CASE STUDY

Rotaform helpt haar klanten met persoonlijke on-demand klantcommunicatie

Canon stelt Rotaform in staat om voorop te blijven lopen in klantcommunicatie
Rotaform Case Study from Canon

Rotaform biedt al meer dan 150 jaar transactionele communicatie in Nederland en is nu de grootste dienstverlener op dit gebied in het land.

Klanten van Rotaform, van financiële dienstverleners tot telecombedrijven, besteden hun grootschalige transactionele communicatie al vijfentwintig jaar aan Rotaform uit. Rotaform heeft vertrouwen en een goede reputatie opgebouwd door voortdurend te innoveren om haar dienstverlening te verbeteren, met meer efficiëntie, flexibiliteit en kortere levertijden.

DOELSTELLINGEN

In de afgelopen twee decennia is klantervaring een essentieel concurrentievoordeel geworden in volwassen markten. Het is echter een landschap dat zich snel ontwikkelt, waardoor het niet altijd eenvoudig is om de verwachtingen van klanten voor te blijven. De evolutie van digitale technologieën heeft organisaties onder druk gezet om zich snel aan te passen door digitale communicatiekanalen aan te bieden en te zorgen voor een snellere, meer interactieve ervaring.

Als aanbieder van klantcommunicatie moet Rotaform voorop blijven lopen in digitale transformatie en innovatie in klantcommunicatie, zodat het haar klanten de beste dienstverlening kan blijven bieden. Voor Rotaform is het belangrijk een partner te hebben die toonaangevende technologie kan bieden en Rotaform in staat kan stellen zich te blijven ontwikkelen om succesvol te zijn in het voortdurende veranderende landschap van customer experience.

"We zien dat onze klanten de overstap maken van batchverwerking in bulk naar on-demand en digitaal."

Waarom Canon?

  • Canon werkt samen met meer individuele aanbieders van oplossingen voor klantcommunicatie dan welke andere wederverkoper dan ook, en heeft een langdurig samenwerkingsverband met Quadient, dat toonaangevend is op dit gebied.

  • Canon heeft meer dan tien jaar ervaring met het implementeren van klantcommunicatie-oplossingen op grote schaal en is de expert in procestechniek voor en integratie van deze oplossingen.

  • Canon heeft de middelen en mankracht om implementatie- en ondersteuningsservices te bieden via projecten of detachering.

  • Daarnaast is Canon een toonaangevende fabrikant van printhardware voor professioneel gebruik. Dit betekende dat Rotaform gemakkelijk kon investeren in een end-to-end ecosysteem van technologieën om haar activiteiten te ondersteunen, van oplossingen voor het beheren en creëren van klantcommunicatie tot hardware voor de fysieke productie ervan.

DE ROL VAN CANON

Rotaform heeft een lange geschiedenis en expertise op het gebied van klantcommunicatie en Canon fungeerde daarom als een vertrouwde partner die, met haar eigen deskundige kennis en nauwe contacten met leveranciers, Rotaform kon helpen haar doelen te bereiken.
Rotaform Case Study from Canon
  • IMPLEMENTATIE

    Canon ondersteunde de aanvankelijke inrichting en implementatie van nieuwe technologieën

  • CONSULTANCY

    Canon speelde een adviserende rol en gaf Rotaform advies over toekomstige ontwikkelingsplannen

  • OPLOSSINGSBEHEER

    In gevallen waarin Rotaform problemen ondervond met de oplossingen, hielp Canon bij het vaststellen en oplossen hiervan

  • INVLOED

    Als langdurig Quadient-partner kon Canon optreden als bemiddelaar tussen Quadient en Rotaform, en in die rol de behoeften van Rotaform in kaart brengen en doorgeven om de product roadmap van Quadient te helpen beïnvloeden en vorm te geven

  • MEER DAN SOFTWARE

    Rotaform investeerde niet alleen in software maar ook in een reeks professionele inkjetprinters uit de ColorStream-, VarioStream- en VarioPrint-serie van Canon. Met deze apparaten kon Rotaform hoogwaardige klantcommunicatie produceren en zo voldoen aan de direct mail-behoeften van hun klanten.

    Canon heeft een compleet ecosysteem van hardware, software en services die samen Canon's Digital Transformation Services vormen. Deze componenten werken samen om de papieren en digitale integratie te verbeteren en digitale en handmatige processen naadloos te combineren.

    Als Canon-partner heeft Rotaform toegang tot dit ecosysteem van innovatieve technologieën, waarmee het de doorlopende digitale transformatie van haar klanten kan ondersteunen en zich kan blijven ontwikkelen om aan hun wensen te voldoen.

    Rotaform Case Study

    ONTWIKKELT MEE MET DE MARKT

    De klanten van Rotaform hadden steeds meer behoefte aan directe controle over hun communicatie, zodat ze snel wijzigingen konden doorvoeren. Canon heeft Rotaform geholpen haar aanbod in de loop van de tijd te ontwikkelen, en eindgebruikers steeds meer autonomie te bieden.

  • VAN PAPIER NAAR DIGITAAL

    Rotaform stapte in eerste instantie over op het Quadient Inspire-platform met Canon als implementatiepartner. Dankzij deze technologie kon Rotaform de gegevens uit meerdere klantbronnen consolideren en zo efficiënte transactionele communicatie creëren voor print en digitaal.

  • DE KLANT HEEFT DE TOUWTJES IN HANDEN

    Rotaform introduceerde Quadient Inspire Interactive, waarmee zakelijke gebruikers eenvoudig transactionele berichten kunnen aanpassen zonder tussenkomst van Rotaform. De nieuwe oplossing stelde klanten van Rotaform in staat om verplichte wijzigingen in hun communicatie met klanten sneller door te voeren, waardoor ze de meest recente wet- en regelgeving konden naleven.

  • VERSNELDE WORKFLOWS

    Rotaform ontwikkelde een toekomstbestendig cloudplatform en migreerde haar activiteiten naar deze omgeving. Het platform gaf klanten meer toegang tot hun workflows voor klantcommunicatie, waardoor ze content rechtstreeks konden beoordelen en goedkeuren. Tegelijkertijd bood Canon Rotaform ondersteuning bij de integratie van Quadient Inspire Scaler. Met deze oplossing werd de integratie tussen klantgegevensbronnen en systemen van Rotaform gemakkelijker. In plaats van dagelijkse of wekelijkse communicatiemomenten te moeten plannen, konden gebruikers nu ad-hocberichten maken wanneer deze nodig waren.

  • GEPERSONALISEERDE PROMOTIONELE COMMUNICATIE

    Canon hielp Rotaform bij het implementeren van een nieuwe mogelijkheid om het bewerkingsvermogen van zijn klanten verder uit te breiden via een Quadient Inspire Interactive-module. Met behulp van dezelfde interface konden zakelijke gebruikers nu transactionele en commerciële berichten aan klanten, zoals e-mailnieuwsbrieven, bewerken. Hierdoor konden ze effectievere promoties sturen die waren afgestemd op de interesses van de klant.

  • AUTONOMIE VOOR MEER ZAKELIJKE GEBRUIKERS

    Als onderdeel van de nieuwste ontwikkeling hebben Canon en Rotaform meer zakelijke gebruikers de mogelijkheid gegeven om zelfstandig communicatie te creëren. Dankzij een andere Quadient Inspire Interactive-module kunnen meer front-officemedewerkers nu on-demand hun eigen communicatie met klanten creëren zonder intern of via Rotaform een verzoek te hoeven indienen. Ze hebben nu volledige controle over de creatieve en noodzakelijke wijzigingen, en dat heeft geleid tot een snellere time-to-market.

  • DE ROL VAN CANON

    • CONSULTANCY EN EXPERTISE

      Canon heeft ruime ervaring in het beheer van klantcommunicatie, waaronder jarenlange bewezen succesvolle implementatie van de Customer Communications-oplossingen op grote schaal. Hierdoor kan Canon deskundige begeleiding en advies bieden en daarmee Rotaform helpen haar strategische doelen te bereiken.

    • HET BREEDSTE PORTFOLIO OP DE MARKT

      Canon is een onafhankelijke leverancier van meer klantcommunicatie-beheersoftware dan enige andere concurrent en onderhoudt nauwe relaties met marktleiders zoals Quadient. Dankzij jarenlange ervaring met deze technologieën kan Canon Rotaform beter ondersteunen en problemen sneller oplossen.

    • HOOGWAARDIGE HARDWARE

      Canon staat bekend om haar professionele printhardware en Rotaform was onder de indruk van de printkwaliteit en betrouwbaarheid van Canon-apparaten, waarmee Rotaform verzekerd was van hoge beschikbaarheid, en hoogwaardige printcommunicatie kon produceren voor haar klanten.

    • EÉN AANSPREEKPUNT

      Canon fungeert als één aanspreekpunt voor Rotaform voor consultancy, ondersteuning en implementatie, voor haar eigen technologieën en die van haar partners. Hierdoor kon Rotaform alle processen voor probleemoplossing overdragen aan Canon in plaats van meerdere leveranciers te moeten gebruiken.

    "We stellen Canon vaak voor uitdagingen en ze reageren hier fantastisch op met advies, implementatie en kennisoverdracht, zodat we onszelf verder kunnen ontwikkelen. Het werkt al meer dan 16 jaar heel goed!"

    GERELATEERDE PRODUCTEN EN OPLOSSINGEN

    Ontdek wat onze oplossingen voor communicatie met klanten voor uw bedrijf kunnen betekenen.