no business

Zakelijk

Transforming Business – The digital transformation challenge

Wij hebben vier megatrends geïdentificeerd die volgens ons de manier waarop organisaties met informatie omgaan, fundamenteel zullen transformeren.

Volgende stappen

transformation_imageDe groei van informatiemanagement herdefinieert de grenzen tussen papier en digitaal, privé en openbaar, oplossingen op maat en automatisering helemaal opnieuw.

En hoewel de wereld de waarde van informatie en de hieruit vloeiende mogelijkheden ziet, zijn organisatie en integratie nodig om de informatie waardevol te maken. Als we in staat zijn de manier waarop informatie in moderne organisaties wordt verwerkt te optimaliseren, kunnen we processen fundamenteel transformeren en dit is de sleutel tot digitale operational excellence.

Wij hebben vier megatrends geïdentificeerd die volgens ons de manier waarop organisaties met informatie omgaan, bepalen en deze lichten wij toe in dit rapport. We bespreken hun invloed op de bedrijfstransformatieprogramma's die bepalend zijn voor de manier waarop organisaties informatie verwerken en informatie communiceren, zowel intern als extern, vandaag en in de toekomst. We bekijken ook de effecten op het bedrijf én de klant. Met ons rapport willen we ook inzicht bieden in de praktische overwegingen die meespelen bij de ontwikkeling van een digitale processtrategie en de vereiste stappen om de digitale transformatie succesvol te laten verlopen en binnen 2 tot 3 jaar operational excellence te bereiken.

Het Copenhagen Institute for Future Studies definieert megatrends als "de krachten die onze huidige en toekomstige werelden definiëren; de interactie tussen hen is even belangrijk als elke individuele megatrend" ('Why megatrends matter', Kopenhagen, Institute fur Future Studies, 2006). Uiteindelijk zijn het de megatrends die de katalysatoren voor veranderingen zijn en die manier waarop we dingen doen, transformeren.