Wees creatief

Het voordeel van landschappen is dat ze blijven waar ze zijn. Je hebt alle tijd om je camera in te stellen en ervoor te zorgen dat de compositie precies goed is.

Picture_Tutorial_img4

Je kunt ook experimenteren met verschillende effecten. Stel je EOS in op de modus voor sluitervoortijdkeuze (Tv), kies een lange sluitertijd, indien mogelijk een seconde of langer. Als je je camera op een stevig statief hebt geplaatst, worden alle statische elementen scherp, maar bewegende elementen, zoals gras of bladeren die door de wind bewegen, worden onscherp.

Bekijk het beeld vanuit een ander oogpunt
Als je een interessante reeks foto's wilt maken, kun je bijvoorbeeld gedurende een jaar regelmatig naar dezelfde plaats gaan om het landschap in de verschillende seizoenen vast te leggen. Zoek een plek voor je camera die je gemakkelijk kunt terugvinden, bijvoorbeeld een opvallende steen of een muurtje, of een plaats tussen twee opvallende bomen. 

Opsturen naar de Galerij
Landschapsfoto's zijn zeer populair in de You Connect-galerij en heldere lentedagen zijn zeer geschikt voor het vastleggen van mooie beelden. Nu je deze Tips & Tricks hebt gelezen, kun je met je camera op pad om bijzondere landschapsfoto's te maken. Kies de mooiste foto's uit en plaats deze in de Galerij. Wie weet wordt jouw foto volgende maand wel getoond als een van de beste!

1  2  3  4