LEGRIA Tips & Tricks

Deze maand verkent Canon nieuwe manieren om authentieke emoties vast te leggen. Het doel is je foto's te verbeteren en je kijkers dieper te raken.

Menselijke emoties laten zich niet in vaste regels vangen: ze zijn spontaan en gebaseerd op wat iemand voelt. Je camera dus altijd bij de hand houden is een van de eerste regels om ze vast te leggen. Ongeplande opnamen kunnen prachtige resultaten opleveren. Probeer opnamen te maken wanneer je onderwerp dat niet verwacht, of druk de sluiter in vlak nadat ze denken dat je een foto hebt gemaakt. Ze zien er dan veel natuurlijker en ontspannener uit.

Of je nu foto's maakt om ze te delen of gewoonweg voor jezelf te houden, met de tutorials van Canon ontdek je hoe je gemoedstoestanden en gevoelens effectiever kunt vastleggen.

Video's vol emotie opnemen met LEGRIA

Hier zijn enkele nuttige technieken voor het opnemen van video's die emotie overbrengen met je LEGRIA-camcorder.


LEGRIA Tips & Tricks - Canon

Evan Wilson
Gebruiksrechten: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/


Gebruik onderwerpen dicht bij de camera om ruimte in je video's te creëren. En wees voorbereid om nog dichter naar de objecten toe te bewegen om de scherptediepte te verminderen en een bioscoopeffect te verkrijgen.

Als je de camera beweegt om een bewegend onderwerp te volgen, kun je elementen van de scène dicht bij de camera gebruiken om bewerkingspunten te maken waarmee je de weergave in de bewerking makkelijk kunt wijzigen. 


Gebruik scherpstelvergrendeling

Oefen met de scherpstelvergrendeling als je camera die heeft, pan de camera vervolgens met het onderwerp en laat het object het dichtst bij de lens groter worden in het kader, waarbij zelfs de hoofdpersoon in je video's verscholen wordt. Professionele filmmakers noemen deze techniek ‘motiverende overgang’.

Nu kun je de camerapositie veranderen om je onderwerp weer te geven bij het passeren van het object. De afleiding is een effectief punt voor bewerking en maakt het mogelijk de gefilmde persoon uit meerdere gezichtspunten te tonen.

Stel scherp op een statisch element zoals een stoel of bank. Laat het onderwerp het kader binnenlopen en bij de bank stoppen. Wanneer het onderwerp wegloopt, volg hem of haar dan met camera. De camera bewegen is een essentiële vaardigheid om video's op te nemen die interesse wekken. Professionele filmmakers noemen deze techniek ‘motiverend pannen’.


Deel je video's via Wi-Fi

Wanneer je video's hebt opgenomen met je LEGRIA-camcorder, kun je de resultaten met behulp van de wireless functie met familie en vrienden delen.

LEGRIA-camcorders bieden diverse manieren voor wireless gebruik. Je kunt ze bedienen via je webbrowser en de video's op de camcorder via Wi-Fi op een tablet of smartphone afspelen met de CameraAccess-app op je smartphone.