ARTIKEL

Neonprinten is nu

Door Hiroaki Shirakawa, Product Manager, Canon Europe

Neonprinten is nu

een tekening van een futuristische vrouw

Zie de wereld in kleur

Marketeers staan onder grotere druk dan ooit om hun campagnes tot een ongekend succes te maken, een reactie uit te lokken en het aantal bezoekers te verhogen. Daarom vertrouwen ze op kleur als een van de krachtigste tools die ze tot hun beschikking hebben. En nu de beperkingen van de pandemie achter de rug lijken te zijn, worden vooral neonkleuren gebruikt om de aandacht van het publiek te trekken1.

U hoeft maar naar de culturele geschiedenis van neon te kijken om te zien waarom het juist nu zo prominent aanwezig is. Fluorescerende kleuren staan voor plezier, frivoliteit en overdaad – denk aan Las Vegas in de jaren 1950, Miami Beach, Madonna in de jaren 1980, cocktails, houseparty's in de jaren 1990... Neon schreeuwt feest, een goed gevoel, zorgeloosheid, dans, glamour2 – het tegenovergestelde van de sombere, grauwe, onrustige ervaring van lockdown en sociale beperkingen door de pandemie. Merken gebruiken neon simpelweg als een tegenmiddel voor moeilijke tijden.3

En het is niet alleen het grafische ontwerp en de verpakking waar de kracht van neon voor wordt ingeschakeld, maar ook de daadwerkelijke producten. Ontwerpers zoals Kenzo, Longchamp en Balmain4 en meer mainstream fashionmerken zoals Adidas en Puma hebben in 2021 collecties in felle kleuren en neon uitgebracht, en de trend is ook opgepikt in de beauty- en interieurindustrie.

Maar kunnen printserviceproviders gerust voldoen aan de toenemende vraag naar grootformaat promotietoepassingen met de visuele impact van neon? Is er iets teleurstellender voor een merkklant dan een print die in vergelijking met het oorspronkelijke grafische ontwerp tegenvalt, of waardoor een product minder wordt verkocht? Kleur is de uitdrukking van de persoonlijkheid van een merk, dus als het printwerk niet voldoet aan de hoge verwachtingen van de koper, zal het hoogstwaarschijnlijk worden afgekeurd en is het terug naar de tekentafel, wat verspilling, kosten, tijdverlies en een ontevreden klant betekent.

Bekijk deze video om te zien hoe Canon's nieuwe imagePROGRAF GP-serie helpt om in beeld te komen!

Wees zeker van kleur

Tot voor kort hadden merken die afbeeldingen met neonkleuren wilden reproduceren, te maken met dure, lange analoge oplagen en lange levertijden. Dankzij een nieuwe generatie Canon imagePROGRAF grootformaat printers – de GP-serie – kunnen kleinere printbedrijven en grafische producenten, creatieve bureaus en interne operaties posters en POS-materialen een opvallende impact en de bruisende uitstraling van fluorescentie geven. Dat zou welkom nieuws moeten zijn voor degenen die kans zien om mee te gaan in de kleurentrend, om creatieve waarde toe te voegen, de klanten tevreden te stellen, zich te onderscheiden en zelfs een meerprijs te kunnen vragen5.

Deze langverwachte serie grootformaat printers is ontworpen om opvallende campagne-afbeeldingen tot leven te brengen, met verzadigde kleuren, in combinatie met superieure productiviteit. Met een keuze uit vier modellen met tien of vijf gepigmenteerde waterhoudende inkten plus fluorescerende roze inkt, hebben deze printers een wereldprimeur in grootformaat printen op waterbasis. En met drie verschillende printbreedten kunnen organisaties van alle formaten nu een breder kleurengamma reproduceren om opvallende toepassingen te maken die echt opvallen.

Alle printers uit de imagePROGRAF GP-serie zijn gebruiksvriendelijk en worden geleverd met een scala aan ondersteunende softwaretools, zoals PosterArtist, waarmee u eenvoudig hoogwaardige posters in levendige kleuren kunt maken. Iedereen die deze printers gebruikt, kan zeker zijn van de kleuren, omdat deze nieuwe toevoegingen aan de imagePROGRAF-serie de eerste Pantone-gekalibreerde licentie ter wereld hebben gekregen, waardoor het de beste manier is om de kleur weer te geven die de grafisch ontwerper voor ogen heeft.

Met dit verbazingwekkende kleurengamma en de mogelijkheid om extra fluorescerend roze toe te voegen, hebben printproducenten en marketeers de kans om hun kleurenspel te verbeteren en oogverblindende prints te maken die de concurrentie overtreffen.

Kleur- en designexperts geven aan dat neonkleuren en juweelachtige kleuren niet meer weg te denken zijn, en PSP's die van deze gelegenheid gebruik willen maken, moeten in hun kleurencapaciteit investeren, in plaats van het risico te lopen vlakke, teleurstellende prints te produceren die de klant teleurstellen.

Lees meer over hoe de imagePROGRAF GP-serie u hierbij kan helpen.

Spetters van roze inktdruppels

Gerelateerde producten

  • Breedformaatprinters

    imagePROGRAF GP-4000

    Produceer prints van computergraphics van uitzonderlijke kwaliteit op een 44-inch grootformaat printer met 11 kleuren, innovatieve printtechnologie en nieuw ontwikkelde inkt.

  • Breedformaatprinters

    imagePROGRAF GP-2000

    Een 24-inch grootformaat printer met 11-kleuren pigmentinkt, nieuw ontwikkeld voor het printen van ongeëvenaarde computergraphics.

  • Breedformaatprinters

    imagePROGRAF GP-300

    Val op met levendige posters van professionele kwaliteit, geprint op een 6-kleuren 36-inch grootformaat inkjetprinter.

  • Breedformaatprinters

    imagePROGRAF GP-200

    Een 24-inch grootformaat inkjetprinter met 6 kleuren voor een betere posterproductie met opvallende kleuren.