Nieuws

De lijst van producten met Canon Professional Services is bijgewerkt

CPS heeft de lijst met producten waarmee je in aanmerking komt voor CPS-services bijgewerkt met nieuwe body's en objectieven.

Een probleem met je apparatuur komt nooit goed uit, daarom is er Canon Professional Services (CPS): als er iets onverwachts gebeurt, biedt CPS uitgebreide ondersteuning zodat Canon-klanten gewoon door kunnen gaan met hun werk.

CPS biedt snelle service en uitlening van vervangende apparatuur (afhankelijk van het type lidmaatschap), maar ook telefonische ondersteuning en spoedreparaties van kapotte apparatuur en is dus een onmisbare service die professionals extra zekerheid en gemoedsrust geeft omdat je weet dat je onder alle omstandigheden kunt vertrouwen op je apparatuur.

Ben je al lid van CPS?

Dan is het tijd om de lijst met je apparatuur te controleren omdat er wijzigingen zijn in de producten die in aanmerking komen voor CPS. Aangezien het CPS-lidmaatschap bij Canon Europe Ltd afhankelijk is van het aantal geregistreerde Canon-producten uit de CPS-lijst, kunnen deze wijzigingen van invloed zijn op je lidmaatschapsniveau.

Als je een van de onderstaande camera's of objectieven bezit, kun je deze nu aan je lijst toevoegen. Deze staan namelijk op de lijst van apparatuur die in aanmerking komt voor CPS:

  • EOS 2000D
  • EOS 4000D
  • EOS M50
  • Speedlite 470EX-AI

Zodra producten het einde van hun onderhoudslevenscyclus bereiken, kan CPS niet langer garanderen dat reparaties kunnen worden doorgevoerd omdat de reserveonderdelen niet langer worden geleverd. Daarom worden oudere producten in de loop van het jaar uit de CPS-lijst van producten waarvoor onderhoud kan worden aangeboden, gehaald.

Dit geldt voor de volgende producten; deze tellen niet langer mee voor je CPS-lidmaatschap:

  • EOS-1Ds Mark III
  • XH G1S

De volgende producten tellen per 1 juni 2018 niet meer mee:

  • EOS-1D Mark IV
  • XH A1S
  • EF 135mm f/2.8 SF
  • Speedlite 580EX II

Deze producten blijven wel in je profiel staan, maar vanaf nu kan CPS geen onderhoud of reparaties voor deze producten bieden.

In het nieuwe jaar wordt je lidmaatschapsniveau opnieuw bepaald en dan tellen deze producten niet meer mee bij het vaststellen van apparatuur die het niveau van je CPS-lidmaatschap bepaalt. Je moet daarom de lijst bijwerken met eventuele nieuwe apparatuur.

Nog geen lid?

Canon-klanten kunnen een CPS-lidmaatschap nemen voor drie verschillende fotoniveaus en één videoniveau, afhankelijk van de producten die ze bezitten. Met twee body's en drie objectieven heeft een fotograaf recht op een Zilver- of Goud-lidmaatschap, afhankelijk van de producten, terwijl drie body's en vier objectieven recht geven op het hoogste niveau, het Platina-lidmaatschap. Voor een Video-lidmaatschap moeten videografen één professionele camcorder van Canon in hun bezit hebben.

Hoe hoger het niveau van het CPS-lidmaatschap is, des te korter de reparatietijd is: vijf dagen voor Zilver en Video, drie dagen voor Goud en twee dagen voor Platina.

CPS is een gratis service die extra ondersteuning biedt om ervoor te zorgen dat Canon-fotografen te allen tijde kunnen blijven fotograferen en filmen. Leden krijgen met voorrang ondersteuning per telefoon een e-mail, op grote evenementen voorrang bij reparaties en mogen, afhankelijk van het niveau van je lidmaatschap, gratis materiaal lenen. 

ONTDEK MEER

Geschreven door Lucy Fulford


Canon Professional Services

Leden krijgen toegang tot CPS-ondersteuning, zowel lokaal als op grote evenementen, een snelle reparatieservice en mogen gratis materiaal lenen (afhankelijk van het niveau van je lidmaatschap).

Aanmelden

Ontdek meer

Canon Professional Services