Nieuws

Een verhaal achter de schermen, gefilmd met de EOS C200

Ben Parker is de regisseur van deze documentaire over hoe 'Stump' werd gemaakt. "We moesten duidelijk in beeld brengen welk proces de filmmakers gebruikten om het verhaal te vertellen. Dat was erg belangrijk," zegt hij.

De onlangs verschenen film 'Stump' bekijkt invaliditeit door de ogen van twee broers. Het productieteam achter het korte drama, Stigma Films, wilde ook het leven achter de schermen documenteren. Daarvoor werkten ze met de EOS C200: met deze camera konden ze gedetailleerde beelden filmen met weinig ruis, die ze dan konden verwerken in een documentaire over hoe de korte film van 20 minuten werd gemaakt.

"Je moet bijna onzichtbaar zijn," vertelt Ben Parker, regisseur van de film over het verhaal achter de schermen. "Maar tegelijkertijd moet je het verhaal eerlijk vertellen, alle aspecten behandelen van de manier waarop het productieteam het verhaal op het scherm kreeg en manieren zoeken om alles doortastend te filmen en te benaderen."

"Om de creativiteit van het proces goed te laten zien, concentreerden we ons op specifieke, interessante elementen van de film. De filmmakers gebruikten erg uiteenlopende technieken om de twee personages in beeld te brengen. Dat was een innovatief punt waarop we konden focussen. Het creatieve element in de film over het werk achter de schermen is dat we dit proces in al zijn glorie konden tonen."

De EOS C200 bleek een slimme keuze te zijn voor de crew. Niet alleen leek de kwaliteit van het beeldmateriaal als twee druppels water op die van de hoofdcamera waarmee 'Stump' werd gefilmd (de indrukwekkende EOS C700), maar de camera was ook compact en draagbaar.

"We gebruikten een camera met een uitstekende autofocus. Die hadden we nodig omdat we erg veel spontaan zouden filmen, want er waren niet veel mogelijkheden om scènes voor te bereiden," legt Ben uit. "We moesten ook 4K-beelden leveren en we wisten dat de EOS C200 die intern kon opslaan."

A woman holds a camera to her face pointed at the subject she is filming:a man, one of the brothers featured in the film, whose back and shoulder are visible in the left of the picture.
De film zit vol flitsend snelle scènes, dus was het cruciaal dat het team kon rekenen op een camera met uitstekende autofocus om al die spontane en onvoorspelbare actie in beeld te brengen. De opnamen konden niet vooraf worden gepland en voorbereid.

"Door te filmen in 4K en Cinema RAW Light konden we ongelooflijk veel doen in de nabewerking. We moesten filmen met het beschikbare licht, dus was het enorm belangrijk dat we de gradatie konden aanpassen," vertelt Ben.

In de nabewerking kreeg de film pas echt vorm. Ben legt uit hoe belangrijk de gradatie was voor het uiteindelijke resultaat. "De belichting die wij konden gebruiken, werd bepaald door de look en het kleurenpalet van de eigenlijke film. Natuurlijk wil je consistent blijven met de film zelf. Dat kan voor problemen zorgen wanneer je filmt met verschillende camera-uitrustingen, helemaal als je met een andere resolutie werkt. Gelukkig is de kleurtechniek in het hele camera-assortiment van Canon geweldig."

Het team was ook erg blij met het compacte formaat van de EOS C200. Dat maakte hen extra wendbaar, zodat ze konden filmen vanuit de meest acrobatische hoeken. "Het leven volgt geen script," voegt Ben toe, "dus moet je jezelf kunnen aanpassen aan veranderingen."


Ga naar de productpagina van de EOS C200 voor meer informatie.

Geschreven door David Corfield


Canon Professional Services

Leden krijgen toegang tot CPS-ondersteuning, zowel lokaal als op grote evenementen, een snelle reparatieservice en mogen gratis materiaal lenen (afhankelijk van het niveau van je lidmaatschap).

Aanmelden

Ontdek meer

Canon Professional Services