VEELGESTELDE VRAGEN OVER CSDP
V. Wie komt in aanmerking voor inschrijving?
A. Voor deelname moet je:
• woonachtig zijn in EMEA;
• binnen het academische jaar 2023-2024 een opleidingsprogramma hebben gestart of gevolgd, of stage lopen/hebben gelopen bij een bureau of tijdschrift; of worden genomineerd/aanbevolen door een professional uit de foto-industrie.
Raadpleeg de Voorwaarden voor meer informatie.
V. Kan ik me ook aanmelden als ik niet in Europa, het Midden-Oosten of Afrika (EMEA) woon en/of studeer?
A. Nee, je kunt je niet inschrijven als je niet in de EMEA woont of studeert. Als je je inschrijft in de stage- of aanbevolen-categorie, moet je ook wonen in EMEA. Raadpleeg de Voorwaarden voor de complete lijst met landen die in aanmerking komen.
V. Kan ik me inschrijven als ik me al eerder heb ingeschreven of al eerder heb deelgenomen?
A. Ja, je kunt je opnieuw inschrijven als je dat al eerder hebt gedaan en/of al eerder hebt deelgenomen. Succesvolle kandidaten die in 2022 of 2023 de tweede module van het programma hebben bereikt en de 4-daagse workshop in Girona en Perpignan hebben bijgewoond, komen echter niet in aanmerking voor deelname.
V. Is inschrijving als een team of een groep fotografen mogelijk?
A. Nee, inschrijvingen moeten op individuele basis plaatsvinden.
V. Kan ik een aanvraag indienen als ik geen Engels spreek?
A. De officiële taal van het programma is Engels. Er worden geen vertaalservices geboden en daarom is een degelijke beheersing van het Engels nodig om aan het programma deel te nemen.
V. Welke documentatie moet ik verstrekken als bewijs dat ik in aanmerking kom voor deelname?
A. Als je wordt geselecteerd voor deelname, moet je de volgende documentatie indienen:
• een foto van je studentenkaart en/of bevestiging van de school/universiteit/agentschap/tijdschrift enz. als bewijs van inschrijving tijdens het academische jaar 2023-2024.
V. Welke materialen moet ik verstrekken als ik me inschrijf via de categorie Aanbevolen?
A. Naast je portfolio heb je ook een brief nodig van de professional uit de branche die je inschrijving aanbeveelt, met daarin de naam, het beroep en de verklaring van goedkeuring/aanbeveling van deze persoon.
V. Wanneer weet ik of ik ben geselecteerd?
A. Succesvolle kandidaten ontvangen uiterlijk 29 maart 2024 per e-mail een bericht.
V. Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb?
A. Je kunt contact met ons opnemen via students@canon-europe.com.
V. Hoe worden deelnemers geselecteerd?
A. Deelnemers worden geselecteerd door een panel van vertegenwoordigers van Canon en externe professionals uit de branche van de belangrijkste mediabureaus, waaronder AFP, EPA, Getty Images en Reuters.
Inzendingen worden beoordeeld op verhaalvaardigheid, authenticiteit, verhaallijn, biografie en algemene kwaliteit van het portfolio en het projectvoorstel.
V. Zijn er ook ervaringen die online/virtueel zijn?
A. Ja, tijdens de eerste module van het programma, Mentorships virtuele portfoliovoorbereiding, worden de deelnemers gekoppeld aan een professionele mentor en nemen ze deel aan drie online sessies om aan hun portfolio en nieuwe projectvoorstel te werken.
V. Als ik niet kan reizen, kan ik dan virtueel deelnemen?
A. Nee, met uitzondering van de online mentorsessies die deel uitmaken van de eerste module (Mentorships portfoliovoorbereidingen), moet je voor de verdere activiteiten fysiek aanwezig zijn om het meeste uit de ervaring te halen.
V. Als ik word geselecteerd voor de workshop in Girona en Perpignan, kan ik dan mijn verblijf verlengen of mijn reisplannen aanpassen? Betaalt Canon de relevante kosten?
A. Ja, je kunt je verblijf verlengen. Je kosten met betrekking tot transfers, logies en verblijf voor de extra verblijfsdagen worden echter niet door Canon vergoed. Deze moet je zelf regelen en betalen.
V. Is het mogelijk om twee afzonderlijke aanmeldingen te doen?
A. Nee, er mag slechts één aanmelding per persoon worden ingediend.
V. Kan ik video's in mijn portfolio indienen?
A. Nee, we accepteren momenteel alleen digitale foto's.
V. Hoeveel foto's kan ik in mijn portfolio opnemen?
A. Je portfolio mag maximaal twee projecten bevatten, elk met maximaal 20 foto's. Afbeeldingsbestanden moeten JPEG's zijn, max. 1500 dpi, 2000 pixels.
V. Moet ik fotobijschriften toevoegen?
A. Ja. Alle foto's moeten zijn voorzien van een bijschrift.
V. Kan ik aanvullende indelingen of bestanden indienen als onderdeel van mijn portfolio?
A. Ja. Naast je portfolio moet je ook een persoonlijke biografie en een beschrijving van je project(en) schrijven en fotobijschriften toevoegen.
Inzenders kunnen ook aanvullend ondersteunend materiaal indienen, zoals:
• een aanbevelingsbrief van je school/universiteit/bureau/tijdschrift of fotoprofessional.
V. Kan ik mijn inschrijving bewerken/veranderen nadat ik hem heb ingediend?
A. Ja. Nadat je je portfolio hebt ingediend, ontvang je een e-mail met informatie over waar je je kunt aanmelden om je inschrijving te bekijken en eventuele wijzigingen te maken vóór de uiterste inzenddatum van 7 maart 2024.
V. Zijn er genrebeperkingen?
A. Dit programma is vooral gericht op het ondersteunen van degenen die een carrière willen nastreven in het visueel vertellen van verhalen. Het initiatief is nauw verbonden aan onze langdurige samenwerking met het festival voor fotojournalistiek Visa pour l'Image, en de meeste deelnemers aan het programma zijn dan ook ambitieuze documentairefotografen/fotojournalisten.
V. Wat gebeurt er met mijn ingediende foto's?
A. De foto's worden gebruikt als onderdeel van het selectieproces voor de Canon Student Development Program-editie van 2024.
V. Is er iets belangrijks dat ik moet weten voordat ik mijn werk instuur?
A. Je moet de enige auteur van je foto's zijn en de houder zijn van alle eigendomsrechten met betrekking tot je foto's.