Dynamisch en gedetailleerd
Vanwege het moderne, natuurlijke narratief van de shoot en om het dynamische bereik van de Canon EOS C500 Mark II en CN-E20-50mm T2.4 L F / FP op de proef te stellen, wilde Ian graag schitteringen van de zon gebruiken in een scène. De zon was echter al ondergegaan, waardoor hij moest improviseren. Om de natuurlijke schittering van de zon na te bootsen, plaatste hij parallelle stralen licht in zelfgemaakte reflectoren voor parallelle schaduwen. Een van de reflectoren bevond zich in het shot zodat het leek alsof het zonlicht uit de lucht kwam.
"We filmden het model terwijl ze door het shot liep", zegt Ian. "Op beeld leek het net alsof er geen schittering was, maar zodra ze erdoor liep, zag je dat het contrast links en rechts plots een stuk dieper werd. Je zag de schittering verdwijnen. Daaruit bleek dat het objectief een schittering produceert, zij het subtiel, en dat het contrast goed blijft, zelfs in direct licht."
In het modernistische huis met grote ramen poseerde het model vervolgens onder direct licht met de schemerige lucht op de achtergrond, wat zorgde voor een gelaagd, schilderachtig gevoel. "De huid van het model zag er zoals gezegd prachtig uit, zelfs zonder make-up en zonder filtering van het licht. Het laat zien dat de CN-E20-50mm T2.4 L F / FP iets stijlvols heeft", zegt Ian. "In combinatie met de EOS C500 Mark II biedt dit objectief een uitstekende resolutie, dimensionaliteit, een vloeiende bokeh en vloeiende fall-off, en zachte huidtinten. Het lijkt niet op het standaard moderne full-frameobjectief, dat vaak zonder franjes is maar ook geen karakter heeft. Het is erg verfijnd en veelzijdig. Dit is een echt cineobjectief."