Fotografie-tutorial: Feestelijke fotografie

Je hebt de cadeautjes gekocht en het eten geregeld, maar heb je de foto's al gepland? Hier zijn een paar ideeën om je feestelijke fotografie zo optimaal mogelijk te maken.

Tijd voor een feestje
Digitale camera's zijn perfect voor feestjes. De Digital IXUS-modellen zijn klein genoeg om aan een draagriem om je nek te hangen, klaar voor onmiddellijk gebruik, en de ingebouwde flitser betekent dat je altijd en overal kunt fotograferen.

Bij de meeste compactcamera's van Canon gaat de flitser automatisch af als het lichtniveau te laag is voor foto's bij het bestaande licht. Als je niet wilt dat de flitser bij weinig licht afgaat, moet je de modus ‘Flits uit’ op de camera instellen.

Fotograferen met een flitser is eenvoudig. Stel eerst een geschikte opnamemodus in (‘Auto’ is goed).

Richt de camera op het onderwerp en druk de ontspanknop in. De camera stelt de sluitertijd en het diafragma voor je in en voert alle flitsberekeningen uit die nodig zijn om een goed belichte foto te kunnen maken. Een alternatief voor EOS-camera's en bepaalde PowerShots en Digital IXUS-modellen is het gebruik van de optie Slow Sync (Langzaam synchroniseren). Dit voegt sfeer aan de foto toe. Raadpleeg je gebruikershandleiding voor instructies.

1   2  3  4