Canon viert voor het 17e jaar op rij haar wereldwijde nr. 1 marktaandeel van digitale camera’s met verwisselbare lens

Amstelveen, 26 maart 2020 – Canon Inc. maakt met trots bekend dat haar digitale camera’s met verwisselbare lens (spiegelreflex- en systeemcamera’s) voor het 17ᵉ jaar op rij¹ - van 2003 tot 2019 – het nummer 1 aandeel op de wereldmarkt hebben behouden.

Canon ontwikkelt de belangrijkste systeemcomponenten van haar EOS-camera’s met verwisselbare lens – CMOS-beeldsensoren, beeldprocessors en verwisselbare lenzen – volgens haar hoofdconcept ‘Snelheid, comfort en hoge beeldkwaliteit’. Met een uitgebreid productassortiment – van hoogwaardige topmodellen die het vertrouwen van professionals genieten tot instapmodellen die gebruikers in staat stellen met een eenvoudige bediening opnamen van hoge kwaliteit te maken – blijft Canon effectief inspelen op de behoeften van een breed scala aan gebruikers.

In 2003, de start van het tijdperk van digitale spiegelreflexcamera’s, introduceerde Canon de innovatieve EOS 300D. Deze baanbrekende camera had een concurrerende prijsstelling en een compact, lichtgewicht ontwerp. Dit model veroverde het grootste deel van de markt en vormde de basis voor groei binnen de markt van digitale spiegelreflexcamera’s. Vanaf dat moment heeft Canon een reeks innovatieve producten op de markt gebracht, waaronder diverse modellen in de professionele EOS-1D- en EOS 5D-serie die de weg hebben vrijgemaakt voor het digitaal filmen met een spiegel-reflexcamera.

In oktober 2018 introduceerde Canon het EOS R System, waarmee nieuwe mogelijkheden voor visuele expressie ontstonden. Met producten als de EOS R full-frame systeemcamera en RF-lenzen die volledig gebruikmaken van de optische technologieën van het bedrijf, werd het Canon EOS-systeem verder uitgebreid.

Tevens in 2019 lanceerde Canon een breed scala aan aantrekkelijke producten2, waaronder de EOS RP full-frame systeemcamera (maart) en de EOS 90D spiegelreflexcamera (september). In haar streven om haar assortiment verder uit te breiden, slaagde Canon erin om voor het 17e jaar op rij het nummer 1 aandeel op de wereldmarkt te behouden.

Daarnaast werkt Canon momenteel aan de ontwikkeling van de EOS R5 full-frame systeemcamera, uitgerust met een nieuw ontwikkelde full-frame CMOS-sensor, snelle en superieure beeldregistratie en 8K-videoregistratie. Bovendien ontwikkelt het bedrijf momenteel 9 RF-lenzen, waaronder de RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM, en is van plan deze in de loop van 2020 te lanceren.

Canon zal haar technologieën voor imaging blijven ontwikkelen. Haar optische technologie vormt hiervoor de basis en maakt het mogelijk een nog krachtiger EOS-systeem te ontwikkelen, voor zowel spiegelreflex- als systeemcamera’s, dat nieuwe mogelijkheden voor beeldregistratie biedt om aan te sluiten bij de wensen en behoeften van uiteenlopende gebruikers en om de groter wordende foto- en videocultuur te ondersteunen.

Issei Morimoto, Senior Vice President Canon Imaging Technologies & Communications Group, Europa, Middle East & Afrika zegt het volgende: “Het behouden van de nummer 1-positie in de wereldwijde markt voor digitale camera’s met verwisselbare lenzen, is een prestatie om te vieren en bevestigt Canon’s betrokkenheid bij deze prestigieuze categorie. Met een marktleidend product zoals de EOS R5 nog in het verschiet, is het essentieel dat we in al onze producten technische- en optische innovatie blijven tonen zodat we excellentie, betrouwbaarheid en waarde kunnen bieden aan onze klanten in heel EMEA.”

Ga voor meer informatie over Canon’s digitale camera’s met verwisselbare lens naar
www.canon.nl/cameras/interchangeable-lens-cameras