Tutorials voor compactcamera's

Neem je IXUS of PowerShot mee om het beste van de feestdagen in geweldige kwaliteit vast te leggen. Of je nu een bezoek brengt aan een kerstmarkt of naar een feestelijke bijeenkomst gaat, met de Tips & Tricks van Canon leg je de verlichting, de sfeer en de emoties vast in de allermooiste foto's.

• Werken met de modus Fireworks (Vuurwerk)
• Kerstverlichting fotograferen
• Portretten van glimlachende mensen maken


Werken met de modus Fireworks (Vuurwerk)

Veel van Canon's compacte camera's zijn voorzien van een Fireworks-modus om het spectaculaire vuurwerk rond Oud en Nieuw vast te leggen. Schakel de SCN-modus van de camera in en kies de Fireworks-modus of druk op de FUNC-knop om de juiste scènemodus te kiezen. Er worden lange sluitertijden gebruikt, dus houd de camera stil met een statief of zet hem op een solide ondergrond.

Feestverlichting fotograferen

Feestverlichting is op zichzelf een mooi onderwerp. De modus Handheld Night Scene (Nachtopnamen zonder statief) kies je met de SCN-modi of de FUNC-knop. Als je foto's wilt maken van de fonkelende lichtjes binnen of de prachtig verlichte gebouwen 's avonds op straat, maakt deze modus het je zelfs zonder statief gemakkelijk. En als je het vuurwerk op oudejaarsavond wilt vastleggen, gebruik je de specifieke Fireworks-modus voor het beste resultaat.

seizoenen - Canon
Peter F, kerstmarkt in Soest
Copyrightinformatie: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/


Portretten van glimlachende mensen maken

Veel van de compacte camera's van Canon beschikken over de functie glimlachherkenning. De camera detecteert het als je onderwerp lacht en neemt dan automatisch een foto. Tijdens de feestdagen zie je meestal veel lachende gezichten, dus zorg voor een geheugenkaart met meer capaciteit en een reserveaccu voor je camera. Glimlachherkenning is onderdeel van de functionaliteit Smart Shutter (Slimme sluiter). Soms heeft de Smart Shutter ook de optie knipoogdetectie. Met deze optie maakt de camera automatisch een foto zodra het onderwerp naar de lens heeft geknipoogd.

Upload je opname in Canon's Galerij

Heb je inspiratie gekregen? Stuur je foto's dan naar Canon's Galerij. Dit is de plek waar je favoriete foto's worden gepresenteerd en gedeeld in de Canon-community.