NIEUWS
Nieuwe fotowedstrijd zet bedrijven die een bijdrage aan de samenleving leveren in het zonnetje
Een nieuwe fotografieprijs van de London Business School (LBS), in samenwerking met Canon, roept fotografen op verhalen in te sturen die de positieve sociale invloed die bedrijven op de wereld kunnen hebben, laten zien.
We nodigen individuele fotografen, maar ook bureaus en organisaties uit om verhalen van vijf tot tien foto's in te sturen met een beschrijving van 500 woorden waaruit blijkt hoe een bedrijf het leven van mensen verbetert. De foto's dienen na 1 januari 2015 te zijn gemaakt en passen in een van de drie categorieën: Environment, Energy and Resources (Milieu, energie en grondstoffen), Community Engagement, (Inzet voor de gemeenschap) en Human Development (Menselijke ontwikkeling).
De LBS Photography Awards is het geesteskind van Daniele Molteni, die momenteel bezig is zijn MBA te behalen aan de LBS en is een fanatiek hobbyfotograaf. Daniele heeft tijdens zijn studie het vak Maatschappelijk verantwoord ondernemen gehad, waarin ook de impact ervan werd behandeld, maar hij werd gemotiveerd door zijn passie voor fotografie om de discussie buiten de collegezaal te brengen. "De LBS Photo Awards zijn in het leven geroepen om projecten te inspireren en promoten die een duidelijke impact op de gemeenschap, de samenleving of het milieu hebben.
"Organisaties hebben het vermogen onze samenleving te vormen", zegt Daniele. "Denk bijvoorbeeld aan de positieve impact van een nieuwe technologie om een veilige kookbrandstof te produceren op een Afrikaanse gemeenschap, of van een lokaal restaurant waar jonge, kansarme Londenaars aan de slag kunnen, op de jeugd van de stad. Ik ben van mening dat fotojournalistiek een cruciale rol kan spelen bij het aanmoedigen, versterken en beïnvloeden van de verhalen rond deze onderwerpen.
De winnaar van de categorie 'Best Story' en de tweede en derde plaats worden op 8 februari 2018 bekendgemaakt tijdens de officiële prijsuitreiking in de London Business School in Londen. De winnaar ontvangt een contant geldbedrag van £ 2.000 en gratis advies en begeleiding van LBS-studenten om de organisatie die ze promoten te helpen, of een goed doel naar keus. De vijf beste verhalen in elke categorie worden van 8 tot 14 februari tentoongesteld in de London Business School.
We zijn op zoek naar diepgravende verhalen over de problemen waarmee de mensheid momenteel wordt geconfronteerd.
De decaan van de LBS François Ortalo-Magné is voorzitter van de jury die daarnaast bestaat uit twee vooraanstaande personen uit de academische wereld, van Canon en de fotografiebranche. Deelnemers moeten meer bieden dan technisch hoogstaande, prachtige foto's om indruk op hen te maken. "We zijn op zoek naar diepgravende visuele verhalen over de problemen waarmee de mensheid momenteel wordt geconfronteerd", legt Daniele uit. "Deze wedstrijd geeft fotografen de kans een keuze te maken uit een brede waaier van verhalen en onderwerpen, van ontwikkelingslanden tot rijke landen, van grote multinationals tot kleine familiebedrijven en start-ups."
Canon zet zich als multinational in voor verantwoordelijke bedrijfsvoering en is met trots een sponsor van deze awards. "Vanaf het allereerste begin in 1937 heeft het bedrijf de principes van een Japanse bedrijfsfilosofie Kyosei van 'samenleven en samenwerken voor het algemeen belang", zegt Canon Europe Pro Imaging Group Marketing Manager, Richard Shepherd. We zijn ons terdege bewust van de impact van ons bedrijf op de samenleving en de natuur. Met deze awards kunnen we de discussie openen over hoe bedrijven voor verandering over de hele wereld kunnen zorgen door fascinerende visuele verhalen.
Deelname aan de London Business School Photography Awards is mogelijk tot 30 november 2017 23:59. Ga naar www.lbsphotoawards.com om deel te nemen.
Geschreven door
Canon Professional Services
Leden krijgen toegang tot CPS Priority Support, zowel lokaal als op grote evenementen, een snelle Fast Track-reparatieservice en mogen, afhankelijk van het niveau van het lidmaatschap, gratis materiaal lenen en profiteren van een kosteloze retourzending plus kortingen bij onderhoud. Ook kunnen ze gebruikmaken van exclusieve ledenaanbiedingen.