Je wilt natuurlijk dat je apparatuur in optimale staat verkeert, zodat je de best mogelijke beeldkwaliteit krijgt. Maar het kost nogal wat werk om alles in die staat te houden. En dat werk kan het beste worden gedaan door getrainde specialisten die de apparatuur letterlijk van binnen en buiten kennen.
De EOS-services van Canon omvatten een uitgebreid instellings- en controleproces, met controles van alle functies en beeldanalyse, zodat je camera's en objectieven binnen de specificaties van de fabrikant blijven. Er worden ook prestatie-/tolerantietests uitgevoerd om een optimale beeldkwaliteit en functionaliteit te garanderen.
Zoals je mag verwachten, wordt alles door volledig opgeleide specialisten in de service- en reparatiecentra van Canon uitgevoerd.
Onderhoudsservice met controle op meerdere punten voor je EOS-camera is beschikbaar op 2 niveaus
• Reiniging van de beeldsensor, de spiegel (indien van toepassing), het matglas (indien van toepassing), externe LCD-oppervlakken en de camerabody.
• Controle van bewegende delen (knoppen, keuzewieltjes, vergrendelingen), de werking van de flitsschoen, de interne flitser, het plaatsen en verwijderen van de geheugenkaart, het bevestigen en verwijderen van het objectief, de communicatie tussen camera en objectief, de werking van uitgangen en aansluitingen, interne foutmeldingen, de mate waarin externe schroeven zijn vastgedraaid, videofuncties. De belichting en sluitertijd worden ook gecontroleerd met een beeldtest.
• Verificatie van de sluitertelling en firmwareversie van de camera. Firmware wordt bijgewerkt als dit van toepassing is en als je hierom hebt gevraagd.
Inclusief alles wat de Standard-service biedt plus:
• Pixeltoewijzing voor heldere of dode pixels
• Afstelling van AF op standaardwaarde met een Canon Tool-objectief of afstemmen van scherpstelling met eigen objectief.
Als er tijdens de door jou aangevraagde onderhoudsservice een fout met je product wordt vastgesteld, neemt het Canon-centrum voor service en reparatie contact met je op om een kopie van je aankoopbewijs op te vragen om je Canon-garantie te valideren (als je die nog niet hebt meegestuurd) of, als je product niet meer onder de Canon-garantie valt, om niet-gratis reparatieopties (zoals reparatie voor een vast bedrag, beperking van reparatie of een schatting van tijd en kosten) te bespreken.
Er is geen reparatiegarantie op volgende storingen die niet zijn vastgesteld tijdens de onderhoudsservice.
Cameraserie | EOS Service - Standard | EOS Service - Premier |
---|---|---|
EOS ###D, EOS ####D | € 65,45 | € 89,25 |
EOS ##D, EOS 7D, EOS 7D Mark II, EOS R7*, EOS R10* | € 89,25 | € 119,00 |
EOS #D | € 119,00 | € 154,70 |
EOS R System | € 119,00 | Niet mogelijk |
EOS M System | Niet mogelijk | Niet mogelijk |
Alle prijzen zijn inclusief btw en retourkosten. Prijzen zijn exclusief verzendkosten.
Prijzen kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
CPS-leden kunnen profiteren van de Fast Track-reparatietijden naargelang hun lidmaatschapsniveau.
* Premier EOS-service is niet beschikbaar voor EOS R7 en EOS R10.
Deze services worden geleverd door de Canon Professional Servicecentra. Voor vragen kun je een e-mail sturen naar cps.services@canon.de. Lokale CPS-geautoriseerde servicepartners kunnen gelijkwaardige of vergelijkbare services bieden.
Klik hier om het reparatieproces te volgen en het dichtstbijzijnde Canon Service Center te vinden.
Laat je apparatuur snel repareren met Canon's deskundige reparatieservices als er iets misgaat.
Heb je weinig tijd? Maak dan gebruik van de Klaar-terwijl-je-wacht-sensorreiniging en snellere reparatietijden.
Houd je apparatuur in topconditie, laat deze repareren of breid je mogelijkheden uit met Canon's deskundige services.
Leden krijgen toegang tot CPS Priority Support, zowel lokaal als op grote evenementen, een snelle Fast Track-reparatieservice en mogen, afhankelijk van het niveau van het lidmaatschap, gratis materiaal lenen en profiteren van een kosteloze retourzending plus kortingen bij onderhoud. Ook kunnen ze gebruikmaken van exclusieve ledenaanbiedingen.