Hoge ISO-instellingen gebruiken
De meeste camera's hebben een ingebouwde flitser. Zo kun je waar en wanneer je maar wilt foto's maken. Bij bepaalde opnamemodi wordt de flitser automatisch geactiveerd als er weinig licht is of wanneer je een onderwerp bij tegenlicht probeert te fotograferen. In sommige gevallen is het beter geen flitser te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer het onderwerp ver weg is of wanneer je een persoon of dier niet wilt storen.

In zulke gevallen kun je de ISO-instelling verhogen. Op deze manier maak je de camera gevoeliger voor licht. Je zou nog steeds een relatief korte sluitertijd kunnen gebruiken, hoewel dit niet echt van belang is als de camera of lens is uitgerust met optische beeldstabilisatie. Maar vergeet in elk geval niet de flitser uit te schakelen.

Veel Digital IXUS- en PowerShot-modellen bieden ISO-waarden tot wel 3200, en de nieuwste EOS-modellen gaan zelfs nog hoger (tot een verbluffende ISO 102.400 op de nieuwe EOS-1D).

Filmmodus
Experimenteer ook zeker eens met de filmmodus op je camera - als je dat nog niet hebt gedaan. Een groot deel van nieuwste Canon-camera's biedt de mogelijkheid voor het opnemen van HD-films, zodat je met één camera zowel foto's als films van hoge kwaliteit kunt maken. De filmmodus levert bijzonder goede resultaten. Zó goed dat zelfs professionele filmmakers geïnteresseerd zijn in de filmmodus op de EOS-camera's vanwege de grote afmetingen van de sensor en de ruime keus aan lenzen.

Geef je films een echte Hollywood-look dankzij een scherptediepte die veel kleiner is dan op de meeste camcorders.

Probeer het zelf maar eens!
Je Canon-camera zit boordevol functies waarmee je je creativiteit volledig de vrije hand kunt geven. Mocht je de vermelde functies niet kunnen vinden, raadpleeg dan de instructiehandleiding om het beste uit je Canon te halen. Ontdek wat jij en je camera allemaal in huis hebben. Trek er gewoon op uit, probeer iets nieuws en upload het resultaat in de Galerij!

1  2  3  4