Een toekomstbestendig sportcentrum voor de Zernike Campus

Het huidige sportgebouw op de Zernike Campus in Groningen voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. De faciliteiten zijn verouderd en sluiten onvoldoende aan bij de groeiende behoefte aan sport, beweging en ontmoeting onder studenten. De Rijksuniversiteit Groningen, Hanze en ACLO Studentensport willen samen een duurzaam, inclusief en toekomstgericht sportcentrum realiseren dat past bij de ambities van de campus en bijdraagt aan het welzijn van studenten.

Jouw inkijkje in het nieuwe sportcentrum

Om het verhaal van de nieuwbouw helder en visueel krachtig te communiceren, zetten we het inhaker-systeem in. Deze visuele tool laat op locatie zien wat er gaat gebeuren en hoe het nieuwe sportcentrum eruit komt te zien. De inhaker biedt voorbijgangers direct een inkijkje in de toekomst van sport op de campus.

Gedurende het bouwproces werken we de inhaker regelmatig bij, zodat de communicatie actueel blijft en de voortgang zichtbaar is. Zo blijft het project levend en betrokkenheid hoog.
Promotiebord voor nieuw sportcentrum in aanbouw, met illustratie van bouwvakker en tekst ‘New Sports Centre Building’, op de achtergrond inspirerende sportfoto’s en architectuurontwerpen
Rode pijl met tekst ‘See You at the Finish Line’ op grijze vloer, richting wand met sportcentrum visuals en QR-code.

Een gedeelde ambitie zichtbaar maken

De inhaker zorgt voor herkenning, nieuwsgierigheid en enthousiasme onder studenten, medewerkers en bezoekers. Door het visuele karakter en de continue updates ontstaat er een breed draagvlak voor het project. Het nieuwe sportcentrum wordt niet alleen een gebouw, maar een gedeelde ambitie van de campusgemeenschap.

Ontdek meer

4 Mijl promotie

Voor Noorderpoort ontwierpen we een hardloopshirt dat perfect aansluit bij hun huisstijl. Het shirt werd gedragen door medewerkers tijdens de 4 Mijl van Groningen. Een mooi voorbeeld van visuele branding in beweging.

Vernieuwde huisstijl

Voor Noorderpoort ontwikkelden we een vernieuwde huisstijl die aansluit bij hun visie op leren, lef en persoonlijke groei. De visuele identiteit weerspiegelt hun rol als plek waar jongeren zichzelf ontdekken en voorbereiden op een veranderende wereld.

Van leslokaal tot expositieruimte

Door gebruik te maken van fotografie, video en slimme opstellingen, transformeerde The Creative Hub twee leslokalen van Hanze tot een ruimte die zowel informeert als inspireert.

Promo actie voor de Schoolleider opleiding

Voor de Hanze ontwikkelden we een mobiele kennismakingscampagne onder het motto ‘Groei begint bij de Hanze’. Met bloempotten, groeipotloden en flyers brachten we de opleidingen op een frisse en persoonlijke manier langs scholen en besturen.

The Creative Hub Noord