ARTIKEL

Vertrouwen, teamwork en risico's: de lessen van een Getty Images-stagiaire

A black-and-white shot of models watching a fashion show from behind a curtain in their dressing room.
Als stagiaire bij Getty Images was Milly Grange-Bennett aanwezig bij tal van prominente events, waaronder The Fashion Awards 2019 in de Royal Albert Hall in Londen. Hier schoot ze enkele van haar favoriete plaatjes tijdens haar stage tot nu toe. Gefotografeerd met een Canon EOS-1D X Mark II (inmiddels opgevolgd door de Canon EOS-1D X Mark III) en een Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM-objectief, ingesteld op 24mm, 1/160 sec, f/2.8 en ISO6400. © Milly Grange-Bennett/Getty Images/BFC

Om het felle licht en de beroemde gezichten in de entertainmentsector vast te leggen, moeten fotografen en filmmakers experts zijn in hun vak. Tijdens haar stage van een jaar bij Getty Images, 's werelds grootste fotobureau, werd de Britse entertainmentfotografe en filmmaakster Emily 'Milly' Grange-Bennett ondergedompeld in deze snelle wereld.

Milly heeft kunst altijd al met heel veel passie vastgelegd, gedreven door het verlangen om optredens en modeshows op haar eigen unieke manier vast te leggen. Ze had echter geen ervaring in de stockfoto- en videobranche. "Ik ben meteen van studente naar freelancer gegaan en het werd steeds lastiger om me in de branche te verdiepen", legt ze uit. "Ik stond er helemaal alleen voor en ik had professionele erkenning nodig. Ik wilde leren van mensen die dit al jaren deden en ervaren hoe het is om deel uit te maken van een team. De stage bij Getty Images voor de entertainmentsector leek voor mij gemaakt te zijn."

Hier deelt Milly vijf leermomenten tijdens haar stage bij Getty Images en vertelt ze hoe ze zich aanpaste aan de veranderende omstandigheden naar aanleiding van de wereldwijde pandemie.

Canon Professional Services

Heb je Canon-apparatuur?

Registreer je apparatuur voor gratis advies van experts, onderhoud van apparatuur, toegang tot inspirerende evenementen en exclusieve aanbiedingen met Canon Professional Services (CPS).

1. Snel op de markt brengen

Hoewel Milly gewend was aan het hoge tempo in de branche, had ze even wat tijd nodig om te wennen aan de snelheid waarmee Getty Images te werk gaat. "Ik had nog nooit voor een groot bedrijf gewerkt met de reputatie die Getty Images heeft", vertelt ze. "Vanaf dag één leerde ik het belang van content snel op de markt brengen en hoe Getty Images er prat op gaat een van de snelste in de branche te zijn."

Tijdens haar stage heeft Milly op diverse afdelingen meegelopen, waaronder film en fotografie. Ze was ook werkzaam als editor tijdens events zoals de BAFTA (British Academy of Film and Television Arts) Awards. Foto's van Getty Images-fotografen worden dan binnen luttele seconden nadat de editor ze krijgt geüpload naar de site.

"Het is echt cool om de content binnen te zien komen die nog niemand anders heeft gezien", herinnert ze zich. "Je moet kiezen welke foto's je wilt gebruiken, ze vervolgens bewerken en bepalen welke je als eerste uploadt. Als editor krijg je het concept van snel op de markt brengen pas echt in de vingers."

Performers at a music concert photographed from behind.
In heel diverse omstandigheden, waaronder tijdens de KISS Haunted House Party 2019 in The SSE Arena in Wembley, leerde Milly hoe belangrijk het is om snel het hoofd te kunnen bieden aan veranderende omstandigheden. Gefotografeerd met een Canon EOS 5D Mark IV met een Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM-objectief, ingesteld op 24mm, 1/200 sec, f/4.5 en ISO2500. © Milly Grange-Bennett/Getty Images

2. De ergonomie van je camera leren kennen

Tijdens haar eerste week bij Getty Images kreeg Milly een nieuwe uitrusting, met de Canon EOS 5D Mark IV en de Canon EOS-1D X Mark II. Beide bleken onmisbaar tijdens snelle shoots.

"Ik kwam in situaties terecht waar ik snel moest schakelen. Dat was echt een uitdaging", zegt Milly. "Het ene moment sta je langs de rode loper, het andere zit je in The SSE Arena in Wembley. Als je moet wisselen tussen objectieven en instellingen leer je pas echt de ergonomie van je camera kennen. En dat is goed voor je veerkracht.

"Ik had nog niet eerder gewerkt met een Canon EOS-1D X Mark II, maar al gauw bleek de betrouwbaarheid hiervan een enorme gamechanger. Bij events vol actie kun je je geen missers veroorloven. De dubbele grips zijn superhandig als je snel te werk moet gaan en het 61-punts AF-systeem is gewoon geweldig. Het laat je nooit in de steek."

A black-and-white still from a Cirque du Soleil film of a bare-chested male acrobat hanging from aerial silks.

Cirque du Soleil filmen voor Getty Images

Het circus is de droom van een filmmaker, maar wordt zelden gedocumenteerd in zwart-wit. Getty Images-stagiaire Milly Grange-Bennett legt de magie ervan vast met een Canon EOS-1D X Mark II.

3. Samen sta je sterk

Voor Milly is het van onschatbare waarde geweest om in de branche actief te zijn en de waarde te leren kennen van werken in een team. Hier werkt iedereen aan hetzelfde doel, namelijk de wereld raken met beelden. "Ik begrijp nu hoe belangrijk het is om van anderen te leren en je te laten inspireren door hun passie voor het vastleggen van beelden", beseft ze. "Die teamspirit heeft wel een snaar geraakt. En het is geweldig om nieuwe dingen te leren van mensen die al jaren in de branche werkzaam zijn.

"Mijn uitrusting werd aan mij uitgelegd zodat ik wist hoe alles werkt en ik heb een-op-eengesprekken gehad met Gareth Cattermole, Chief Entertainment Photographer van Getty Images, en een zeer hoog aangeschreven fotograaf in de entertainmentsector. Hij nam me onder zijn hoede. Ik kreeg nooit het gevoel dat dingen boven mijn pet gingen en leerde wat ik moest weten voorafgaand aan events."

A black-and-white shot of models peering around a curtain.
"Ik vind de donkere schaduwen en die negatief-look na de zwart-witbewerkingen echt geweldig", aldus Milly over modelfoto's tijdens The Fashion Awards 2019. Gefotografeerd met een Canon EOS-1D X Mark II met een Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM-objectief, ingesteld op 24mm, 1/160 sec, f/2,8 en ISO2500. © Milly Grange-Bennett/Getty Images/BFC
A black-and-white shot of a model peering around a curtain.
"Het was een risico, maar dat alternatieve perspectief is echt cool", vertelt Milly. Gefotografeerd met een Canon EOS-1D X Mark II met een Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM-objectief, ingesteld op 50mm, 1/160 sec, f/2,8 en ISO2500. © Milly Grange-Bennett/Getty Images/BFC

4. Grenzen verleggen

Je taak tot een goed einde brengen en tegelijkertijd je grenzen verleggen om originele content vast te leggen staat centraal voor de meeste beeldmakers. Dat aangeboren verlangen om opvallende momenten op beeld vast te leggen betekent soms dat je gewaagde risico's moet nemen, en dat is wat Getty Images bij Milly heeft aangemoedigd.

"Ik moet nog steeds wennen aan de vaak exclusieve toegang die Getty Images heeft, maar tot nog toe heb ik mijn favoriete foto's van het jaar gemaakt tijdens The Fashion Awards 2019 in de Royal Albert Hall", herinnert ze zich. "Ik zat in het team van fotografen en moest de locatie in vogelperspectief in beeld brengen met de Canon EOS 5D Mark IV en een Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM-objectief.

"Tijdens de pauzes zag ik de modellen uit hun kleedkamers gluren", vertelt Milly. "Ze waren van top tot teen gekleed in Armani, vlak nadat ze van de catwalk af kwamen. Maar net als iedereen wilden ze de rest van de show zien."

"Ik gebruikte een discreet Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM-objectief, mijn meest flexibele. Makkelijk mee te nemen en minder intimiderend. Ik gebruikte een laag diafragma en korte sluitertijd om genoeg licht door te laten door de sensor vanwege het zwakke licht en het verbod op flitsen. Ik vind de donkere schaduwen en die negatief-look na de zwart-witbewerkingen echt geweldig."

Het zijn deze tussenmomenten die Milly fascineert. Ze slaan een brug tussen perfectie en het alledaagse. "Het was een risico, maar dat alternatieve perspectief is echt cool", vertelt ze. "Zelfvertrouwen en nieuwsgierigheid zijn essentieel wanneer je je portfolio wilt uitbreiden."

A black-and-white image of a person playing a guitar, shot from below the neck.
Haar tijd bij Getty Images heeft Milly helpen beslissen welke kant ze op wil met haar carrière. Na haar stageplek hoopt ze muziekvideo's te filmen. Gefotografeerd met een Canon EOS-1D X Mark II en een Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM-objectief ingesteld op 200mm, 1/500 sec, f/3.5 en ISO2500. © Milly Grange-Bennett/Getty Images

5. Archieven en vergeten verhalen

Van vliegensvlugge momenten tijdens modeshows tot Cirque du Soleil-artiesten filmen met haar Canon EOS-1D X Mark II en Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM-objectief (inmiddels opgevolgd door de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM). Tijdens haar stage heeft Milly veel diverse ervaringen opgedaan. Vanwege het coronavirus werden veel prominente events afgelast, maar Milly greep die kans aan om in de Getty Images Archive te duiken, historische beelden uit te zoeken en ze vervolgens te bewerken tot content met een boodschap.

"Ik bezocht het Getty Images Archive. Dat was echt een onvergetelijke ervaring", herinnert ze zich. "Ik voelde me vereerd om dat mee te mogen maken en om te zien hoe ingewikkeld het restoratie- en bewaarproces is. Daarna wilde ik beeldmateriaal uit het archief gebruiken voor nieuwe content. Ik kreeg de ongelofelijke kans om het Instagram-account van Getty Images te voorzien van beeld voor International Women's Day.

"Het was geweldig om me te verdiepen in andere onderwerpen, jubilea te herdenken en om te kunnen putten uit het archief. Ik heb mijn redactionele vaardigheden op het gebied van verhalen vertellen vergroot en ik heb geëxperimenteerd met hoe je een audiotrack kunt samenstellen die bij het verhaal past."

Dit heeft Milly allemaal geholpen haar carrièredoelen bij te stellen. "Het was de perfecte kans om mijn passies te doorgronden", concludeert ze. "Filmen en de wisselwerking met audio spreken me iets meer aan. Na mijn tijd bij Getty Images wil ik muziekvideo's maken."

Geschreven door Lorna Dockerill


Milly Grange-Bennetts uitrusting

De essentiële kit waarmee professionals fotograferen

Milly Grange-Bennett's Canon EOS-1D X Mark III and Canon lenses laid out.

Camera's

Canon EOS-1D X Mark III

De opvolger van Milly's camera bij Getty Images. Het leven zit vol unieke momenten. Leg er meer van vast met de EOS-1D X Mark III en vertel je visuele verhaal aan de wereld. "Bij events vol actie kun je je geen missers veroorloven", zegt Milly.

Objectieven

Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM

Een professioneel alledaags zoomobjectief uit de L-serie dat een hoge beeldkwaliteit levert met een constant f/2.8-diafragma. Milly: "Mijn meest flexibele objectief. Makkelijk mee te nemen en minder intimiderend."

Gerelateerde artikelen

Alles weergeven

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Klik hier voor inspirerende verhalen en het laatste nieuws van Canon Europe Pro

Meld je nu aan