Printforce breidt printerpark uit met Canon ProStream 1000

Culemborg, 3 juni 2020 - Printforce - de grootste digitale boekenprinter van Nederland - breidt haar printerpark uit met de Canon ProStream 1000. Printforce, dat in de afgelopen jaren sterk is gegroeid, heeft gekozen voor deze hoogwaardige printer om haar productiecapaciteit uit te breiden en om klanten een nog betere afdrukkwaliteit te kunnen bieden. De Canon ProStream 1000 is een geavanceerde productieprinter die aansluit bij de groeiende behoefte van klanten aan een hogere kwaliteit en ruimere mediakeuze voor duurzame, hoogvolume printproducties. Printforce beschikt hiermee over een totaaloplossing voor het drukken van hoogwaardig drukwerk met zeer korte levertijden. Dit stelt haar in staat verder te groeien doordat zij nog meer opdrachten snel en efficiënt kan leveren.

Printforce en Canon werken al decennia lang als partners met elkaar samen. De ProStream 1000 is een uitbreiding van het bestaande printerpark, dat al bestaat uit onder meer de VarioPrint i-Serie en de ColorStream-serie van Canon. “Printforce en Canon hebben al jaren een uitstekende relatie met elkaar. Zo heeft Canon verschillende hoogvolume inkjet-oplossingen bij ons geïnstalleerd, zoals de VarioPrint i-Serie en de ColorStream. We dagen elkaar hierbij voortdurend uit om het maximale rendement uit deze productieprinters te halen. Printforce is een bedrijf dat voorop wil lopen op het gebied van innovatie en de verbreding van haar dienstenaanbod. De introductie van een nieuwe technologie als de ProStream 1000 sluit hierop uitstekend aan”, vertelt Rombout Eikelenboom, Managing Partner van Printforce.

“Digitale boekproductie is een markt die in de afgelopen jaren sterk is gegroeid. Aan deze groei heeft print-on-demand een enorme bijdrage geleverd. Canon wil haar relaties zo goed mogelijk van dienst zijn door printoplossingen te ontwikkelen die deze ontwikkelingen ondersteunen. Wij zijn trots dat een belangrijke speler als Printforce opnieuw met ons in zee gaat en haar productiecapaciteit uitbreidt met de plaatsing van een Canon ProStream 1000”, vertelt Frank Huigen, Director Production Printing Products Benelux van Canon Benelux.

Canon ProStream 1000: optimale printkwaliteit met maximale flexibiliteit

Met de ProStream 1000 rotatieve inkjet-productieprinter vergroot Canon de mogelijkheden van klanten om hoogwaardige printtoepassingen met variabele content te leveren. Dit kan variëren van direct mail- en marketingmaterialen en gepersonaliseerde catalogi tot brochures en boeken. Het printsysteem is volledig op maat gesneden voor toekomstgerichte printbedrijven en biedt een uiterst hoge printkwaliteit en uitgebreide mediakeuze voor de digitale productie van hoge printvolumes.

De native 1.200 dpi DigiDot piëzo-elektronische ‘drop-on-demand’ printkoptechnologie van de ProStream maakt een optimale printkwaliteit mogelijk die overeenkomt met offset. De productieprinter maakt gebruik van de ColorGrip-oplossing, een inline conditioneringsstap voor papier die klanten in staat stelt op een breed scala aan media te printen, waaronder standaard offsetpapier met en zonder coating. Dit maakt het mogelijk de ProStream te integreren in hybride digitale/offset productie-omgevingen en garandeert een maximale flexibiliteit.