De communicatiemarkt verandert en digitalisering blijft ons dagelijks leven beïnvloeden. Overal waar u kijkt, moedigen merken de consument aan om een digitale weg in te slaan. Naarmate traditionele 'transactie'-toepassingen, zoals monochrome bankafschriften, facturen en beleidsdocumenten geleidelijk aan verleden tijd worden, zijn er nieuwe toepassingen ontstaan die optimaal profiteren van de huidige snelle kleureninkjetsystemen.
Marketeers hebben de manier waarop ze prints gebruiken om met hun klanten te communiceren aangepast, waardoor hun prints een grotere impact hebben dankzij het gebruik van kleur. Hierdoor begonnen grote organisaties, openbare drukkerijen, printoperators en IT- en printserviceproviders allemaal te investeren in geavanceerde inkjettechnologie voor grote volumes.
Leveranciers van zakelijke communicatie hebben een groeimogelijkheid gezien op het gebied van promotionele print- en grafische toepassingen. Merken hebben hun zakelijke-communicatieprints in kleur sterk uitgebreid1, waardoor deze printprofessionals nu de kans hebben om hun energie te richten op het printen van marketingcommunicatietoepassingen zoals direct mail, brochures, posters, handleidingen, folders en bijlagen.
Door open te staan voor de mogelijkheid om zakelijke communicatie van hoge kwaliteit te produceren, konden printoperators hun services uitbreiden en zo tegemoetkomen aan de toenemende vraag naar kleur2-toepassingen.