Canon krijgt UL GREENGUARD GOLD-certificering voor UV-uithardende inkten en UVgel-inkttechnologie

‘s-Hertogenbosch, 18 december 2017 – Canon Europe, marktleider in digital imaging solutions, heeft van UL Environment de GREENGUARD Gold-certificering ontvangen voor haar aanbod UV-uithardende inkten voor de Océ Arizona-familie flatbedprinters en de onlangs geïntroduceerde Canon UVgel-inkt voor de Océ Colorado roll-to-roll printer. De GREENGUARD-certificering waarborgt dat een product voldoet aan zeer strikte internationale standaarden die zijn gericht op het verlagen van de uitstoot van chemische middelen. Deze strenge normen hebben onder meer betrekking op het gebruik van bouwmaterialen, woondecoratie en -inrichting, meubels, schoonmaakproducten en elektronische apparatuur.

Colorado_1640_64.jpg

Océ Colorado 1640 64” roll-to-roll printer

Canon’s grootformaat productieprinters worden in veel sectoren breed ingezet, onder meer in de markt voor woondecoratie. Dit benadrukt het belang van de onafhankelijke analyse die CL heeft verricht naar de chemische stoffen die bij het gebruik van inkt in de printers van Canon vrijkomen. Dit biedt zowel producenten van signage en graphics als hun klanten de zekerheid dat deze inkten geschikt zijn voor specifieke indoor-toepassingen.

Printoplossingen voldoen aan hoogste internationale standaarden
Zowel de UV-uithardende inkten voor de Océ Arizona flatbedprinters als de UVgel-inkt voor Océ Colorado roll-to-roll printers voldoen aan de hoogste internationale standaarden. Zo bieden de UV-uithardende inkten van de Océ Arizona flatbedprinters met een gemiddeld inktverbruik van 8 ml per m² het laagste verbruik in de markt. De Canon UVgel-printtechnologie vermindert het inktverbruik met zo’n 40 procent in vergelijking met andere technologieën. Dit is mogelijk dankzij een zeer efficiënte manier om inkt te plaatsen, waardoor minder onderhoudsinkt nodig is en de noodzaak om optimisers te gebruiken vervalt. De GREENGUARD Gold-certificering is een belangrijke waarborg voor zakelijke aanbieders van print die de UVgel-inkt en UV-uithardende inkten van Canon gebruiken bij toepassingen binnenshuis, zoals o.a. wanddecoratie en interieur-signage.

"UL stimuleert bedrijven om nieuwe technologieën te testen op allerlei criteria die van invloed kunnen zijn op de gezondheid en het milieu. Dit is vooral belangrijk in omgevingen als medische centra, scholen en andere openbare plaatsen. De grootformaat productieprinters van Canon en Océ voldoen aan alle internationale standaarden die gelden voor het minimaliseren van schadelijke emissies. Wij feliciteren Canon met de GREENGUARD-certificering voor de UV-uithardende inkten van de Océ Arizona- flatbedprinters en UVgel-inkt voor de Océ Colorado roll-to-roll printers", vertelt Alberto Uggetti, Vice President en Algemeen Manager van UL Environment.

"We zijn erg trots op deze erkenning van UL. De GREENGUARD-certificering bevestigt Canon’s streven naar het reduceren van de emissies van onze producten. Daarnaast onderstreept het ons commitment om nieuwe producten te ontwikkelen waarmee klanten niet alleen hun aanbod kunnen vergroten, maar ook hun milieu-impact kunnen reduceren”, zegt Mark Lawn, director van de Graphic & Communications Group van Canon Europe.