GMC Inspire Architectuur ondersteunt transformatie

GMC Inspire Architectuur ondersteunt transformatie

Thema’s in klantcommunicatie

In Customer Communications Management zijn de centrale thema’s van dit moment de verschuiving van Push naar Pull, het ondersteunen van omnichannel, scenario’s, en de ad hoc personalisatie van documenten. De trend dat steeds meer consumenten en klanten informatie op het moment van hun keuze willen ophalen, (Pull) maakt dat de processen en systemen in de organisatie daarop ingericht moeten zijn. Daar komt bij dat de klant de informatie via verschillende kanalen wil ontvangen, van e-mail tot sms en van mobiel tot papieren correspondentie. Deze omnichannel-communicatie vergt een geschikte architectuur die deze toepassingen mogelijk maakt.

Flexibele inrichting

De klantsituatie is echter niet statisch. Dat vraagt om het kunnen toepassen van scenario’s bij het versturen van klantcommunicatie. Naast de kanaalvoorkeur van de klant, wordt er ook gekeken naar andere gegevens uit het proces en de status van de klant. Is de mailbox van een klant bijvoorbeeld vol, dan kan een bericht niet per e-mail worden verstuurd. De melding van een volle mailbox triggert automatisch een nieuw proces waarbij het bericht uiteindelijk wordt geprint en per post naar de klant wordt gestuurd. Ook als de situatie zich voordoet dat een klant overlijdt, dienen de standaard processen te worden aangepast. Er kan geen bericht gestuurd worden naar een persoonlijke ‘Mijn omgeving’. In plaats daarvan wordt een brief verstuurd zodat de nabestaanden het bericht kunnen lezen.

Batchomgeving versus On Demand

Waar eerder voornamelijk grote batches documenten centraal geregeld uitgestuurd werden, moet nu ook op aanvraag alle gewenste informatie beschikbaar zijn. Deze Push- en Pull-strategieën stellen hele andere eisen aan de systemen. Waar de batch-omgeving zorgt voor het grootschalig en periodiek uitsturen van complexere berichten, is de on demand-omgeving vooral gericht op performance en snelheid. Dat maakt het mogelijk om de individuele klant nog sneller en persoonlijker aan te spreken. Bij ad hoc personalisatie kan een medewerker het bericht tevens aanpassen aan de klantsituatie, bijvoorbeeld door informatie die hij of zij te weten is gekomen in een persoonlijk gesprek of een ander contactmoment met de klant toe te voegen aan standaard tekstblokken.

Schaalbaarheid

Om te zorgen dat het een het ander niet in de weg zit, waardoor iemand online bijvoorbeeld heel lang moet wachten op informatie omdat het systeem met grote batch-opdrachten belast is, is het mogelijk GMC Inspire architectuur te splitsen, waardoor er een deel ontstaat dat op batch-productie gericht is, bestaande uit GMC Automation en GMC Production Server, en een deel dat op on demand gericht is met GMC Production Server, GMC Connect en GMC Scaler. De batch-omgeving zorgt voor vergaande automatisering van omnichannel-communicatie met flexibele scenario’s. De dedicated on demand-omgeving ondersteunt de verschuiving van Push naar Pull. Om voor redundantie en schaalbaarheid te zorgen, kunnen de batch- en de on demand-omgeving ook weer verder uitgebreid worden. High Availability, Load Balancing en Disaster Recovery garanderen dat de systemen zo optimaal mogelijk functioneren, ook als er wat mis gaat.

Focus op Inspire

Tijdens het recent gehouden Focus on Inspire congres werd de schaalbare architectuur van GMC Inspire gepresenteerd als platform voor transformatie. De bezoekers van het congres waren gebruikers en belangstellenden die de presentator Sander Wilmink, Solution Consultant van Canon, het hemd van het lijf vroegen over de een scala aan onderwerpen. Van implementatie en communicatie met hun bedrijfssystemen tot licenties, en load balancing. Kijk voor meer informatie op Kijk op klantcommunicatie, en bekijk de presentatie: Op weg naar de GMC Inspire-architectuur van vandaag de dag, of neem contact op met uw Canon-contactpersoon.

Stap voor stap van Output naar Customer Communications Management

Voor de meeste bedrijven is Customer Communications Management (CCM) de tool om een hoog volume aan gepersonaliseerde, multichannel - of liever nog omnichannel - klantcommunicatie te creëren, te beheren en te distribueren. De vraag is dan ook: hoe kunnen organisaties deze communicatie optimaliseren? Canon bracht de uitdagingen in kaart en geeft tips hoe uw huidige processen kunt evalueren.

Volgende lezen

Aanmelden CCM Nieuwsbrief

picture-ccm-aanmeld form

Meld u nu aan voor onze digitale nieuwsbrief en blijf ook in de toekomt op de hoogte van alle ontwikkelingen op gebied van Customer Communications Management

Nu aanmelden >

Vraag het onze experts

Bas Beelen

Bas Beelen, Customer marketeer Canon Nederland

Stuur mij een e-mail >

Bezoek mijn LinkedIn pagina >