DIENSTVERLENING

Canon’s Customer Communications oplossingen: On-premises en in de Cloud

Kies de hostingsvorm die bij uw organisatie past

Vrouw kijkt op tablet in serverruimte

Transformatie naar de Cloud

Uit de 2023-studie van Quocirca onder 507 IT-beslissers in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Frankrijk en Duitsland blijkt 21% verwacht dat hun IT-infrastructuur in 2025 volledig in de cloud zal zijn, een stijging ten opzichte van 5% die vandaag volledig cloudgebaseerd is. Nog eens 36% verwacht voornamelijk in de cloud te werken, tegenover 29% nu.

Ook onze ervaring leert dat organisaties de laatste jaren een voorkeur voor publieke Cloud-diensten tonen, om nieuwe initiatieven mee in te vullen of om bestaande (niet-Cloud) systemen mee te vervangen, dan wel een hybride model hanteren. Het resultaat is wat ook wel ‘Cloud shift’ wordt genoemd. Canon CCM kan bij deze trend de klanten faciliteren, ondersteunen en ontzorgen.

Door een uitbreiding in licentievormen kunnen wij klanten die richting de Cloud willen opschuiven nu een gefaseerd groeimodel aanbieden. Een subscription model geeft klanten hierbij meer flexibiliteit. Hiernaast ondersteunen wij inmiddels een viertal hostingsvormen: On-premises installatie, Private Cloud, Shared of Private Cloud by Canon (PaaS) en een Public Cloud (SaaS). Op het gebied van Service Level Agreements bieden wij drie servicevormen om u te ontzorgen op het gebied van klantcommunicatie.

Spiraal in blauw

NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom Canon Information Management, schrijf u in voor onze periodieke nieuwsbrief.

Hostingsvormen

On-premises installatie
Een on-premises installatie betekent dat de software binnen de eigen IT-infrastructuur van de klant wordt geplaatst. De software wordt hierbij op de eigen servers geïnstalleerd, en niet, zoals het geval is bij cloud computing, op externe servers. De klant dient daarbij zelf te zorgen voor de hosting en is zelf verantwoordelijk voor de beveiliging, de beschikbaarheid, het functioneren en het beheer van het systeem. Dit betekent dat er meestal een IT-afdeling nodig is die een deel van de werktijd besteedt aan het beheer van de infrastructuur en de software.

Private Cloud
Een Private Cloud is een computerdienst of Cloudomgeving, specifiek voor één organisatie, die niet wordt gedeeld met andere organisaties. Private Cloud computing, ook wel een bedrijfscloud genoemd, biedt organisaties veel van de voordelen van een Public Cloud - zoals selfservice, schaalbaarheid en elasticiteit - met de extra controle en aanpasbaarheid van resources die beschikbaar zouden zijn bij On-premises infrastructuur. Bovendien biedt een Private Cloud een hoger niveau van beveiliging en privacy via bedrijfsfirewalls om ervoor te zorgen dat bedrijfsactiviteiten en gevoelige gegevens niet toegankelijk zijn voor externe leveranciers. De verantwoordelijkheid over het beheer van de Private Cloud ligt bij een organisatie zelf.

Shared of Private Cloud by Canon
Een Shared Cloud by Canon is een Cloudomgeving die door Canon specifiek voor een set aan klanten wordt ingericht. Een Private Cloud by Canon wordt specifiek voor één klant ingericht en wordt niet gedeeld met andere organisaties. Deze omgevingen bieden dezelfde voordelen als een Private Cloud omgeving, met als aanvullend voordeel dat het beheer van de cloudoplossing, zoals virtuele machines, netwerkresources, gegevensopslag en toepassingen, wordt uitgevoerd door Canon. De gebruiker hoeft zich dus geen zorgen te maken over de lokale hardware- of softwarekosten, of het up-to-date houden van de lokale hardware en software.

Public Cloud
Via de Public Cloud wordt standaard software aan klanten via het internet ter beschikking gesteld. Hierdoor is deze computerdienst voor iedereen beschikbaar die er tegen betaling (pay-per-use) gebruik van wil maken. Hierbij beheert de aanbieder van de cloudoplossing alle aspecten van de toepassingsomgeving, zoals virtuele machines, netwerkresources, gegevensopslag en toepassingen. De gebruiker hoeft zich dus geen zorgen te maken over de lokale hardware- of softwarekosten, of het up-to-date houden van de lokale hardware en software.

Licentievormen

Wat betreft de licentievorm bieden wij onze klanten tegenwoordig naast de traditionele perpetual licenties (ook wel zelfgehoste licentie genoemd) ook subscription licenties aan.

  • Perpetual licenties worden door de klant aangeschaft. Bij deze variant heeft de klant initiële kosten voor het gebruiksrecht van de software, waarbij de hoogte van het bedrag wordt bepaald door de gewenste en verkregen functionaliteit. Daarnaast heeft de klant maandelijkse servicekosten die de klant als gebruiker van de software het recht geeft op updates, upgrades en technische ondersteuning.
  • Subscription licenties kan de klant op basis van een abonnement afnemen. Bij deze variant heeft de klant maandelijkse kosten op basis van pay-per-use voor het gebruiksrecht van de software. De kosten hierbij zijn gebaseerd op het verwerkte volume en het aantal in gebruik zijnde user seats. Deze kosten zijn inclusief de maandelijkse servicekosten die de klant als gebruiker van de software het recht geeft op updates, upgrades en technische ondersteuning.
Door deze uitbreiding in licentievorm kunnen wij klanten die richting de Cloud willen opschuiven, een gefaseerd groeimodel aanbieden. Een subscription model geeft hen hierbij meer flexibiliteit, aangezien een perpetual model alleen op een On-premises of Private Cloud omgeving kan worden toegepast.

Onze oplossingen

Transformeer de manier waarop u communicatie met de klant en data gestuurde bedrijfskritische documentatie produceert en beheert via meerdere uitvoerkanalen.

Ontdek meer

Privacybeleid

Praat met een expert tijdens kantooruren

Heeft u een vraag of bent u op zoek naar informatie? Voer hieronder uw gegevens in en een van onze experts neemt tijdens kantooruren* contact met u op.

* Ook wanneer er niemand beschikbaar is, kunt u een terugbelverzoek indienen. Onze experts nemen de volgende werkdag contact met u op.

Klik hier voor technische ondersteuning voor uw Canon-product

  • Zo snel mogelijk
  • 10:00 - 11:00
  • 11:00 - 12:00
  • 12:00 - 13:00
  • 13:00 - 14:00
  • 14:00 - 15:00
  • 15:00 - 16:00
  • 16:00 - 17:00
  • +31

Heeft u verder nog informatie voor ons, die onze expert kan helpen

Dank u wel

Eén van onze experts neemt telefonisch contact met u op

[TIME]

Graag tot ziens

Sorry

Fout