De hemel op aarde voor foodlovers
Stel je je droomkeuken voor. Er is een grote kans dat daar een Miele-product in staat. Miele, een familiebedrijf dat bekend staat om zijn bekroonde, hoogwaardige apparaten, is sinds 1899 een grote internationale fabrikant. Voor een 100 jaar oud merk met een uitstekende reputatie op het gebied van ontwerp is imago enorm belangrijk bij elke interactie met klanten, inclusief hun online contentprogramma.
Om de mogelijkheden van digitale content naar een hoger niveau te tillen, wilde het culinaire team in Zwitserland een serie livestreams uitrollen waarin klanten door middel van kookdemo's en tutorials konden ontdekken hoe ze hun producten het beste konden gebruiken; vergelijkbaar met wat je op TV ziet. Hun professionele studio op locatie, met ruimte voor live publiek in een intieme setting, had een permanente multi-cam oplossing nodig die ook door niet-technisch personeel kon worden bediend. Dit omdat ze alle productie intern wilden houden.
Voorheen vertrouwden ze bij het maken van content, zoals kook- en productdemonstraties op bureaus, wat leidde tot hoge kosten, complexe herconfiguraties en lange doorlooptijden.
"Met Canon hebben we de tool gevonden die voldoet aan onze behoeften in video- en fotografie", zegt Barbara Märkli, hoofd Culinary Experience, Miele AG. "We besparen tienduizenden euro's op uitbestedingskosten en we verwachten de investering in onze studio binnen drie jaar terug te verdienen."
Klant: Miele AG
Plaats: Spreitenbach, Zwitserland