Alle Canon-projectors bedoeld voor en gekocht binnen de Europese Economische Ruimte (“EER” – namelijk EU, IJsland, Liechtenstein, Noorwegen) plus Zwitserland, vallen onder Canon's 3 jarige Europese Garantie Systeem (EWS) Het EWS van Canon garandeert dat, mocht het product gedurende de eerste 3 jaar gerepareerd moeten worden, de volledige kosten van onderdelen en arbeid door Canon worden gedekt. Het standaard EWS vereist echter dat het product op kosten van de klant zelf naar een erkend reparatiecentrum wordt geretourneerd. Mocht een reparatie niet voordelig blijken te zijn, dan kan Canon ervoor kiezen om het product door een nieuw model met dezelfde of betere specificaties te vervangen. Op zichzelf biedt het standaard EWS-programma geen aanvullende ondersteuning voor de klant gedurende de reparatieperiode.
In aanvulling op het bovenstaande zal, waar mogelijk, voor XEED- en LX-installatiemodellen die binnen de EER plus Zwitserland zijn gekocht, ook een gratis ‘3 jarige Uitgebreide leengarantieservice projector’ worden aangeboden met een leenprojector voor de ‘volgende dag’*wanneer het product van de klant wordt gerepareerd. Deze Uitgebreide leengarantieservice projector is alleen beschikbaar in de in aanmerking komende landen en voor in aanmerking komende modellen die hieronder worden vermeld. Waar van toepassing geeft dit de klant binnen de eerste 3 jaar na aankoop het recht om een leenprojector van gelijke of betere specificaties te ontvangen terwijl zijn defecte apparaat wordt gerepareerd, mits een geldig aankoopbewijs wordt overlegd. Het defecte apparaat wordt na reparatie geretourneerd, de leenprojector is geen permanente vervanging.
* 'Volgende dag’ betekent dat de leenprojector, waar mogelijk, wordt verstrekt de dag nadat het leenapparaat wordt aangevraagd, waar een dergelijk verzoek wordt gedaan voor 11:00, en na twee dagen wanneer een dergelijk verzoek na 11:00 of in een weekend of op een feestdag wordt ontvangen. Op deze leenservice zijn de volledige Algemene voorwaarden van toepassing.
V: Waar is de Uitgebreide leengarantieservice projector beschikbaar?
A: De service is alleen beschikbaar in de volgende in aanmerking komende landen: Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, IJsland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
Per 01-01-2016 komen klanten in Estland, Letland en Litouwen in aanmerking voor de Uitgebreide leengarantieservice projector. In deze landen kan de service alleen worden aangevraagd voor in aanmerking komende projectormodellen die op of na 01-01-2016 zijn aangeschaft.
V: Wie kan de Uitgebreide leengarantieservice projector activeren?
A: De klant of zijn systeemintegrator kan het proces starten nadat een defect aan het product is vastgesteld. Het leenproduct wordt verzonden nadat een defect aan een product is vastgesteld (onder toepassing van de volledige algemene voorwaarden) en het aanbod van een leenapparaat is geaccepteerd.
V: Met wie moet ik contact opnemen om de Uitgebreide leengarantieservice projector te activeren?
A: Klanten of hun systeemintegrators dienen contact op te nemen met de lokale helpdesk van Canon. Canon noteert alle relevante informatie (d.w.z. gegevens over het defect) en voert een eerstelijns onderzoek uit naar de mogelijk oorzaak. Als het defect blijft optreden, dan zal de tweedelijns ondersteuning van Canon contact opnemen met de klant of systeemintegrator. Als de diagnose van het defect wordt bevestigd en reparatie wordt aanbevolen, dan wordt eenzelfde product (of een product van betere specificaties) aangeboden als leenapparaat.
V: Hoelang duurt het voordat de leenprojector wordt geleverd?
A: Waar mogelijk wordt de leenprojector verstrekt de dag nadat het leenapparaat wordt aangevraagd, waar een dergelijk verzoek wordt gedaan voor 11:00, en na twee dagen wanneer een dergelijk verzoek na 11:00 of in een weekend of op een feestdag wordt ontvangen.
V: Aan wie wordt de leenprojector geleverd?
A: Leenprojectors kunnen ofwel aan de systeemintegrator worden geleverd of rechtstreeks aan de klant (waar de klant de technische kennis heeft om installatiewerk uit te voeren).
V: Wat gebeurt er nadat de leenprojector is ontvangen?
A: Na ontvangst van de leenprojector is de systeemintegrator of klant vervolgens verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat de defecte projector aan Canon wordt geretourneerd. Er worden verzendetiketten verstrekt voor het retourneren van het defecte product en het product moet in de meegeleverde verzenddoos worden geplaatst. U dient contact op te nemen met het transportbedrijf om het transport van het defecte product zo spoedig mogelijk te regelen. Onder normale omstandigheden worden de kosten van verzending door Canon gedekt.
V: Wat gebeurt er nadat de leenprojector is gerepareerd?
A: De klant of systeemintegrator is verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat de leenprojector aan Canon wordt geretourneerd binnen 5 dagen nadat het gerepareerde apparaat is geretourneerd. Er worden verzendetiketten verstrekt voor het retourneren van het defecte product en het product moet in de meegeleverde verzenddoos worden geplaatst. U dient contact op te nemen met het transportbedrijf om het transport van het defecte product te regelen. Onder normale omstandigheden worden de kosten van verzending door Canon gedekt.
V: Wie is verantwoordelijk voor het weghalen van de defecte projector en het installeren van de gerepareerde projector?
A: Canon is niet verantwoordelijk voor het weghalen of installeren van de oorspronkelijke projector. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant of zijn systeemintegrator.
V: Wie is verantwoordelijk voor het installeren en weghalen van de leenprojector nadat de reparatie is voltooid?
A: Canon is niet verantwoordelijk voor het installeren of weghalen van de leenprojector. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant of zijn systeemintegrator.
V: Wat zijn de implicaties als het leenapparaat zoekraakt, wordt beschadigd of gestolen?
A: Canon biedt leenprojectors aan klanten of hun systeemintegrators onder toepassing van Canon’s standaard Leenvoorwaarden welke zij geacht worden te hebben geaccepteerd als zij het aanbod van een leenprojector onder de Uitgebreide leengarantieservice projector accepteren. Klanten of hun systeemintegrators moeten ervoor zorgen dat elk leenitem wordt geretourneerd in dezelfde staat als waarin het werd bezorgd, en zij zijn verantwoordelijk voor enig verlies, schade aan of diefstal van een leenapparaat en kunnen verplicht worden om Canon schadeloos te stellen voor reparatie of vervanging. Klanten of hun systeemintegrators wordt geadviseerd om een geschikte verzekering af te sluiten op apparatuur die aan hen wordt uitgeleend.
In de volgende tabel staan de landen waar de Uitgebreide leengarantieservice projector wordt aangeboden. Zie voor meer informatie de volledige Algemene voorwaarden. Hieronder vindt u de contactinformatie voor elk land.
Waar beschikbaar wordt de Uitgebreide leengarantieservice projector alleen verstrekt voor in aanmerking komende producten.
Land | Contactgegevens van de helpdesk |
Oostenrijk |
+43 1 360 277 45 67 |
België |
+32 (0)2 620 01 97 |
Tsjechië |
+420 296 335 619
|
Denemarken |
+45 70 20 55 15 |
Estland |
+372 630 0530
|
Finland |
+358 (020) 366 466
|
Frankrijk |
+33 (0)1 70 48 05 00 |
Duitsland |
069 2999 3680 |
Hongarije |
+36 (06)1 235 53 15 |
Ierland |
+353 16 990 990 |
Italië |
+39 02 3859 2000 |
Letland |
+371 67 38 75 10
|
Litouwen |
+370 5 215 9966 |
Luxemburg |
+352 27 302 054 |
Noorwegen |
+47 23 50 01 43 |
Polen |
+48 22 583 4307 |
Portugal |
+351 21 424 51 90 |
Slowakije |
+421 (0)250 102 612 |
Spanje |
+34 91 375 45 55 |
Zweden |
+46 (0)8 519 923 69 |
Zwitserland |
+41 22 567 58 58 |
Nederland |
+31 (0)20 721 91 03 |
Verenigd Koninkrijk |
+44 (0)207 660 0186 |
Oproepen die worden berekend volgens de lokale tarieven zijn afhankelijk van uw huidige aanbieder van mobiele of vaste telefonie. Neem voor de exacte kosten eerst contact op met uw aanbieder.
De volgende landen die deelnemen aan het European Warranty System (EWS) bieden de Uitgebreide leengarantieservice projector:
Oostenrijk
|
België
|
Tsjechië
|
Denemarken | Estland* |
Finland | Frankrijk | Duitsland | Hongarije | Ierland |
Italië | Letland* | Litouwen* | Luxemburg | Nederland |
Noorwegen | Polen | Portugal | Zwitserland | Slowakije |
Spanje | Zweden | Verenigd Koninkrijk |
* In Estland, Letland en Litouwen is de Uitgebreide leengarantieservice projector alleen beschikbaar voor in aanmerking komende projectormodellen die op of na 01-01-2016 zijn aangeschaft
De volgende modellen worden gedekt door de Uitgebreide leengarantieservice projector:
XEED
XEED WUX400ST
|
XEED WX450ST |
XEED WUX450ST
|
XEED WUX450 |
XEED WUX4000
|
XEED WX520 |
XEED WUX500
|
XEED WUX5000 |
XEED SX6000 | XEED WX6000 |
XEED WUX6000 |
XEED WUX6010 |
XEED 4K500ST | Alle medische varianten van vermelde modellen |
LX
LX-MU500 | LX-MU600Z
|
LX-MU700 | LX-MU800Z
|
LX-MW500 | Alle medische varianten van vermelde modellen |