Vroeger verwees de term 'kantoormedewerkers' niet alleen naar de plek waar mensen werkten, maar ook naar het soort werk dat ze deden: het was op informatie gebaseerd en werd in de afgelopen twee decennia uitgevoerd op computers.
De laatste jaren is het concept kantoorwerk opnieuw veranderd. Organisaties staan medewerkers steeds vaker toe om overal te werken, in plaats van gebonden te zijn aan één locatie, zolang ze maar productief blijven.
Veel van onze klanten gaan op de lange termijn over op dit hybride werkmodel, waarbij verschillende soorten werkplekken worden gecombineerd: van een hoofdkantoor of vestiging tot de huizen van medewerkers, gedeelde werkplekken en de trein of het station tijdens het reizen.
Naarmate er steeds meer hybride wordt gewerkt, stellen IT-managers niet langer de vraag óf er buiten kantoor gewerkt kan worden, maar hoe dit geoptimaliseerd kan worden om medewerkers zo productief mogelijk te maken.
Hieronder staan vier veelgestelde vragen van organisaties die hun productiviteit willen optimaliseren in een hybride werkomgeving, en wordt uitgelegd hoe Canon hierbij kan helpen.