Creativiteit benutten tijdens FESPA Digital 2016

De creatieve en culturele sector staat voor 4,2% van het BBP van de Europese Unie en tijdens FESPA Digital 2016 had Canon ter plekke een ontwerpstudio – The Art Hub – ingericht om te laten zien wat het potentieel is van deze groeiende sector, die nieuwe toepassingsmogelijkheden biedt voor PSP's van grootformaat printoplossingen.

Bij de stand van Canon deelden branche-experts uit de hele creatieve sector hun mening over het potentieel van print op deze interessante markten. Er waren allerlei werken van professioneel fotograaf, ontwerper en filmmaker Clive Booth te zien op reclameposters, geprinte en gegraveerde tafelbladen van acryl, als geprinte kunst en in een fotoboek dat was geprint door de DreamLabo 5000. Zo werd gedemonstreerd hoe afzonderlijke projecten kunnen profiteren van diverse geprinte toepassingen.

Bezoekers konden ook een breed scala aan toepassingen zien die waren uitgevoerd met de Océ Arizona 1280 XT en de Océ Arizona 1280 GT, van sign & display en interieurdecoratie tot prototypen voor verpakkingen met structuureffecten die waren gecreëerd met lagen inkt en vernis. Ook de net geïntroduceerde imagePROGRAF PRO-serie professionele grootformaat inkjetprinters was in actie te zien. Deze printers voorzien in de groeiende behoefte aan hoogwaardige imaging, efficiënte verwerking van media en de mogelijkheid om grote volumes te produceren voor foto's, kunst en productieomgevingen.

Tijdens het evenement introduceerde Canon ook de Think Creative. Dit magazine is gericht op de creatieve sector en verkent de trends die groeimogelijkheden bieden, van de revolutionaire effecten van digitalisering tot maatwerk, personalisering, 3D-printen en augmented reality. In de Think Creative wordt aandacht geschonken aan de diverse manieren waarop Print Service Providers (PSP's) kansen in de sector kunnen grijpen en hoe ze met hun klanten kunnen samenwerken om het potentieel van print te benutten en innovaties mogelijk te maken. Ga naar http://bit.ly/1rpOwr0 als u een exemplaar van Think Creative wilt downloaden.

Mathew Faulkner, European Marketing Manager voor de Wide Format Printing Group, Canon Europe zegt hier het volgende over:

Wie u ook bent en waarin uw printbedrijf ook is gespecialiseerd, met Canon kunt u altijd nog verder groeien. Er is geen enkel ander bedrijf dat dit kan bieden en tijdens FESPA heeft Canon dat volgens mij laten zien.

Ontvang uw eigen exemplaar!

Vraag direct uw eigen exemplaar aan!