Veelgestelde vragen over zakelijke printserviceabonnementen

  • Wat is het Canon 360 Print Plan?
    Een alles-in-1 oplossing voor kleine organisaties: printers met hoge productiviteit, onbeperkt3 printen, automatische inktlevering voordat je inkt opraakt en dekking bij storingen, en dat allemaal eenvoudig te installeren en zelf te beheren voor een maandelijks bedrag.
    Aan de slag

    Hoe werkt het?
    Kies het abonnement dat het beste aansluit bij je zakelijke behoeften en betaal een vast maandelijks bedrag voor onbeperkt3 printen, automatische levering van vervangende inkt, Canon MegaTank-printer(s) en dekking bij storingen.

    Hoe kan ik deelnemen?
    Selecteer je abonnement en maak een Canon Business-account aan of log in als je al een account hebt. Als je de printers hebt ontvangen, moet je deze installeren om ze te activeren en te beginnen met printen.
    Aan de slag

    Welke abonnementen zijn beschikbaar?
    Er zijn verschillende abonnementen beschikbaar om aan je zakelijke behoeften te voldoen. Je kunt ze hier bekijken.

    Wat betekent onbeperkt3 printen in de praktijk?
    Je kunt zoveel pagina’s printen als je wilt binnen fair use policy3.

    Kan Canon zien wat ik heb geprint?
    Nee, Canon kan niet zien wat je print. We controleren alleen je printgebruik, zodat je inkt ontvangt wanneer je inkt begint op te raken.

    Hoe meld ik mijn bedrijf aan bij Canon?
    Ga naar Aan de slag en klik op Aanmelden. Het invullen van het formulier neemt ongeveer 15 minuten in beslag en het is verplicht om je zakelijke documenten zoals een btw-verklaring of een ander bedrijfsdocument te verstrekken. Ga voor meer informatie naar Veelgestelde vragen over Canon Business-accounts

  • Hoe plaats ik een bestelling voor een abonnement?
    Je kunt je online bestelling alleen plaatsen via de portal voor accountbeheer. Nadat je je bedrijf hebt aangemeld bij Canon kun je inloggen bij de portal voor accountbeheer en op de tegel 360 Print Plan klikken om door te gaan met je aankoop.

    Moet ik bezorgkosten betalen?
    Nee, we bieden gratis standaardbezorging.

    Wanneer ontvang ik mijn abonnementsprinter?
    Je ontvangt je abonnementsbestelling binnen 3-5 werkdagen na het plaatsen van de bestelling.

    Wat moet ik doen als ik mijn printer niet heb ontvangen?
    We streven ernaar je abonnementsbestelling binnen 3-5 werkdagen te leveren. Neem contact op met ons 360 Print Plan-supportteam als je je bestelling nog steeds niet hebt ontvangen.

    Wat moet ik doen als ik mijn inktfles niet heb ontvangen?
    We houden het niveau van de printerinkt in de gaten. Als het niveau te laag wordt, sturen we automatisch nieuwe inktflessen. Als dit nog niet is gebeurd, kun je contact opnemen met ons 360 Print Plan-supportteam.

    Hoe vaak wordt de inkt aangevuld?
    Als het inktniveau de drempel voor aanvulling heeft bereikt, activeren we de bestelling en krijg je nieuwe inkt geleverd. Hierop is fair use policy van toepassing.

  • Wanneer begint mijn abonnement?
    Je abonnement begint zodra je de printer activeert.

    Printer voorbereiden voor installatie
    Verwijder al het verpakkingsmateriaal aan de binnen- en buitenkant van de printer. Stop de stroomkabel in het stopcontact en zet de printer aan.

    Printerinstallatie voltooien
    Voltooi de installatie aan de hand van de aanwijzingen op het printerscherm.

    Canon PRINT-app downloaden
    Download de Canon PRINT-app. Volg de stappen in de app om je printer te verbinden met het Wi-Fi-netwerk en activeer het abonnement.

  • Moet ik mijn gebruik in de gaten houden?
    We brengen een vast maandelijks bedrag in rekening voor het abonnement. Je hoeft het gebruik dus niet zelf in de gaten te houden.

    Kan ik mijn abonnement upgraden of downgraden?
    Nee. Je kunt wel je bestaande abonnement opzeggen en een ander abonnement nemen.

    Hoe vraag ik een inktfles aan?
    Er wordt automatisch nieuwe inkt aan je geleverd. Als het inktniveau de drempel voor aanvulling heeft bereikt, activeren we de inktbestelling. Hierop is fair use policy van toepassing3.

    Hoe wordt de inktaanvulling berekend?
    Na elke print ontvangt Canon een ‘Printlogboek’ van de printer. Het Printlogboek bevat een Opgetelde inkthoeveelheid voor iedere inktsoort. Wanneer de Opgetelde inkthoeveelheid een bepaalde drempel bereikt, sturen we automatisch de benodigde inkt.

    Moet ik betalen voor de inktfles?
    Nee. Je abonnement is inclusief de inkt.

    Is mijn abonnement ook inclusief papier?
    Nee. Bij je abonnement is geen papier inbegrepen.
     
    Kan ik het abonnement gebruiken zonder Wi-Fi?
    Nee. De printer moet altijd zijn verbonden met een Wi-Fi-netwerk. We hebben een actieve netwerkverbinding nodig om de inktniveaus in de gaten te kunnen houden.

  • Hoe moet ik betalen voor het abonnement?
    Betalingen moeten worden gedaan via bankoverschrijving. Gebruik hiervoor de bankgegevens op de factuur.

    Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
    De voorwaarden staan op de factuur.

    Waar kan ik mijn factuur bekijken?
    Je kunt je factuur bekijken in het portaal voor accountbeheer

    Wat als ik mijn betaling heb gemist?
    Als je niet betaalt binnen de betaaltermijn op de factuur, ontvang je een herinnering. Daarna volgen er servicebeperkingen voor je printer. Na betaling wordt de beperking opgeheven. Als er na 90 dagen geen betaling is gedaan, wordt de service door Canon beëindigd wegens wanbetaling.

  • Kan ik mijn account online beheren?
    Ja, je kunt je account online beheren via het portaal voor accountbeheer

    Wat kan ik bekijken bij online accountbeheer?
    Je kunt je bedrijfsgegevens, bestellingen, abonnementen en facturen bekijken.

  • Kan ik op elk gewenst moment opzeggen?
    Ja, je kunt op elk moment opzeggen1 via het portaal voor accountbeheer

    Hoe kan ik het abonnement opzeggen?
    Je kunt op elk moment opzeggen1 door hiervoor een verzoek in te dienen via het portaal voor accountbeheer.

    Als je verzoek tot opzegging uiterlijk om 23:58 uur CET op de laatste werkdag van de factureringsmaand is ontvangen, eindigt je abonnement op de laatste dag van die factureringsperiode om 23:59 uur CET.

    Dien je je verzoek tot opzegging in na 23:58 uur CET van de laatste werkdag van de factureringsmaand, dan blijft je abonnement actief tot de laatste dag van de daaropvolgende factureringsperiode (23:59 uur CET). Er worden geen terugbetalingen gedaan voor dagen waarop de service niet werd gebruikt.

    Moet ik de printer retourneren na het opzeggen van het abonnement?
    Ja, als de opzegging is bevestigd, heb je 30 dagen om de printer te retourneren. Je moet de printer retourneren conform de retourinstructies van Canon. Er zijn geen kosten verbonden aan het retourneren van de printer.

    Hoe kan ik de printer retourneren?
    Aan het einde van je factureringsperiode sturen we instructies voor het retourproces, waaronder verpakkings- en verzendvereisten.

    Wat als ik de printer te laat of niet retourneer?
    Als je de printer niet binnen 30 dagen na het beëindigen van de service retourneert, worden er kosten voor de printer in rekening gebracht.

    Wat zijn de kosten voor de printer?
    Je betaalt de kosten die gelden voor je abonnement. 360 Print Plan Workgroup – EUR 450 / 360 Print Plan Workgroup Plus – EUR 700.

    Wanneer moet ik kosten voor vroegtijdige opzegging betalen?
    Als je ervoor kiest het abonnement binnen 12 maanden op te zeggen, zijn de kosten voor vroegtijdige opzegging van toepassing die gelden voor je abonnement. 360 Print Plan Workgroup – EUR 450 / 360 Print Plan Workgroup Plus – EUR 700.

    Hoe kan ik de printer in de transportmodus zetten?
    Volg de handleiding van de printer voor instructies om de printer in de transportmodus te zetten.

  • Ik heb problemen met het activeren van mijn printer
    Controleer of de printer aan staat en je verbonden bent met Wi-Fi. Als je nog steeds problemen hebt, kun je contact opnemen met 360 Print Plan-support.

    Mijn printer maakt geen verbinding met Wi-Fi
    Je kunt je printer verbinden met Wi-Fi via de Canon PRINT-app. Als je deze hebt gedownload, volg je de installatie-instructies.

    Ik krijg foutcode 1653/3003/3004/3005 op mijn printer
    Deze foutmelding komt meestal voor omdat de printer niet is verbonden met het netwerk. Ook kan de abonnementsservice inactief zijn. Controleer of je printer verbonden is met Wi-Fi en geactiveerd is.

    Ik heb problemen met de printer
    Ga naar de supportpagina voor meer hulp.

    Neem contact op met het 360 Print Plan-supportteam
    E-mail: 360printplan@canon.nl

  1. Onderhevig aan kosten voor vroegtijdige annulering indien binnen de eerste 12 maanden wordt opgezegd.
  2. Houd er rekening mee dat je je printer altijd moet verbinden met internet voor de dienstverlening, zoals beschreven.
  3. Fair use policy.
    Als het gebruik van een printer de gebruikelijke niveaus overschrijdt op basis waarvan een inktaanvulling binnen 30 kalenderdagen plaatsvindt, wat betekent dat er meer dan zesduizend (6.000) pagina's worden geprint, wordt dit beschouwd als intensief gebruik. In dergelijke gevallen behoudt Canon zich het recht voor om het aanvullen van de inktfles en onderhoudscartridge gedurende een periode van één (1) maand op te schorten. Gedurende deze periode kun je de printer blijven gebruiken met de resterende inkt, maar er worden geen extra inktflessen en onderhoudscartridges verzonden volgens fair use policy.

    Je hebt recht op slechts één inktaanvulling per kleur binnen een periode van 30 dagen. Als er binnen dezelfde periode een tweede aanvraag voor dezelfde kleur wordt geactiveerd, is fair use policy van toepassing en wordt er geen extra inkt van die kleur verzonden totdat de periode van 30 dagen is verstreken.

    Als je met jouw printbehoeften voortduren de grenzen van het 360 Print Plan overschrijdt, raden we je aan een productieprinter te overwegen die geschikter is voor het printen van grote volumes.
  4. Papier niet inbegrepen. Eén leveringslocatie per abonnement.