no consumer

Ondersteuning voor consumenten-producten

    Feedback

    Ter verbetering van onze service, willen wij u vriendelijk verzoeken om een korte enquête op basis van uw ervaring met de ondersteuningswebsite van Canon in te vullen.

    Ik wil meedoen

    Nee, bedankt

    Productreparatie

    Hier vind u alles wat u moet weten over het verzenden van uw product ter reparatie. Dit bevat het vinden van een reparatiecentrum, de te volgen stappen voor een reparatie en een selectie veelgestelde vragen om uw eventuele vragen te beantwoorden.

    Reparatiecentra

    Selecteer uw product met behulp van de zoekfilters om ervoor te zorgen dat u het juiste geautoriseerde reparatiecentrum vindt voor het herstellen uw Canon-product.

    Vervolgens kunt u uw product direct naar het reparatiecentrum brengen of voor levering aanbieden. Bekijk het reparatieproces voor meer informatie.

    Opmerking – afhankelijk van uw land, komt u mogelijk in aanmerking voor on-site-garantieservice, als u een imageRUNNER C1225iF, PIXMA PRO-1, imagePROGRAF PRO-1000 of een geselecteerde MAXIFY- of i-SENSYS-printer hebt. Als uw printer onder het Canon Europees Garantie Systeem (EWS) valt, controleert u eerst de beschikbaarheid en neemt u indien u in aanmerking komt rechtstreeks contact op met Canon om de on-site-garantieservice te regelen. Als u niet in aanmerking voor on-site-service kunt u hieronder een erkend reparatiecentrum vinden.

    Mijn Canon-product werkt niet – Wat moet ik doen?

    In de eerste instantie willen wij u graag verwijzen naar onze Ondersteuning voor consumentenproducten. Hier kunt u informatie vinden die nuttig kan zijn bij het oplossen van het probleem. Nadat u uw product hebt geselecteerd, krijgt u toegang tot de veelgestelde vragen, gebruikershandleidingen, drivers, software- en firmwaredownloads. Daarnaast vindt u ook andere nuttige informatie zoals hoe u contact met ons kunt opnemen via de telefoon of e-mail.

    Mocht u het probleem niet op deze manier kunnen oplossen en uw product moet worden gerepareerd, volg dan de stappen hieronder. Gebruik de country selector (landenkiezer) om het land waarin u woonachtig bent te selecteren. De stappen kunnen namelijk per land verschillen.


    Mijn Canon-apparaat moet worden gerepareerd. Wat zijn de volgende stappen?

    1 - Druk het Canon-reparatieformulier af en stuur het ingevuld mee met uw product

    Op dit formulier kan Canon alle benodigde informatie vinden om het probleem met uw product te onderzoeken, om het eventueel te repareren en om u op de hoogte te houden van de reparatie. Als u het formulier niet kunt printen, zet de vereiste informatie dan in een brief en stuur deze met uw product mee.

    2- Zoek het dichtstbijzijnde erkende Canon-reparatiecentrum

    Gebruik de functie reparatiecentrum zoeken voor de gegevens van uw dichtstbijzijnde erkende Canon-reparatiecentrum.

    3 - Zorg ervoor dat u alle benodigde informatie met het product meestuurt

    Als u een reparatie onder de garantie claimt, dient u ook een aankoopbewijs met datum mee te sturen. Canon kan geen reparaties onder garantie uitvoeren zonder de toepasselijke ondersteunende documentatie.

    4 - Zorg ervoor dat het apparaat stevig is verpakt voor vervoer

    Canon aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies of beschadiging die optreedt tijdens het vervoer, daarom is het raadzaam uw product veilig en stevig te verpakken. Afhankelijk van de waarde van het product, kunt u ook overwegen de zending te verzekeren.

    U kunt een product ook persoonlijk naar een erkend Canon-reparatiecentrum brengen. De openingstijden, het adres en andere relevante informatie vindt u door op de bovenstaande koppeling 'Repair Contacts' (contactpunten voor reparatie) te klikken.


    Wat gebeurt er nadat ik mijn product ter reparatie heb verzonden?

    Zodra het product wordt ontvangen door een erkend Canon-reparatiecentrum, wordt uw product op het systeem van Canon geregistreerd en krijgt u een bericht ter bevestiging van de ontvangst.

    Indien u een reparatie onder de garantie claimt voor uw product, wordt er een onderzoek van het product en de ondersteunende documentatie uitgevoerd om te bevestigen dat de garantie van toepassing is. Als de reparatie onder de garantie valt, wordt uw product gerepareerd volgens het standaard reparatieproces van Canon. Na voltooiing wordt het product naar u verzonden of klaargezet zodat u het kunt ophalen.

    Als om welke reden dan ook wordt vastgesteld dat een reparatie onder garantie niet van toepassing is, wordt u hiervan op de hoogte gesteld en kan er een kostenraming worden gemaakt voor een betaalde reparatie. Er wordt mogelijk een nominale vergoeding in rekening gebracht voor deze kostenraming. Canon neemt van tevoren echter contact met u op om u te vragen of u hiermee akkoord gaat. Op de kostenraming wordt duidelijk aangegeven of de reparatie onder de 'reparaties tegen vaste prijs' van Canon valt. Als dit niet het geval is, krijgt u een kostenraming op basis van de geschatte benodigde reserveonderdelen en arbeidskosten.

    Klanten kunnen kostenramingen van Canon accepteren of afwijzen door het toepasselijke erkende Canon-reparatiecentrum op de hoogte te stellen van hun beslissing. Als u een kostenraming weigert, wordt het product geretourneerd door Canon. Als u een kostenraming accepteert, wordt uw product gerepareerd volgens het standaard reparatieproces van Canon. Na voltooiing wordt het product naar u verzonden of klaargezet zodat u het kunt ophalen.

    Canon vindt de bescherming van uw privacy belangrijk. Persoonlijke gegevens die u aan ons verstrekt worden uitsluitend gebruikt voor het reparatieproces. Uw persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld door Canon en worden niet gebruikt voor eventuele verdere doeleinden. Voor meer informatie over het privacybeleid van Canon, zie de Voorwaarden en bepalingen.

    Hier vindt u een lijst van veelgestelde vragen die u kunnen helpen als uw product moet worden gerepareerd.

    Veel gestelde vragen over Reparaties en Service

    De vragen hebben alleen betrekking op Canon Consumenten Producten.

    V: Moet ik altijd onderzoekskosten betalen?

    A: Indien blijkt dat uw product niet onder de garantievoorwaarden gerepareerd kan worden ontvangt u een prijsopgave. Indien u niet akkoord gaat met deze prijsopgave en uw product ongerepareerd terug wilt ontvangen, zult u de onderzoekskosten moeten betalen. Deze onderzoekskosten kunnen per reparatiecentrum verschillend zijn. Als u akkoord gaat met de prijsopgave zullen de onderzoekskosten vervallen.

    V: Moet ik terug naar de dealer in het geval dat mijn Canon product defect raakt binnen de garantie termijn?

    A: In het geval dat uw Canon product defect raakt adviseren wij u om het product naar het Canon reparatiecentrum te sturen. Een tweede mogelijkheid is om het defecte product naar uw dealer terug te brengen, deze zal er voor zorg dragen dat uw product bij het Canon reparatie centrum komt.

    V: Kan ik het product naar Canon sturen voor omruilen binnen de garantie?

    A: U kunt uw product niet naar Canon of het Canon reparatie centrum sturen voor omruiling. Wij adviseren u terug te gaan naar uw dealer.

    V: Hoe kan ik handleidingen, drivers en software?

    A: Handleidingen, drivers en software kan worden gedownload van de Canon Support site door het selecteren van uw product.

    V: Moet ik mijn defecte Canon product zelf naar het reparatie centrum brengen?

    A: U kunt uw defecte product zelf naar het reparatie centrum brengen of opsturen. Ook kunt u dit via uw dealer laten verzorgen.

    V: Ik wil mijn defecte Canon product ter reparatie opsturen. Moet ik ook alle accessoires meesturen?

    A: Indien u het vermoeden heeft dat het defect door de accessoires of een combinatie van uw hoofdproduct en accessoires wordt veroorzaakt dan adviseren wij u deze accessoires mee te sturen. Als u er zeker van bent dat het niet aan de accessoires ligt adviseren wij u deze niet mee te sturen.

    V: Wat moet ik doen als mijn Canon product na reparatie nog steeds defect is?

    A: Als uw Canon product na reparatie nog steeds defect is dient u contact op te nemen met het Canon reparatie centrum.

    V: Waar kan ik mijn defecte Canon product ter reparatie aanbieden?

    A: U kunt de Canon reparatiecentrum vinden via onderstaande link.
    http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/services_locator/index.aspx

    Reparatieformulier

    Print dit formulier en vul de vereiste informatie in. Op dit formulier kan Canon alle benodigde informatie vinden om het probleem met uw product te onderzoeken, om het eventueel te repareren en om u op de hoogte te houden van de reparatie. Als u het formulier niet kunt printen, zet de vereiste informatie dan in een brief en stuur deze met uw product mee.

    Print het Canon-reparatieformulier en stuur het ingevuld mee met uw product