Achtergrondinformatie over Canon Inc.

PDF met achtergrondinformatie over Canon Inc.

Download de PDF met achtergrondinformatie over Canon Inc. Ltd [PDF 149 kB]

Bedrijfsprofiel: Canon Inc., dat haar hoofdkantoor heeft in de Japanse hoofdstad Tokio, is een wereldwijd toonaangevende innovator en leverancier van imaging solutions voor bedrijven en consumenten. In 1933 werd de eerste handelsmaatschappij van Canon, Kwanon, opgericht en enkele jaren later, in 1937, Precision Optical Industry Co. Ltd, de voorganger van Canon Inc., opgericht. Het bedrijf ontwikkelt, produceert en verkoopt nu een uitgebreid assortiment multifunctionals, printers, camera's, optische producten en andere producten om tegemoet te komen aan zeer uiteenlopende klantbehoeften. Het Canon-merk heeft overal ter wereld een gedegen reputatie en wordt gezien als een betrouwbaar merk door personen, gezinnen en in bedrijfs- en industriële sectoren.

Bedrijfsfilosofie: Kyosei De bedrijfsfilosofie van Canon kan worden samengevat in één woord: Kyosei, hetgeen zoveel betekent als 'samen leven en werken voor het algemeen belang'. Deze filosofie vormt de basis van alles wat Canon doet, van het ontwikkelen van duurzame productiemethoden tot het bieden van meer keuze aan consumenten.

Strategische prioriteiten: Canon streeft naar een gezonde groei door middel van snelle transformatie, met als doel toe te treden tot de wereld's top 100 van mondiale bedrijven. Diversificatie in nieuwe zakelijke terreinen en uitbreiding in gebieden zoals Medical Imaging, Production Photo Printing, Netwerkcamera's, Professional Cinematography en Mixed Reality, evenals bedrijfsuitbreiding door middel van M&A kansen, spelen allemaal een belangrijke rol in de verwezenlijking van dit doel. Wereldwijde uitbreiding door drie regionale hoofdkantoren draagt ook bij aan de strategie van Canon door meer innovatie en productie die dichter op de markt zit.

Financiële gegevens: de geconsolideerde netto-omzet van Canon voor Canon Inc. over het tweede kwartaal van het belastingjaar 2014 was JPY 926,8 miljard (USD 9,2 miljard of EUR 6,7 miljard).
*Bedragen zijn alleen voor het gemak van de lezer omgerekend naar dollars en euro’s. Hierbij is voor het tweede kwartaal van belastingjaar 2014 de wisselkoers van JPY 101 = USD 1 en JPY 138 = EUR 1 gebruikt. Dit was de wisselkoers op de valutabeurs van Tokio op 30 juni 2014.

Bedrijfsstructuur:Canon is ervan overtuigd dat de sleutel tot het aanhoudende succes ligt in het opzetten van afzonderlijke ontwikkelings-, productie- en verkoopafdelingen in elke regio.

Canon heeft ongeveer 194.000 werknemers wereldwijd en productie- en marketingdochterondernemingen in Japan, Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Azië en Oceanië, en een wereldwijd R&D-netwerk met bedrijven die zijn gevestigd in de Verenigde Staten, Europa, Azië en Australië.

Hoofdactiviteiten van de Canon-groep

Kantoor- en bedrijfssegment: digitale All-in-One netwerkapparaten voor kantoor (MultiFunction Devices, MFD's), digitale All-in-One kleurenapparaten voor in een netwerk, digitale All-in-One netwerkapparaten voor persoonlijk gebruik, kopieerapparaten voor kantoor, kleurenkopieerapparaten, kopieerapparaten voor persoonlijk gebruik, laserprinters

Production Printing-segment: inkjetprinters voor grote papierformaten, digitale productieprinters

Consumentensegment: digitale spiegelreflexcamera's, compacte digitale camera's, verwisselbare lenzen, digitale videocamcorders, multifunctionele inkjetprinters, inkjetprinters voor alleen printen, scanners, zendapparatuur, calculators

Industrie en overige segment: halfgeleider-lithografieapparatuur, LCD-lithografieapparatuur, medische beeldopnameapparatuur, oogheelkundige producten, magnetische koppen, micromotoren, computers, terminals voor mobiele toepassingen, documentscanners

Productie en fabricage: de productieprocessen van Canon zijn constant in ontwikkeling als onderdeel van het streven van Canon om de consument tijdig te voorzien van producten van een steeds hogere kwaliteit. Via hervormingen als celproductie en geautomatiseerde productie streeft Canon naar innovatie van productiesystemen in elk stadium van het proces: aankoop, productie en distributie. Canon streeft er ook naar een positieve invloed op het milieu te hebben door aankoop van milieuvriendelijke onderdelen en materialen en door middel van efficiënte distributie.

De Toride-fabriek, opgericht in 1961, is binnen Canon verantwoordelijk voor de productie van beeldverwerkingsproducten voor kantoorgebruik. Hier wordt gebruikgemaakt van het unieke 'celproductiesysteem' dat ongeveer veertien jaar geleden werd geïntroduceerd.

In het celproductiesysteem, dat een einde maakt aan lopende-bandprocessen, assembleren kleine groepen medewerkers, oftewel cellen, producten van begin tot eind. Het aantal activiteiten dat door elke medewerker wordt verricht, is afhankelijk van individuele vaardigheidsniveaus. Deze productiemethode heeft bijgedragen tot een aanzienlijke verhoging van de productie-efficiëntie en biedt daarnaast flexibiliteit voor productiehoeveelheden.

R&D en technologie: Canon streeft naar een grensverleggend R&D-proces als essentieel hulpmiddel om unieke producten met eigen technologie te leveren. In het belastingjaar 2013 heeft het bedrijf JPY 306,3 miljard geïnvesteerd in R&D, hetgeen meer dan 8% van de omzet vertegenwoordigt. In 2013 werden aan het bedrijf 3.825 patenten* toegekend in de Verenigde Staten, waarmee het derde van alle bedrijven werd. Dit was het 28e opeenvolgende jaar waarin Canon een plaats innam in de top 5 van ontvangers van Amerikaanse patenten.

Vijf unieke imaging-technologiepijlers van Canon staan aan de basis van de technologie achter alle huidige producten van Canon. Deze pijlers zijn samengesteld door een reeks technologieën te integreren die in de loop van de geschiedenis van Canon zijn ontwikkeld:

Image Capture: Canon streeft naar een hoge resolutie en een hoge beeldkwaliteit voor lens-, sensor- en beeldverwerkingstechnologieën

Electrophotography: elektrofotografietechnologie vormt de kern van laserprinters en kopieerapparaten die als beste ter wereld zijn bekroond

Inkjet: met de mogelijkheid om microscopisch kleine inktdruppeltjes van slechts een picoliter (een biljoenste van een liter) uit te stoten, waardoor zelfs de productie van DNA-chips mogelijk wordt

Photolithography: de belichtingstechnologie met Canon-halfgeleiders integreert de ultieme optische en ultraprecisie-positioneringstechnologieën

Display: de allernieuwste flatscreen-beeldschermtechnologie biedt beelden van hoge kwaliteit op een groot beeldscherm met laag energieverbruik

Zie www.canon.com voor meer informatie over de wereldwijde activiteiten van de Canon Group.

*Bron: U.S. Patent and Trademark Office (Bureau voor patenten en handelsmerken in VS); berekeningen gebaseerd op bekendmakingen van weektotalen.