Details in lichte delen en schaduwpartijen
Dankzij de mogelijkheid van de Canon EOS-1D X Mark III om zowel lichte als donkere details over 12 stops te behouden, in combinatie met het ongelooflijk snelle autofocussysteem en Canon's Dual Pixel CMOS AF, kon Nick zijn creativiteit de vrije loop laten. Dit werd vooral duidelijk toen de camera in het water werd gebruikt, vanuit de hand in een onderwaterbehuizing.
"Als het helder verlicht is, heeft het schuim van het water veel spectaculaire hooglichten, gewoon een massa helderwit en daarbij de surfers die zwarte wetsuits dragen," vertelt Nick. "Als je in die situatie geen Canon Log hebt, wordt er iets over- of onderbelicht, en dat is nog veel erger als je in het water fotografeert."
"De jongens in het water maken deze overgangsfoto's altijd, waar ze van boven water met de camera in de hand de surfer op zich af zien komen, en vervolgens onder water duiken en de surfer van onderaf zien. Maar als je onder water gaat, verlies je twee stops licht. Dus als je met C-Log opnamen kunt maken en dat alles in één opname goed kunt belichten, is dat geweldig."
Het maken van onderwateropnamen betekent ook dat je moet aanpassen waar je scherpstelt, vanwege de manier waarop licht in het water buigt. "De camera moet de scherpstelling heel snel veranderen en het goed doen," legt Nick uit. "We maakten opnamen met een geringe scherptediepte met een Canon EF 50mm f/1.2L USM-objectief en de automatische scherpstelling van de camera zou het juiste deel van het beeld vinden en dit volgen. Ik weet niet hoe je dat zou kunnen doen zonder de AF."