Als uw apparaat/server niet meer communiceert met Canon's Device Management Service, kan Canon door deze onderbreking geen nauwkeurige metergegevens vastleggen, geen automatische aanvulling van verbruiksartikelen activeren of proactieve ondersteuningsservices voor uw apparaat bieden, waardoor deze services worden verstoord.
Canon streeft ernaar de levering van de Device Management Service met succes te voltooien en uw ervaring te verbeteren, en vraagt uw medewerking door ervoor te zorgen dat uw apparaten consistent met elkaar verbonden blijven.
De betreffende RDS-versie op uw server of het serienummer van het apparaat wordt vermeld in de e-mail die u hebt ontvangen.
Als uw apparaat niet meer met Canon communiceert, volgt u de instructies in het gedeelte 'Device has stopped communicating (Apparaat communiceert niet meer)' hieronder.
Als uw server niet meer met Canon communiceert, volgt u de instructies in het gedeelte 'Server has stopped communicating (Server communiceert niet meer)' hieronder.
Neem contact op met Canon Support als u problemen ondervindt
Als "Communication was successful (Communicatie is geslaagd)" wordt weergegeven, communiceert het apparaat nu met de eMaintenance-server en hoeft u verder niets te doen.
Als de communicatie is mislukt, wordt er een foutcode weergegeven. Ga naar het gedeelte "Communication Test has resulted in error/Communicatietest heeft een fout veroorzaakt".
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
Als "Communication was successful (Communicatie is geslaagd)" wordt weergegeven, communiceert het apparaat nu met de eMaintenance-server en hoeft u verder niets te doen.
Als de communicatie is mislukt, wordt er een foutcode weergegeven. Ga naar het gedeelte "Communications Test has resulted in error (Communicatietest heeft een fout veroorzaakt)".
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
Als uw apparaat niet met Canon kan communiceren, retourneert de communicatietest een foutcode.
Als er wijzigingen zijn aangebracht in uw apparaat of netwerk, start u het apparaat opnieuw op en voert u een nieuwe communicatietest uit.
Wacht 5 minuten en voer de test opnieuw uit. Als dezelfde fout wordt weergegeven, start u het apparaat opnieuw op en voert u de test opnieuw uit.
Als de datum en tijd onjuist zijn, kan de machine niet communiceren met Canon's Device Management Service.
Advance-serie: https://oip.manual.canon/USRMA-6097-zz-CS-3800-enGB/contents/devu-mcn_mng-rui-strt.html#319_h1_01
LBP-serie: https://oip.manual.canon/USRMA-0699-zz-SS-enGB/contents/SS352_remoteui_122startingremoteui.html#10010000
Als het apparaat bereikbaar is
Als uw firewallinstelling is gewijzigd, stelt u op de firewall de machtiging in om de volgende URL te bereiken: b01.ugwdevice.net
Als het apparaat onbereikbaar is
Voer een communicatietest uit om te controleren of de normale verbindingsstatus van het apparaat wordt hervat.
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
https://IPadresses Server of FQDNofCDCAserver/account/signin?ReturnUrl=%2F
Controleer de onderstaande scenario's om u te helpen uw apparaten opnieuw te verbinden.
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
https:// IPAddresseServer of FQDN van CDCAserver/account/signin?ReturnUrl=%2F
Voer de communicatietest uit
Als u geen proxyserver hebt:
Als u een proxyserver hebt:
Controleer ook de proxy-instellingen (indien gebruikt) om er zeker van te zijn dat de instellingen voor proxyconfiguratie, poortnummer en verificatie correct zijn.
Voer de communicatietest opnieuw uit en controleer het resultaat
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
https://FQDNofCDCAserver/account/signin?ReturnUrl=%2F
Voer de communicatietest opnieuw uit en controleer het resultaat
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
Volg de relevante stappen hieronder als deze stappen het probleem niet hebben opgelost.
(controleer in de apparaatlijst of het apparaat beschikbaar is)
(controleer in de apparaatlijst of het apparaat beschikbaar is)
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
Als de apparaten niet worden geregistreerd of de communicatietest niet is voltooid, controleert u de netwerkstatus van de apparaten
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
http://FQDNofiWMCserver/iWMC/Login/BasicLogin.aspx?ReturnUrl=%2fiwmc%2fDefault.aspx
Proxy-instellingen (indien gebruikt): controleer of de instellingen voor proxyconfiguratie, poortnummer en verificatie juist zijn.
Voer de communicatietest opnieuw uit en controleer het resultaat.
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
http://FQDN van iWMCserver/iWMC/Login/BasicLogin.aspx?ReturnUrl=%2fiwmc%2fDefault.aspx
In hetzelfde menu kunt u ook een test-e-mail uitvoeren
Neem contact op met Canon als deze stappen het probleem niet hebben opgelost
Neem contact met ons op voor ondersteuning per telefoon of e-mail
Vind het serienummer van uw product
Meer informatie over Canon's Recycleprogramma voor cartridges