Technologie in het onderwijs
Hoe zien we deze ontwikkelingen terug in de onderwijssector? Ook werknemers in de onderwijssector hebben nog steeds moeite om de technologische ondersteuning te krijgen om te gedijen in een hybride omgeving.
52% van de organisaties in de onderwijssector beweert dat ze weer overwegend op locatie werken. Dat is een heel ander beeld dan we zien in andere sectoren zoals overheid, gezondheidszorg en communicatie, waar meer mensen het hybride model omarmen. Toch is het misschien een weerspiegeling van pandemische inzichten waarbij duidelijk werd dat leren in de klas effectiever is dan online. Persoonlijk onderwijs is een primaire drijfveer voor het merendeel van de onderwijssector dat terugkeert op locatie.
Pre-pandemie zouden de IT-afdelingen binnen het onderwijs relatief klein zijn geweest, aangezien ze weinig behoefte hadden aan technologische ondersteuning buiten de omgeving van het klaslokaal. Dit zou kunnen verklaren waarom de ondersteuning voor print- en scanmogelijkheden na de pandemie aanzienlijk achterblijft bij andere sectoren, waarbij 36% van de IT-beslissers problemen meldt bij het repareren en onderhouden van printers of scanners op afstand, met name meer dan in de maakindustrie (27%) en zelfs de gezondheidszorg (25%).
Dit is hoogstwaarschijnlijk een neveneffect van het feit dat 52% van de onderwijsinstellingen overwegend een on-site model nastreeft, maar hun technologie nog steeds moeten aanpassen om degenen die thuis willen werken, in staat te stellen dit te doen. Ook geeft 42% van de respondenten aan dat ze naar kantoor moeten om toegang te krijgen tot de documenten die ze nodig hebben, wat 5% meer is dan gemiddeld.
Driekwart van de IT-beslissers vindt de compatibiliteit van printers buiten de onderwijsinstelling een uitdaging en 20% beweert dat ze geen ondersteuning op afstand hebben voor printhardware, meer dan het dubbele van het gemiddelde van 9%.