Artikel

Gepersonaliseerde, geprinte communicatie: hét geheime wapen in het nieuwe normaal

Maak van printmedia uw geheime wapen tot succes

In 2020 zijn de mogelijkheden voor organisaties om met hun klanten te communiceren radicaal veranderd. Veel mensen brengen veel minder tijd door op kantoor, hebben minder persoonlijk contact en zijn lange tijd online - aan het werk, maar ook om bij te praten met vrienden en om te winkelen. De tijd die op digitale media wordt besteed, is gestaag toegenomen en bedroeg dit jaar 7,5 uur per dag1.

Nu er zo'n groot percentage van de tijd op digitale kanalen wordt doorgebracht, wordt het steeds moeilijker voor een organisatie om zich te onderscheiden. Uit onderzoek blijkt dat de doelgroepen tekenen van ‘digitale vermoeidheid’ vertonen, wat blijkt uit een sterke stijging in technologie voor het blokkeren van advertenties2. Hierdoor wordt opnieuw de nadruk gelegd op het belang van alternatieve communicatie, zoals print, als middel om klanten te binden en betrokken te houden in het nieuwe normaal.

Maak van printmedia uw geheime wapen tot succes

Digitale vermoeidheid en wantrouwen van de media

Uit recent onderzoek blijkt dat in de afgelopen twee jaar 95% van de marketeers hun geld nu uitgeven aan digitale communicatie3. Op het eerste gezicht is dat logisch. Behalve dat het helpt om kosten te besparen - geprinte media zijn immers duurder dan digitale media - willen marketeers aanwezig zijn waar hun klanten hun tijd doorbrengen. In 2020 is dat meer dan ooit online. Uit verder onderzoek is echter ook gebleken dat doeltreffende marketing moeilijker wordt in digitale mediakanalen en dat dit een kwestie van vertrouwen lijkt te zijn. Mediaconsultant Kantar meldde dat adverteren op websites, en met name via sociale kanalen, het minst vertrouwde medium was waarover marketeers beschikten. Print bleek het meest vertrouwde medium. 4

Betrokkenheid genereren met print

In het verleden is gebleken dat geprinte communicatie-uitingen een effectieve manier zijn om met klanten in contact te komen. En die invloed is gebleven, zelfs in een tijd waarin onze aandachtsspanne korter lijkt te worden. Ongeveer 65% van de consumenten zegt dat geprinte direct mail5 waarschijnlijk hun volle aandacht zal krijgen, een aanzienlijk percentage dat moeilijk te negeren is. Hoewel print een hogere initiële investering vergt, is de kans dat de geprinte communicatie door de klant wordt gelezen en vertrouwd een stuk groter - waardoor het rendement uiteindelijk hoger ligt dan bij digitale strategieën.

Waarom kwaliteit belangrijk is in print

Als het op print aankomt, is de kwaliteit echt belangrijk. In een onderzoek naar het effect van printkwaliteit werden hogere positieve gevoelens en een merkvoorkeur vastgesteld wanneer er een hogere kwaliteit papier werd gebruikt6. Dat toont aan dat papierkwaliteit de perceptie van een merk daadwerkelijk kan beïnvloeden. Daarom ontwerpt Canon haar apparatuur altijd met het leveren van kwaliteit in gedachten. De nieuwste serie van Canon bijvoorbeeld, de imagePRESS C170-serie, kan een breed scala aan media en papierformaten verwerken. Dat maakt de printer de perfect oplossing voor alle behoeften van de moderne werkplek, van posters en glossy brochures tot winkeldisplay-materiaal. Deze printers zijn snel en nauwkeurig, gemakkelijk in het gebruik en hebben veel geautomatiseerde functies. Bovendien zijn ze robuust en betrouwbaar en daarmee geschikt voor dagelijks gebruik in een druk kantoor of bureau.

Een van de uitdagingen waar klanten voor komen te staan bij het overwegen van een creatieve printcommunicatiestrategie, is de beslissing hoe prints moeten worden geproduceerd. Productie kan betekenen investeren in uitbesteding aan derden of de aanschaf van een speciaal model naast het bestaande kantoormodel. De veelzijdigheid van next-generation systemen, zoals de imagePRESS C170, stelt organisaties echter in staat hun traditionele printbehoeften te combineren met de mogelijkheid een grotere variatie aan hoogwaardige prints in eigen beheer uit te voeren.

Communicatie met de klant zoals direct mail, brochures en catalogi, en zelfs uitnodigingen en verpakkingen in kleine oplagen, kunnen allemaal op locatie worden geproduceerd met een hoge mate van kleurnauwkeurigheid en nabewerking. Dat geeft organisaties niet alleen meer controle over kwaliteit, tijdschema's en veiligheid, maar ook meer creatieve vrijheid.

Een gepersonaliseerde ervaring levert toegevoegde waarde

Het maken van communicatie in de vorm van hoogwaardige print voegt waarde toe door berichten relevant en boeiend te houden, wat de ervaring voor klanten verbeterd. Door dergelijke campagnes in eigen beheer uit te voeren, heeft u ook meer controle over personalisering. Met digitale printers en software met de kracht van variabele gegevenstechnologie, kunnen gebruikers kleine oplagen maken van persoonsgerichte uitingen. Toepassingen zoals catalogi, uitnodigingen en marketingmateriaal kunnen hiermee op specifieke klanten worden gericht, voorzien van hun naam en andere informatie.

Geprinte communicatie heeft fysieke kenmerken die digitale communicatie niet heeft. Mensen kunnen print zien, aanraken en ruiken - zintuiglijke ervaringen die de klantenbinding verder stimuleren. In combinatie met het vertrouwen dat consumenten nog steeds hebben in print, biedt hoogwaardige geprinte communicatie organisaties een waardevolle kans om klanten op een positieve manier te benaderen, te overtuigen en te binden. Waar u vroeger voor creatieve, gepersonaliseerde print een speciaal apparaat moest aanschaffen, kunnen de huidige, veelzijdige apparaten zowel aan de dagelijkse kantoorbehoeften voldoen én bieden ze de mogelijkheid om nieuwe, professionele formaten te leveren.

Gerelateerde producten en oplossingen

Ontdek meer

  • ARTIKEL

    Technologie voor meer productiviteit op de werkplek

    Hoe kan technologie de productiviteit op de werkplek verhogen?

    20 Jan 2021

  • ARTIKEL

    imageRUNNER ADVANCE DX C5800-handleiding

    Alles wat u moet weten over de slimme, multifunctionele Canon imageRUNNER ADVANCE DX-printer.

    26 Jan 2021

  • Artikel

    Hoge kwaliteit leveren zonder compromissen

    Klanten imponeren zonder diep in de buidel te hoeven tasten.

    20 Jan 2021

  • ARTIKEL

    De digitale transformatie van de hybride werkplek met print

    Print transformeren om te voldoen aan de behoeften van uw hybride werkplek.

    20 Jan 2021

  • Benieuwd naar de best passende oplossingen voor uw organisatie?

    Privacybeleid

    Praat met een expert tijdens kantooruren

    Heeft u een vraag of bent u op zoek naar informatie? Voer hieronder uw gegevens in en een van onze experts neemt tijdens kantooruren* contact met u op.

    * Ook wanneer er niemand beschikbaar is, kunt u een terugbelverzoek indienen. Onze experts nemen de volgende werkdag contact met u op.

    Klik hier voor technische ondersteuning voor uw Canon-product

    • Zo snel mogelijk
    • 10:00 - 11:00
    • 11:00 - 12:00
    • 12:00 - 13:00
    • 13:00 - 14:00
    • 14:00 - 15:00
    • 15:00 - 16:00
    • 16:00 - 17:00
    • +31

    Heeft u verder nog informatie voor ons, die onze expert kan helpen

    Dank u wel

    Eén van onze experts neemt telefonisch contact met u op

    [TIME]

    Graag tot ziens

    Sorry

    Fout