Die droom werd meer realiteit toen de
Canon EOS 5DS R met 50 Megapixel werd uitgebracht in 2015. Frits besefte dat hij nu vanaf de berg kon fotograferen en, in combinatie met specifieke objectieven, bestanden kon maken die grootschalig afgedrukt konden worden en die de details zouden laten zien die hij in het beeld wilde. In 2018 besloot hij dat jaar alle andere werkzaamheden voor de Grand Prix van Monaco op te geven en zich te concentreren op de fotografie van het begin van de race vanuit het berglandschap.
Maar welk objectief moest hij gebruiken? "Als je naar beneden kijkt en heel Monaco ziet, is het mooi met een objectief van 17mm, maar het is ook mooi met een van 600 mm - en alles daartussenin", zegt hij. "Nu ik mijn andere projecten voor het hele weekend zou annuleren, wilde ik het zo goed mogelijk doen. Ik besloot dus dat ik acht camera's tegelijk zou laten fotograferen vanuit hetzelfde perspectief met acht verschillende objectieven, zodat ik dat ene moment zeker kon vastleggen."
In de dagen vlak voor de Grand Prix van Monaco van 2018 vroeg Frits zijn team om de apparatuur naar de perspectiefpositie op de bergtop te brengen en ervoor te zorgen dat de apparatuur veilig en beschermd zou zijn. Het vooruitzicht was echter niet best. Elke dag vormden zich wolken boven de zee, deze dreven naar het land en onttrokken de stad volledig aan het zicht.