkheid is om het defecte product naar uw dealer terug te brengen, deze zal er voor zorg dragen dat uw product bij de geautoriseerde Servicepartner komt.



V: Kan ik het product naar Canon sturen voor omruilen binnen de garantie?

A: U kunt uw product niet naar Canon of de geautoriseerde Servicepartner sturen voor omruiling. Wij adviseren u terug te gaan naar uw dealer.



V: Hoe kan ik handleidingen, drivers en software?

A: Handleidingen, drivers en software kan worden gedownload van de Canon Support site door het selecteren van uw product.



V: Moet ik mijn defecte Canon product zelf naar de geautoriseerde Servicepartner brengen?

A: U kunt uw defecte product zelf naar de geautoriseerde Servicepartner brengen of opsturen. Ook kunt u dit via uw dealer laten verzorgen.



V: Ik wil mijn defecte Canon product ter reparatie opsturen. Moet ik ook alle accessoires meesturen?

A: Indien u het vermoeden heeft dat het defect door de accessoires of een combinatie van uw hoofdproduct en accessoires wordt veroorzaakt dan adviseren wij u deze accessoires mee te sturen. Als u er zeker van bent dat het niet aan de accessoires ligt adviseren wij u deze niet mee te sturen.



V: Wat moet ik doen als mijn Canon product na reparatie nog steeds defect is?

A: Als uw Canon product na reparatie nog steeds defect is dient u contact op te nemen met de geautoriseerde Servicepartner.



V: Waar kan ik mijn defecte Canon product ter reparatie aanbieden?

A: U kunt de geautoriseerde Servicepartner vinden via onderstaande link. http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/services_locator/index.aspx

Terug naar boven



Reparatieformulier

Voordat u uw apparaat verzendt naar één van de Geautoriseerde Servicepartner , vult u dit formulier in en verzendt u het samen met uw product. Deze gegevens zorgen ervoor dat uw gekozen Geautoriseerde Servicepartner uw reparatie zo snel mogelijk verwerkt. Individuele Geautoriseerde Servicepartner-reparatieprocessen en eventuele kosten zullen variëren. Voor meer informatie over specifieke  Geautoriseerde Servicepartner-reparatievereisten en de algemene voorwaarden die eventueel van toepassing zijn, gelieve rechtstreeks  contact op te nemen met uw geselecteerde Geautoriseerde Servicepartner , voordat u uw product verzendt.

Dit is wellicht ook iets voor jou...

Feedback