ARTIKEL

De volgende generatie van grafici

Oproep aan de volgende generatie grafici! Dit is hét moment voor de grafische industrie om haar organisatie te voorzien van het nodige talent om de toekomstige groei en ontwikkeling van print te ondersteunen.

Deze blog is geschreven door Duygu Sanac Keçeci, EMEA Professional Printing Product Manager, Canon Europa

De volgende generatie van grafici

De perceptie van print

Dit is een belangrijke tijd voor de grafische industrie. Het is een tijd van verandering en waarin nieuwe en opkomende technologieën de toekomst beïnvloeden. De grafische industrie is uniek en heeft zich in de loop van vele jaren ontwikkeld, waarbij de transitie van analoge naar digitale technologieën plaatsvond. Maar er komt nog zoveel meer! Om te blijven groeien en transformeren, hebben we frisse ideeën en een out-of-the-box denkwijze nodig. Een manier waarop we deze groei kunnen ondersteunen, is door de volgende generatie aan te trekken.

Print is voor u en voor mij een reeks innovatieve toepassingen waarmee we in ons dagelijks leven te maken hebben. Voor iemand die niet de volledige mogelijkheden of het creatieve potentieel van print kent, kan print worden gezien als slechts een boek of een poster die u aan uw muur hangt. Degenen buiten onze branche realiseren zich niet alles wat ‘print’ inhoudt - alles van een kalender tot instructiehandleidingen, of behang tot raamafbeeldingen. In feite wordt alles wat u leest dat niet op een scherm staat (behalve een handgeschreven brief) geprint. Maar als dit de perceptie van print is, hoe trekken we dan nieuw en jong talent aan om toekomstige innovatie te stimuleren?

Print is meer dan een woord

We weten dat print snel vooruitgang boekt dankzij nieuwe technologieën, zoals automatisering, augmented reality en robotica, en het zijn deze toevoegingen die kansen bieden voor nieuw talent.

Om talentvolle medewerkers aan te trekken, moeten we de term ‘print’ opnieuw bekijken. Wat betekent het eigenlijk? Voor mij beperkt het woord de reikwijdte van wat print werkelijk is - het is puur de output van wat we doen. En het is onmogelijk om in één woord samen te vatten wat onze branche kan.

De magie van de industrie is de end-to-end reis erachter, inclusief software, hardware, nabewerking enz. Het moet gepositioneerd worden als een creatieve technologie-industrie en dit is wat we naar voren moeten brengen om de volgende generatie aan te trekken.

Jonge mensen zijn tegenwoordig digitaal vaardig, omdat ze zijn opgegroeid met slimme technologie binnen handbereik. Sommigen van hen zien print als ouderwets en niet ‘sexy’ zoals digitaal. We moeten dus nieuwe technologieën gebruiken waarmee zij bekend zijn – ook als dat misschien geen print is - om ze aan te spreken. We moeten hun taal spreken en ze de sterke rol laten zien die print naast deze digitale en virtuele platforms speelt. En hoe ze deel kunnen uitmaken van de opwindende toekomst waarin deze twee werelden dichter bij elkaar worden gebracht.

Duygu Sanac Keçeci, EMEA Professional Printing Product Manager, Canon Europa

Het aantrekken van het toekomstige printpersoneel

Waarom zou iemand die zijn carrière begint, willen werken in, wat lijkt te zijn, een gedoemde branche? Wat ze niet weten, is dat er zoveel groeimogelijkheden zijn - het is geen uitstervende industrie, maar een die voortdurend in ontwikkeling is. En die bovendien een enorm potentieel voor creativiteit en innovatie biedt.

Een van de dingen die me opvielen aan het begin van mijn carrière in de grafische industrie, is dat het zo'n grote verscheidenheid aan mogelijkheden biedt en de kloof overbrugt tussen populaire carrièremogelijkheden, zoals tussen technologie en marketing. Mijn achtergrond ligt in mechatronica-engineering en ik heb deze vaardigheden kunnen overdragen en toepassen op nieuwe digitale printtechnologieën zoals robotica en automatisering. De digitale printapparatuur van vandaag integreert aanzienlijke automatiseringsniveaus om vrijwel elk aspect van de productie te besturen, wat andere vaardigheden vraagt om deze te bedienen.

Als productmanager cut sheet toner moet ik de technologie achter de prestaties begrijpen, maar ik moet ook begrijpen hoe ik deze technologie kan uitleggen in termen van voordelen voor onze klant de grafisch leverancier - en voor de klant van de klant de opdrachtgever van print. En dit is waar de vaardigheden die ik heb ontwikkeld door het behalen van een Master of Business Administration (MBA) -graad, hebben geholpen in mijn gesprekken met klanten, om ze uit te leggen hoe ze technologie kunnen verkopen en hoe de rol van print hen kan helpen hun organisatie te laten groeien.

Er zijn zoveel verschillende carrièremogelijkheden binnen de grafische industrie waar vaardigheden kunnen worden ingezet - creativiteit en ontwerp, data-analyse, technologie, engineering, bedrijfsontwikkeling, klantloyaliteit, marketingstrategieën. Wat hun vaardigheden ook zijn, ze kunnen een match vinden met print.

We moeten meer boeiende manieren onderzoeken om print in verband te brengen met de hobby's en interesses van jongere generaties. Neem bijvoorbeeld iemand die geïnteresseerd is in sport. Ze zijn waarschijnlijk niet op de hoogte van alle vormen van print in slechts één sportstadion - van kaartjes en flyers tot afbeeldingen. Als ze een passie hebben voor mode, kunnen ze zich bezighouden met het bedrukken van stoffen of het ontwerpen van textiel.

Of misschien overweegt een jong persoon een carrière als data-analist. Zij zouden het brein kunnen zijn achter een revolutionaire softwareoplossing die CRM-systemen voor merken integreert met print.

Hou je van reizen? Met een kalender van wereldwijde print- en verpakkingstentoonstellingen en klanten over de hele wereld, is er volop gelegenheid om nieuwe steden en landen te ontdekken.

Het is aan ons, de grafische industrie en grote leveranciers zoals Canon, om naar buiten te treden en voor de jongere generatie te gaan staan. Woon beurzen bij, werk samen met hogescholen en universiteiten of stuur zelfs een gepersonaliseerde direct mail rechtstreeks naar hun brievenbussen. We moeten ze laten zien waartoe print echt in staat is; laten zien hoe ze deel kunnen uitmaken van deze evoluerende industrie en hoe ze kunnen bijdragen aan de toekomst ervan.

Innoveren met nieuw talent

Keer op keer wordt mij verteld dat ik nog steeds ‘nieuw’ ben in de printindustrie, terwijl drieënhalf jaar op elke andere werkplek niet als een korte periode wordt beschouwd. Dit toont aan dat het zeldzaam is dat mensen uit andere bedrijfstakken in de print gaan werken en bewijst de noodzaak voor onze branche om breder te zoeken naar nieuw talent.

De voordelen van werving vanuit onze branche zijn duidelijk: mensen kennen de markten, concurrenten en technologie. Al deze kennis kan echter worden aangeleerd, we kunnen helpen bij het onderwijzen van nieuwe rekruteren. En het goede nieuws is dat jongere generaties zich snel kunnen aanpassen, dus we moeten beginnen met het delen van onze kennis om te helpen bouwen aan de printgeneratie van de toekomst.

We weten dat het een combinatie is van mensen en technologie die verandering en innovatie teweegbrengt. Technologie evolueert snel, dus dit is het moment om nieuw talent te integreren met nieuwe ideeën en perspectieven om niet alleen de digitale printtechnologie te verbeteren, maar ook om de rol van print in de toekomst te ontwikkelen.

Het voordeel voor ons? De nieuwe generatie zal innovatie en frisse ideeën brengen, die ons zullen helpen onze manier van werken ten goede te veranderen, en print te positioneren als een belangrijk kanaal dat niet snel zal verdwijnen. Het is nu, meer dan ooit, een tijd om deel uit te maken van deze creatieve technologie-industrie en haar toekomst opnieuw vorm te geven.

Gerelateerde oplossingen

Ontdek meer

Technologie evolueert snel, dus dit is het moment om nieuw talent te integreren met nieuwe ideeën en perspectieven om niet alleen de digitale printtechnologie te verbeteren, maar ook om de rol van print in de toekomst te ontwikkelen. Hierover doorpraten?

Neem contact op met Canon

Privacybeleid

Praat met een expert tijdens kantooruren

Heeft u een vraag of bent u op zoek naar informatie? Voer hieronder uw gegevens in en een van onze experts neemt tijdens kantooruren* contact met u op.

* Ook wanneer er niemand beschikbaar is, kunt u een terugbelverzoek indienen. Onze experts nemen de volgende werkdag contact met u op.

Klik hier voor technische ondersteuning voor uw Canon-product

  • Zo snel mogelijk
  • 10:00 - 11:00
  • 11:00 - 12:00
  • 12:00 - 13:00
  • 13:00 - 14:00
  • 14:00 - 15:00
  • 15:00 - 16:00
  • 16:00 - 17:00
  • +31

Heeft u verder nog informatie voor ons, die onze expert kan helpen

Dank u wel

Eén van onze experts neemt telefonisch contact met u op

[TIME]

Graag tot ziens

Sorry

Fout