Canon demonstreert 'The Power to Move' tijdens Drupa 2024

DÜSSELDORF, Duitsland, 26 maart 2024 – Tijdens drupa 2024 (Messe Düsseldorf, 28 mei - 7 juni 2024, hal 8a, stand B41-1 t/m B41-8) laat Canon onder het thema 'The Power to Move' zien hoe de krachtige combinatie van technologische innovaties, teams van experts, uitstekende ondersteuningsservices en dynamische samenwerking commerciële printbedrijven (PSP's) in staat stelt hun onderneming te transformeren. Het volledige portfolio van Canon’s production print-technologieën zal worden getoond, waaronder sheetfed inkjet- en tonerprinters, high-speed continuous inkjet-productielijnen, flatbed en roll-to-roll grootformaat printers en digitale labelprinters. Deze end-to-end productieoplossingen combineren workflow- en productiviteitsoplossingen, printmedia en printsystemen van Canon met de voor- en nabewerkingsapparatuur van meer dan tien technologie-partners. Aan de hand van succesverhalen van gebruikers, innovatieve toepassingen en inventieve bedrijfsmodellen zullen bezoekers de vele creatieve en commerciële mogelijkheden van digitale printing-on-demand zien.

DRUPA 2024

'The Core', het middelpunt van de 4.600 m2 grote Canon tentoonstelling- en hospitalityruimte, biedt bezoekers een fascinerende, multi-zintuiglijke verkenning van de emotionele impact van print en hoe imaging-ervaringen levens en bedrijven kunnen verrijken. 'The Core' nodigt bezoekers uit om Canon vanuit een minder bekend perspectief te leren kennen en te ervaren hoe print "the power to move" heeft. Vanuit 'The Core' zullen de technologieën van Canon worden gepresenteerd per industrie-segment: Commercial Print, Publishing (inclusief boeken), Promotionele communicatie (inclusief direct mail en retail), Etiketten en verpakkingen, Interieurdecoratie, evenals Inhouse en CAD-printen. Op de hele stand zullen productieoplossingen een divers aanbod van live toepassingen bieden die de werkmix van gebruikers in deze segmenten weerspiegelen. Of bezoekers nu geïnteresseerd zijn in inkjet of toner, kleur of zwart-wit, klein- of grootformaat, de experts van Canon staan klaar om printbedrijven van alle soorten en maten te begeleiden naar de voor hen beste digitale printtechnologie, workflow- en printmediakeuzes - rekening houdend met hun activiteiten, productievolumes, klantprofielen en groeiambities.

Voor het eerst tijdens drupa zal Canon haar streven tonen om een belangrijke, betrouwbare partner te worden voor de label- en verpakkingsmarkten door live de productie te laten zien van diverse label-, golfkarton- en vouwkartontoepassingen . Het 'Printworks' gedeelte van de stand gaat over 'People, Planet and What's Possible'. Bezoekers kunnen inspiratie opdoen door de verschillende strategieën te bekijken die Canon-gebruikers hebben toegepast voor een succesvolle duurzame groei en hoe Canon succesvol met hen heeft samengewerkt om effectieve oplossingen te implementeren. Dit gedeelte visualiseert ook Canon's samenwerkingsactiviteiten in de markt om innovatie te stimuleren en een positieve invloed te hebben op de branche. 'Printworks' is ook het aangewezen gebied om in contact te komen met deskundigen van Canon op het gebied van bedrijfsontwikkeling, toepassingen en operations. Bezoekers kunnen hier ontdekken hoe ze hun groei kunnen versnellen door advies in te winnen over allerlei zaken, van het verbeteren van de productie-efficiency, kleurbeheer en kwaliteitscontrole tot mediaselectie, service- en ondersteuningsmodellen voor en na de installatie, en duurzaamheid.

Het belang dat Canon hecht aan duurzaamheid wordt ook weerspiegeld in elk aspect van de stand, van individuele productkenmerken tot het standontwerp en de keuze van de geprinte toepassingen, waarvan vele een specifiek doel hebben met bezoekers- of gemeenschapsprojecten. Milieugegevens met betrekking tot alle oplossingen en substraten op de stand worden duidelijk weergegeven.

Technologische innovaties

Drupa-bezoekers zullen als eersten in Europa een reeks belangrijke innovaties van Canon voor Production Print te zien krijgen, waaronder:

De eerste live preview buiten Japan van de nieuwe LabelStream LS2000 digitale etikettenpers op waterbasis, die in 2025 beschikbaar zal zijn
Het Europese debuut van de nieuwe varioPRINT iX1700 sheetfed inkjet-printer, die in 2025 beschikbaar komt
De nieuwste toevoegingen aan de Canon ProStream en ColorStream assortimenten van snelle, rotatieve inkjetprinters: de ProStream 2000 serie en de ColorStream 8200
De nieuwe Arizona 2300 FLXflow flatbed grootformaat printer met PRISMAelevate XL
De nieuwe imagePROGRAF PRO-serie voor het printen van foto's en fine art
De nieuwe imagePROGRAF GP-serie voor indrukwekkende posterproductie

Deze innovaties omvatten zowel voortdurende verbeteringen aan Canon's bestaande portfolio als baanbrekende nieuwe producten, waaruit Canon's voortdurende investeringen in R&D en onverminderde betrokkenheid bij de printindustrie blijken. In de wetenschap dat printbedrijven op zoek zijn naar aanzienlijke verbeteringen in productiviteit, veelzijdigheid en operationele efficiëntie, met maximale uptime en minimale verspilling, geeft Canon gebruikers meer printvermogen, breidt het hun toepassingsbereik uit en integreert intelligente automatiseringsfuncties om routinetaken te vereenvoudigen en hen in staat te stellen zich te richten op het toevoegen van waarde. De stand wordt gecompleteerd door de Canon imagePRESS V serie kleurenprinters, de varioPRINT TITAN en QUARTZ zwart-wit printers, de Colorado M serie en de UVgel Print Factory samen met de grootformaat technische documentatiesystemen van Canon - allemaal aangestuurd door de uitgebreide PRISMA-suite met production workflow-oplossingen.

Jennifer Kolloczek, Senior Director, Marketing & innovation, Production Printing, Canon EMEA, zegt: "In de acht jaar sinds de laatste drupa-beurs heeft Canon met succes samengewerkt met een groot aantal PSP's en heeft Canon zich ontpopt tot marktleider op het gebied van inkjet voor de totale productie, met leidende posities in de segmenten rotatie, sheetfed en grootformaat die we bedienen. We zijn bijzonder verheugd om tijdens drupa 2024 de vruchten van onze voortdurende investeringen in technologie en bedrijfsinnovatie te delen met een wereldwijd publiek en om ons meest uitgebreide portfolio tot nu toe van krachtige digitale productieprint-, etiketten- en verpakkingstechnologieën te presenteren - klaar om de groei- en diversificatieambities van onze gebruikers te ondersteunen. We zullen ook de vele samenwerkingsverbanden benadrukken die ons helpen om te innoveren, om het gebruik van digitaal printen te laten groeien en om relevante veranderingen in de richting van een duurzamere toekomst te inspireren.

"Bezoekers zullen boeiende voorbeelden zien van de kracht van print om een publiek in beweging te brengen, en een duidelijk bewijs van Canon's vermogen om groei, evolutie en positieve vooruitgang te stimuleren - niet alleen voor onze klanten, maar voor hun hele waardeketen en de gehele printsector. Als compleet imaging bedrijf is Canon een sterke en gezonde partner voor onze gebruikers en distributiekanalen, met een duidelijke toewijding aan commercieel en industrieel printen als strategische groeimotoren, en met het doel om langdurige, succesvolle partnerschappen met onze klanten aan te gaan en te onderhouden. We kijken ernaar uit om alle bezoekers te verwelkomen op onze stand in hal 8a."

Verdere informatie:
Foto's van de-Download