Tips & Tricks: stillevenfotografie

Onderwerpen voor foto's

Stillevenfotografie is meer dan een oefening in het maken van foto's. Je kunt hiermee meer leren over belichting, diafragma en scherptediepte, maar er zijn ook enkele zeer praktische toepassingen.

Bijvoorbeeld:

• Kun je goed koken? Je kunt een foto van je beste gerechten maken en de foto's bewaren bij je recepten. Blader eens door enkele van de vele kookboeken die verkrijgbaar zijn. Je kunt je laten inspireren door deze professionele stillevenfoto's en je eigen stijl proberen te vinden.

Picture_Tutorial_DSC_EOS_p5 
Zoete verleiding, © Robert Klein 2010, Canon PowerShot G3

• Als je een inboedelverzekering hebt, kunnen foto's van je beelden, sieraden en andere kostbare items van pas komen wanneer je een claim moet indienen.

• Als je verkoopt op veilingsites, kun je je items onderscheiden van anderen met stillevenfoto's van goede kwaliteit.

Wanneer de herfst en winter aanbreken, heb je ook iets om je bezig te houden op regenachtige dagen en koude avonden. Het kan lastig zijn om de belichting goed te regelen, maar de vaardigheden die je leert met stillevens, zijn van onschatbare waarde op andere terreinen van fotografie.

Upload je stillevenfoto's naar de galerij
Selecteer tot slot je beste afbeeldingen en upload ze naar de You Connect-galerij. Misschien wordt volgende maand wel een van jouw foto's getoond of gebruikt ter illustratie van een artikel zoals dit.

1  2  3  4  5

Stillevenfotografie
Reisfotografie