Vive le cross-média!

Vive le cross-média!

In juni hield Canon Frankrijk een crossmedia-seminar voor haar klanten. Het doel was om de dialoog te bevorderen tussen drukwerkinkopers, bureaus en grafische bedrijven. Het evenement vond plaats in L’Atelier Paris XVI en werd bijgewoond door meer dan 30 vertegenwoordigers van communicatiebureaus, marketingafdelingen van bedrijven en drukkerijen.

Philippe Lazare, Marketing Manager, Professional Print Solutions, Canon Frankrijk, leidde het seminar waarop het vooral ging over:

  • de manier waarop grafisch ondernemers profijt kunnen hebben van een projectmanagementservice bij het implementeren van crossmediacampagnes voor klanten
  • de manier waarop de workflow kan worden geoptimaliseerd van web-to-print tot en met personalisatie
  • de manier waarop materiaal kan worden geproduceerd voor gebruik in een crossmediacampagne
  • en hoe een crossmediacampagne wordt gemaakt, inclusief de planning en implementatiestappen die daarbij nodig zijn.

De promotie van het evenement zelf was een perfect voorbeeld van een crossmediacampagne, waaronder persoonlijke e-mails, PURL's (gepersonaliseerde URL's), gedrukte uitnodigingen en sms-berichten. Deze campagne vormde de basis voor de discussies over het opzetten en voeren van een crossmediacampagne.

De formele presentaties werden gevolgd door een live Q&A-sessie. De afgevaardigden kregen zo de gelegenheid om vragen te stellen over wat te doen om crossmediacampagnes te kunnen aanbieden en over de ondersteuning die Canon en onafhankelijke experts via het Essential Business Builder Program (EBBP) daarbij kunnen geven. Tot slot konden de aanwezigen tijdens een lunch netwerken en hun ervaringen uitwisselen met collega's uit de branche.

De feedback over het evenement was zeer positief, waarbij een derde van de afgevaardigden aangaf direct met crossmedia te gaan beginnen.

Ontvang uw eigen exemplaar!

Vraag direct uw eigen exemplaar aan!