Printen voor de live communicatiemarkt

Toegevoegde waarde van print voor de live communicatiemarkt

Creëer beleving en personaliseer je boodschap

De live communicatiemarkt, ook wel evenementenbranche genoemd, is een brede doelgroep.
De meest voorkomende evenementen zijn: 


• Netwerk evenementen
• Sport evenementen
• Beurzen/congressen
• Concerten
• Festivals

Het aantal evenementen dat in Nederland wordt georganiseerd blijft toenemen, met name het aantal (kleinschalige) festivals. Ook het bezoekersaantal per evenement zit sterk in de lift.

Printen voor de live communicatiemarkt

Trends en ontwikkelingen

1. Personalisatie

Bezoekers van een evenement willen zich aangesproken voelen, verrast worden en een wow-gevoel krijgen. Door personalisatie kunnen gasten steeds weer iets nieuws ontdekken. Hierdoor blijft een evenement spannend en kan er een passend wow-moment gecreëerd worden.

2. Behoefte aan face-to-face contact

De behoefte om elkaar live te ontmoeten is groter dan ooit. In dit digitale tijdperk wordt bijna alles virtueel uitgevoerd, e-mail wordt digitaal verstuurd, telefoongesprekken worden met behulp van video over het internet uitgevoerd met als gevolg dat steeds meer mensen vanuit huis werken. Het stijgend aantal volwassenen dat zich op social media bevindt en op zoek is naar connecties, toont aan dat mensen deze fysieke interactie missen. (Oosterveer, 2016). Een evenement biedt deze interactie. Voor evenementen waar mensen fysiek samenkomen en waarbij de beleving een belangrijke rol speelt, is de inrichting en vormgeving een belangrijke factor.

3. Sfeer en beleving

Mensen hebben behoefte aan sfeer en beleving. Ze willen zich thuis voelen, locatie onafhankelijk. Evenementen spelen hier op in door locaties persoonlijk maar vooral ook huiselijk in te richten.  Dit om sociale interactie mogelijk te maken en een optimale beleving te creëren.

Zolang face-to-face contact een trend blijft, zal de vraag naar evenementen blijven bestaan.  Ook zal de vraag voor beleving en inrichting hier op meeliften. Iets waar print toegevoegde waarde kan leveren.

Voordelen van Print

Door digitale printtechnieken toe te passen bij het organiseren van een evenement krijgt u de mogelijkheid om materialen te gebruiken waar u eerder niet aan dacht. Een decor gemaakt van hout of doeken, aankleding met behang, meubels van karton, promotiemateriaal op aluminium, het is allemaal mogelijk. Zo kunt u in een korte tijd een uniek concept neerzetten. Daarnaast biedt print u de mogelijkheid om in te spelen op de trends in de live communicatiemarkt. En fijn om te weten, de kosten zijn laag en de kwaliteit hoog. Print biedt u onder andere de mogelijkheid tot:

1. Personalisatie

2. Realiseren van korte doorlooptijden

3. Print draagt bij aan sfeer en beleving

Laat u inspireren