Weer aan het werk
Als uw afdrukapparatuur lange tijd niet is verbonden met uniFLOW Online, moet de koppeling mogelijk opnieuw worden geactiveerd. Hieronder vindt u een overzicht van hoe u kunt zien of de koppeling moet worden hersteld en hoe u of uw IT-beheerder dat kan doen.
Ga voor meer informatie over uniFLOW Online naar de volgende webpagina's: Introductiegids uniFLOW Online
Hieronder vindt u een reeks veelvoorkomende problemen die zich kunnen voordoen als het apparaat niet wordt gebruikt en mogelijke oplossingen daarvoor.
Papier is een natuurlijk product en is daarom gevoelig voor schommelingen in de luchtvochtigheid. Vooral wanneer de centrale verwarming wordt in- en uitgeschakeld, kan papier vochtig worden in het apparaat omdat de omgevingstemperatuur plotseling verandert. Hierdoor kunnen er namelijk papierstoringen optreden.
Ga als volgt te werk:
Download de handleiding van Canon's supportwebsite voor instructies.
De kwaliteit is mogelijk niet zo goed als deze zou moeten zijn wanneer het apparaat voor het eerst wordt ingeschakeld. Er kan condensatie zijn ontstaan tijdens een lange periode waarin het apparaat niet is gebruikt, wat het meest merkbaar is op de kleurenapparaten. Het apparaat moet mogelijk enkele uren normaal worden gebruikt, waarin het acclimatiseert, om dit probleem op te lossen.
Als er nog steeds problemen optreden, volgt u de onderstaande stappen:
Start het apparaat opnieuw op. De verbinding is mogelijk verbroken. Wacht 15 tot 45 minuten tot de verbinding volledig tot stand is gebracht en controleer of het probleem hiermee is opgelost.
Dan zou "Communications successful (Communicatie geslaagd)" moeten worden weergegeven. Als er een foutcode staat kunt u contact opnemen met Canon's helpdesk.
Ga voor meer informatie naar Canon's supportwebsite.
Controleer en reinig de documentinvoer
Als het apparaat nog steeds niet wordt ingeschakeld, neem dan contact met Canon op.
Ga voor andere foutcodes of berichten naar Canon's pagina met foutcodes voor hulp.
Ga voor andere foutcodes of berichten naar Canon's pagina met foutcodes voor hulp.
Als onderdeel van Canon's standaard ondersteuningsproces zorgen Canon's technici er altijd voor dat een apparaat na afloop grondig wordt gereinigd, volgens strenge normen. Vervolgens volgt u de reinigingsrichtlijnen in de handleiding bij het apparaat. (U kunt kopieën van handleidingen downloaden via Canon's supportwebsite.)
In de huidige situatie hebben veel klanten Canon om advies gevraagd met betrekking tot het reinigen van de apparaten die vaak worden aangeraakt. Canon raadt u aan de onderstaande instructies te volgen. Houd er echter rekening mee dat deze reinigingsrichtlijnen geen bescherming tegen het coronavirus garanderen. De effectiviteit van reinigingsmiddelen op alcoholbasis dient te worden gecontroleerd bij de fabrikant van het betreffende reinigingsmiddel.
Als het probleem zich blijft voordoen of als u merkt dat uw zakelijke behoeften zijn veranderd wanneer u weer aan het werk gaat, kunt u contact met Canon opnemen voor aanvullende ondersteuning.
Vanwege de toename in het aantal gesprekken kan de wachttijd iets langer zijn dan normaal. Canon vraagt u om uw begrip voor de manier waarop Canon haar diensten levert in deze uitzonderlijke omstandigheden.
Neem contact met ons op voor ondersteuning per telefoon of e-mail
Vind het serienummer van uw product
Meer informatie over Canon's Recycleprogramma voor cartridges