CASE STUDY

Van het land aan de wand

Signing en rebranding Floradôme Royal FloraHolland

Signing en rebranding Floradôme Royal FloraHolland


Zo gaaf, om nu dagelijks herinnerd te worden hoe mooi het werk is dat we doen en te zien voor wie we het doen.

Sabrina Deij, Senior Adviseur Corporate Communicatie bij Royal FloraHolland

Nieuwe identiteit doorvertalen naar bedrijfspand

Connect to grow. Zo luidt de nieuwe slogan van Royal FloraHolland. En met die connectie zit het wel goed in het nieuwe kantoorpand van Royal FloraHolland. Want daar ‘connecten’ de mensen uit het werkveld en de medewerkers van Royal FloraHolland vanaf nu haast letterlijk dankzij de levensgrote fotoprints aan de wanden in het gebouw.


Bij binnenkomst, in verschillende vergaderzalen, maar ook bij de coffeecorner en in de focusruimtes. De kwekers en telers lachen je toe, levensgroot aan wand.

Signing en rebranding Floradôme Royal FloraHolland

25 bedrukte fotowanden

Na het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl en positionering, had Royal FloraHolland de wens de nieuwe look & feel door te vertalen naar het nieuwe pand. “Bezoekers moesten bij binnenkomst meteen zien en voelen wie we zijn en wat we doen”, vertelt Sabrina. “En dat is gelukt. Want je kunt er niet meer omheen wanneer je hier binnenkomt: 25 wanden met kleurrijke bloemen, kwekers in het veld en prachtige ochtenddauw.”

Signing en rebranding Floradôme Royal FloraHolland

Circulariteit en gezondheid

In lijn met het duurzaamheidsbeleid van Royal FloraHolland staat circulariteit en gezondheid centraal in het ontwerp en gebruik van het gebouw. Voor de herinrichting en aankleding van het nieuwe pand ontwikkelden en produceerden we 25 visuals, allen geproduceerd op diverse duurzame materiaalsoorten, rekening houdend met beoordelingen en certificeringen.

De aangebrachte peesdoeken voldoen aan de juiste akoestieke waarden en hebben een algemeen erkend gezondheidslabel (HEA9). Daarnaast is op sommige wanden een extra coating als beschermingslaag aangebracht over de visual. Alle materialen voldoen aan een drie sterren BREEAM-NL certificering, wat staat voor een ‘zeer goede’ beoordeling van de duurzaamheid van gebouwen.

Na een mooie intensieve samenwerking mag het resultaat daar zijn: Floradôme is op 2 maart 2021 in gebruik genomen. Tijd om de bloemetjes buiten te zetten!

Signing en rebranding Floradôme Royal FloraHolland


Het mooie aan deze coproductie is dat er met veel verschillende partijen tegelijkertijd werd samengewerkt. Van de architect, tot de vormgever en het team van The Creative Hub. Iedereen wist precies wat zijn/haar taak was, waardoor het vlekkeloos verliep. Korte lijntjes, dat werkt wel zo lekker.

Nina Verbruggen, Centrale Creative Hub, The Creative Hub

Gerelateerde oplossingen


Ontdek meer

Nice to meet you! Heb je vragen over onze dienstverlening of kunnen we je wellicht al direct helpen met een communicatie-uiting?