Eerste bestellingen en de eerste installatie van de varioPRINT iX-serie in EMEA

’s-Hertogenbosch, 6 juli 2020 – Canon heeft sinds de introductie op 1 april 2020 de eerste bestellingen ontvangen voor de nieuwe, geavanceerde varioPRINT iX-serie sheetfed inkjet-productieprinter. De printer wordt de komende maanden geïnstalleerd bij klanten in heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) om binnen commerciële printmarkten de groei te ondersteunen van een breed scala aan toepassingen.

Zowel klanten van commercieel drukwerk als online printbedrijven hebben aangegeven dat de hoge kwaliteit, de productiviteit en het grote mediabereik – waardoor ze een breder scala aan toepassingen kunnen produceren en hun aanbod richting de markt kunnen uitbreiden – hun belangrijkste redenen zijn om te investeren. Daarnaast zijn ook de kostenefficiëntievoordelen van de varioPRINT iX-serie in vergelijking met printersystemen op basis van vloeibare toner een doorslaggevende factor geweest. Sommige klanten overwegen al om meerdere systemen toe te voegen aan hun printerpark.

Migratie naar inkjet

Veel van deze klanten maken de overstap naar digitale inkjet-printtechnologie en hebben laten weten dat er geen ander printsysteem op de markt is dat zo’n hoge kwaliteit bereikt bij productievolumes van 1 tot 10 miljoen A4-prints per maand. Voor een toonaangevend online printproducent die op een van zijn Europese locaties de productie met printsystemen van een ander merk gaat migreren naar de varioPRINT iX3200, was de kwaliteit een belangrijke overweging en de onderneming was onder de indruk van de offset-achtige kwaliteit die de varioPRINT iX3200 kan produceren.

Een andere klant, een Zuid-Afrikaanse grafisch producent met meerdere vestigingen, deed met de varioPRINT iX3200 een eerste investering in hoogwaardige sheetfed inkjet-printtechnologie. De onderneming verwacht dat de mogelijkheid om kleine oplagen effectief te produceren zal bijdragen tot een aanzienlijke verbetering van de doorlooptijden en een vermindering van de papierverspilling. Met de focus op productiviteit waren ook het gebruiksgemak en de flexibiliteit van de varioPRINT iX3200 aantrekkelijke eigenschappen.

Een klant in het Verenigd Koninkrijk, een commerciële printer, had al eerder de voordelen gezien van Canon’s inkjet-printoplossingen. De onderneming beschikt over een ColorStream 3900 continuous feed productieprinter en een VarioPrint i300 sheetfed printer. De onderneming produceert een groot aantal toepassingen, waaronder boeken, tijdschriften en mailings. Door het toevoegen van de varioPRINT iX2100 wil de onderneming printvolumes verder vergroten om te voldoen aan de veranderende vraag van klanten naar een meer gevarieerder mix van toepassingen.

Eerste installatie leidt tot meer groeimogelijkheden

Grafisch producent en online printer Kampert-Nauta in Oss, Nederland, loopt voorop in innovatie in de Nederlandse grafische sector en was de eerste klant wereldwijd die een varioPRINT iX3200 installeerde. De onderneming produceert een breed scala aan toepassingen en heeft een groot, divers klantenbestand in Nederland en België, waaronder grote print-webshops en winkelketens.

Voor de online printactiviteiten in Europa heeft de onderneming ambitieuze uitbreidingplannen en met de nieuwe investering wil het de digitale productie consolideren en alle printvolumes aan toepassingen zoals brochures, folders, flyers en speciale wenskaarten migreren richting het nieuwe inkjet-printproductiesysteem.

En voor deze onderneming gaan de investeringen verder dan de technologische voordelen. De onderneming benadrukt dat de relatie met Canon een factor was die bijdroeg aan de beslissing, omdat het Canon-team de tijd nam een goed beeld te krijgen van de bedrijfsprocessen en advies en training aanbood om de groei van de onderneming te ondersteunen.

Richard Kampert, algemeen directeur, zegt: “We waren meteen enthousiast over de mogelijkheden die de varioPRINT iX-serie ons bedrijf kon bieden. De printer zorgt voor een hoge kwaliteit op dikke media zonder dat dit invloed heeft op de productiviteit. We willen kleine oplages kunnen produceren zonder dat we onze klanten hogere kosten moeten doorberekenen. Met de varioPRINT iX3200 kunnen we kleinere, meer diverse opdrachten winstgevend uitvoeren. We kijken ernaar uit om met de hoge kwaliteit van deze printer indruk te maken op onze klanten.”

Peter Wolff, vicepresident PPP (Production Printing Products), EMEA Commercial Printing bij Canon Europe, zegt: “We zijn verheugd te zien dat de varioPRINT iX-serie sinds de lancering in april al uitstekend is ontvangen in de markt voor commercieel drukwerk. Bij Canon is het onze prioriteit ervoor te zorgen dat onze oplossingen zich blijven ontwikkelen om aan vragen uit de markt te voldoen door klanten de hoogste beeldkwaliteit, productiviteit en betrouwbaarheid te bieden en er tegelijkertijd voor te zorgen dat zij geen concessies hoeven te doen aan kostenefficiëntie en diversiteit aan toepassingen. Op basis van de eerste feedback van klanten tot nu toe verwachten we dat veel meer klanten zich zullen realiseren welke meerwaarde dit printsysteem hun bedrijf kan bieden en welke groeimogelijkheden er daardoor ontstaan. Voor deze printmarkt zijn digitale inkjet-printoplossingen de technologie van vandaag en van de toekomst.”

Bekijk deze video voor meer informatie over de eerste installatie bij Kampert-Nauta: http://canon.sm/ixfirstinstall.

Ga voor meer informatie over de varioPRINT iX-serie naar onze website.