Weer aan het werk

Weer aan het werk

Op deze pagina vindt u tips om veelvoorkomende problemen met het gebruik van uniFLOW Online en uw afdrukapparatuur op te lossen die mogelijk ontstaan wanneer u weer aan het werk bent en u er langere tijd minder of geen gebruik van hebt gemaakt.

uniFLOW Online-verbinding met printers

Als uw afdrukapparatuur lange tijd niet is verbonden met uniFLOW Online, moet de koppeling mogelijk opnieuw worden geactiveerd. Hieronder vindt u een overzicht van hoe u kunt zien of de koppeling moet worden hersteld en hoe u of uw IT-beheerder dat kan doen.

Ga voor meer informatie over uniFLOW Online naar de volgende webpagina's:

imageRUNNER/imageRUNNER ADVANCE

Hieronder vindt u een reeks veelvoorkomende problemen die zich kunnen voordoen als het apparaat niet wordt gebruikt en mogelijke oplossingen daarvoor.

Papierstoringen

Papier is een natuurlijk product en is daarom gevoelig voor schommelingen in de luchtvochtigheid. Vooral wanneer de centrale verwarming wordt in- en uitgeschakeld, kan papier vochtig worden in het apparaat omdat de omgevingstemperatuur plotseling verandert. Hierdoor kunnen er namelijk papierstoringen optreden.

Ga als volgt te werk:

  1. Verwijder al het papier uit de printer.
  2. Neem een nieuw pak papier dat is geacclimatiseerd.
  3. Verwijder het papier uit de verpakking of doos en maak het papier los.
  4. Verwijder de eerste en laatste vellen.
  5. Plaats het papier in de printer met de pijl op de verpakking of het vak naar de zijde van het papier dat u als eerste wilt afdrukken.

Als het bericht "Load Paper (Papier plaatsen)" op uw apparaat wordt weergegeven

Download de handleiding van Canon's supportwebsite voor instructies.

Kopieer-/afdrukkwaliteit

De kwaliteit is mogelijk niet zo goed als deze zou moeten zijn wanneer het apparaat voor het eerst wordt ingeschakeld. Er kan condensatie zijn ontstaan tijdens een lange periode waarin het apparaat niet is gebruikt, wat het meest merkbaar is op de kleurenapparaten. Het apparaat moet mogelijk enkele uren normaal worden gebruikt, waarin het acclimatiseert, om dit probleem op te lossen.

Als er nog steeds problemen optreden, volgt u de onderstaande stappen:

  • Vervang het papier door nieuw papier
  • Voer de gebruikersonderhoudsmodus "Cleaning inside the main unit (Reinigen in het apparaat)" uit
  • Pas de instellingen aan als de afdrukresultaten niet naar wens zijn

Problemen met aanmelden bij apparaat

Probeer de volgende opties voor gebruikersnamen en wachtwoorden:

Optie Gebruikersnaam Wachtwoord
1 Beheerder 7654321
2 7654321 7654321
3 Beheerder Wachtwoord
4 (voor oudere apparaten) 1234 1234

Als het bericht "Cannot connect to server (Kan geen verbinding maken met server)" op uw apparaat wordt weergegeven

Start het apparaat opnieuw op. De verbinding is mogelijk verbroken. Wacht 15 tot 45 minuten tot de verbinding volledig tot stand is gebracht en controleer of het probleem hiermee is opgelost.

Om te controleren of een imageRUNNER Advance-apparaat nog aan eMaintenance is gekoppeld

  1. Druk op het bedieningspaneel op de knop [123]
  2. Selecteer [Monitoring Service/Service controleren]
  3. Selecteer [Communications Test/Communicatietest]
  4. Selecteer [Start Test/Test starten]

Dan zou "Communications successful (Communicatie geslaagd)" moeten worden weergegeven. Als er een foutcode staat kunt u contact opnemen met Canon's helpdesk.

Ga voor meer informatie naar Canon's supportwebsite.

Documentinvoerproblemen

  • Controleer en reinig de documentinvoer

Apparaat start niet op/wordt niet ingeschakeld

  • Controleer of de netvoeding is ingeschakeld.
  • Controleer of de netkabel stevig in het apparaat is geduwd.
  • Controleer of de aan/uitschakelaar van het apparaat op ON (Aan) staat
  • Brandt [Energy Saver/Energiebesparing]? Als het lampje brandt, drukt u op [Energy Saver/Energiebesparing] om de slaapstand te annuleren.

Als het apparaat nog steeds niet wordt ingeschakeld, neem dan contact met Canon op.

Aanmelden op het apparaat mislukt

  • Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord.
  • Controleer of het apparaat is verbonden met het netwerk
  • Controleer of de klok van het apparaat is ingesteld op de juiste tijd en datum

MEAP-apps (uniFLOW, eCopy en andere) nemen veel tijd in beslag om verbinding te maken met servers of om geen verbinding te maken met servers

  • Controleer of het apparaat is verbonden met het netwerk
  • Controleer of het externe systeem beschikbaar is
  • Controleer of er wijzigingen in de infrastructuur zijn aangebracht waarvoor mogelijk de apparaatinstellingen opnieuw moeten worden geconfigureerd

Ga voor andere foutcodes of berichten naar Canon's pagina met foutcodes voor hulp.

ImagePROGRAF

Ga voor andere foutcodes of berichten naar Canon's pagina met foutcodes voor hulp.

Documentscanners

  • Voor scanners met een imprinter: de imprintercartridge is mogelijk opgedroogd. De oplossing is om de cartridge schoon te vegen of vervangende cartridges te bestellen
  • In sommige gevallen kunnen de invoerrollen een verkeerde vorm krijgen en een platte plek krijgen als gevolg van druk en weinig gebruik, waardoor het papier verkeerd wordt ingevoerd. Bestel in dat geval vervangende rollensets.

Ga naar Canon's supportwebsite voor foutcodes, drivers, firmware, handleidingen en software voor andere modellen

Reinigen

Als onderdeel van Canon's standaard ondersteuningsproces zorgen Canon's technici er altijd voor dat een apparaat na afloop grondig wordt gereinigd, volgens strenge normen. Vervolgens volgt u de reinigingsrichtlijnen in de handleiding bij het apparaat. (U kunt kopieën van handleidingen downloaden via Canon's supportwebsite.)

In de huidige situatie hebben veel klanten Canon om advies gevraagd met betrekking tot het reinigen van de apparaten die vaak worden aangeraakt. Canon raadt u aan de onderstaande instructies te volgen. Houd er echter rekening mee dat deze reinigingsrichtlijnen geen bescherming tegen het coronavirus garanderen. De effectiviteit van reinigingsmiddelen op alcoholbasis dient te worden gecontroleerd bij de fabrikant van het betreffende reinigingsmiddel.

  • Voer het eventuele vereiste uitschakelingsproces uit en koppel het apparaat los van de netvoeding voordat u het gaat schoonmaken.
  • Gebruik een zachte doek met een op alcohol gebaseerd reinigingsmiddel voor ontsmetting. Veeg de onderdelen waarmee gebruikers in contact kunnen komen schoon, zoals numerieke toetsen op bedieningspanelen, touchscreens, kappen en handgrepen.
  • Spuit nooit alcohol of andere desinfecterende middelen rechtstreeks op gebieden waar vloeistoffen kunnen binnendringen, zoals de randen van touchscreens of numerieke toetsen. Mors geen vloeistoffen op deze gebieden.
  • Afhankelijk van het type alcohol of de gebruikte reinigingsmethode, kan de buitenkant van de printer verkleuren of zijn kleur verliezen, maar de werking van de printer wordt daardoor niet beïnvloed.
  • Houd er rekening mee dat sommige commerciële producten zoals vochtige doekjes mogelijk een niet op alcohol gebaseerde samenstelling hebben en daarom niet worden aanbevolen voor gebruik.
  • Canon beveelt geen merk of producent van reinigingsproducten op alcoholbasis aan. Het wordt echter wel aangeraden om een reinigingsmiddel met daarin minimaal 60% alcohol te gebruiken. Houd er rekening mee dat alcohol een brandbare vloeistof is en daarom nooit mag worden gebruikt in de buurt van open vuur.

Als het probleem zich blijft voordoen of als u merkt dat uw zakelijke behoeften zijn veranderd wanneer u weer aan het werk gaat, kunt u contact met Canon opnemen voor aanvullende ondersteuning.

Vanwege de toename in het aantal gesprekken kan de wachttijd iets langer zijn dan normaal. Canon vraagt u om uw begrip voor de manier waarop Canon haar diensten levert in deze uitzonderlijke omstandigheden.

Dit is wellicht ook iets voor jou...

Feedback